Milyen 4x4-es autót ajánlanátok erre a használatra?
Rohangálós kellene úgy, hogy város, földút, ki tanyára utánfutóval, majd, be az erdőbe sárba, hóba. Autópályán soha, országúton néha hosszabb 150-200km-es távokra.
Valami olyanra gondolok, amit nem sajnál az ember. Persze vigyázok az autóimra, de szeretném beengedi a kutyát a hátsó ülésre, ha földesúton megyünk valahova és jönne velem.
Évi olyan 20-30ezer km-t mennék vele. Országúton jó lenne valami kultúrált fogyasztás. Terepből nem kell semmi komolyra gondolni, csak olyanra, amin egy normál személyautó elakad a hasmagasság és az összkerék hiányában.
Olyan 1-1,2m-t szánnék a dologra, ez azt jelenti, hogy olyan 800-900 ezer forintba kerülhet max az autó, a többit a zsákba macska formába hozására szánnék.
Ami alternatívát eddig találtam az 2.5ös opel campo, állítólag nagyon jó a fogyasztása. Renault Kangoo 4x4 1.9dci. Toyota hiace(sajna ez többnyire drága, de kompenzálná, hogy borzasztó megbízható állítólag). Valamint a Lada nívának egy ritka változata, az 1.9D gyári peugeot szívó dízel.
Benzines autókból sajnos nem tudok olyan 4x4-eset, ami 10literes átlag alatt fogyasztana, most az, hogy valamelyik országúton elmegy 9-el azzal nem igazán vagyok kisegítve sajnos. Előre is köszönöm a válaszokat!
Sajnos a terepezés és az alacsony fogyasztás nemigen egyeztethető össze. Volt már több terepjáróm hasonló árkategóriában. Így alakult a fogyasztásuk kevés, átlagos tereppel (horgászat):
1.1B - 7,5-8 L
1.6B - 8-10 L
2.5Tdi - 9-10 L
Szóval, inkább az üzembiztonság, a fenntartási költségek és a szükségleteid alapján válassz. Amiket írtál teljesen eltérő kategóriájú autók. Az egyik egy batár, a másik egy busz, a harmadik egy apró fapados terepjáró, stb..
Nekem úgy tűnik, hogy még magad sem tudod mit szeretnél :)
Igen a problémám nekem is az, hogy erre a felhasználásra nem igen létezik autó. Talán a Duster, de egy 250e+ km es 1.5dci ért kifizetni 2milliót, hát nem is tudom. Az újnak a lízingelése még jó lenne, de hát az meg új, azt sajnálnám erre.
Az általam írt autókban annyi volt a szempont, hogy terepen és városon kívül beérjék 7-8literrel vagy kevesebbel. Normál autóknál magasabb legyen a hasuk és persze valahogy hajtsák mind a 4 kereket. Tanyán nemigen jár hókotró és ha sokat esik az eső a normál földúton is áll a sár. Sajnos ez már bőven elég egy passatnak vagy egy astrának, hogy elakadjon. Gondoltam hátha tud valaki valamilyen crossovert vagy kis suv-t, ami takarékos is.
"városon kívül beérjék 7-8literrel vagy kevesebbel"
Gondolom terepen sárban pedig beérjék 9-10 literrel vagy termeljen is.
Suzuki Jimny? Ebben gondolom ugyan az a 1.3as motor van mint, amit az ignisekbe is lehetett kérni.
De ebből létezik dízel is, azt nem ismeri valaki véletlen?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!