Egy Porsche Panamerának a fenntartása mennyivel drágább mint mondjuk egy VW Passat-é?
Az adó kicsit több,meg cascot se ártana az szintén jó sok lesz.
Amúgy ha az ég világon semmi nem megy tönkre rajta addig ameddig nálad van akkor nem "tétel" tankolod meg alap cserék. De ha valami tönkre megy akkor olyan 4szeres szorzó az alkatrész,meg idő,mert sok helyen nincs készleten egy csomó minden hozzá.
Igen, körülbelül pont annyival drágább.
Átszámítva huszontízezerháromszázöt pénz, vagy egy kicsit több. ;)
Valaki írta a 4-szeres szorzót. Hát, biztos van olyan alkatrész, amire ez igaz.
Viszont a Panameraban van rengeteg olyan alkatrész, ami nincs egy Passatban.
Épp a múlt hónapban rendeltünk az egyik ügyfelünknek légrugóval ellátott hátsó lengéscsillapítót. 650.000Ft volt oldalanként... Szóval akkor itt most mekkora is a különbözet? :-)
7-es
Hát mondhatni nem, de a garancia megmagyarázza a dolgot. De az úgyis max egy évig tart, utána fogadok, hogy nem is nézel a márkaszervíz közelébe sem.
Valóban, a következő olajcsere esedékessége áprilisban várható. Meg tudom csinálni magam is az összes ilyenkor aktuális inspekcióval (féltávon eddig is magam cseréltem az olajat), nem ez a dilemma, hanem az, hogy ha márkaszervízbe viszem, akkor a szavatosság (nem garancia) az tovább él.
És a szavatosságnak hála nem kellett kifizetnem egy klímakompresszor csere semmilyen költségét. A gari csak az anyagköltség felére és a munkadíjra vonatkozott (ilyen volt a garanciális feltétel), az anyag másik felét a márkaszervíz állta szavatosság címén, ezzel méltányolva, hogy a kötelező szervizeket márkaszervízben végezték.
Beszélgettem a munkafelvevővel, ő mondta, hogy ha a jövőben is lesz olyan meghibásodás, mely nem természetes amortizációnak tudható be (pl a klímakompresszor is gyárilag hibás konstrukció volt), akkor ha továbbra is márkaszervíz tartja karban a kocsit, akkor szavatosság címen a kocsi 8-10 éves koráig átvállalják az anyagköltség felét.
Nos a gariidőn belül volt még egy problémám, eresztett a vízpumpa. Ezt kivizsgálva arra jutottak, hogy ugyan még csak 150eKm-nél jár a kocsi és 210eKm-nél kell cserélni, mégsem állják az anyagköltség másik felét, mert 150eKm-nyi természetes amortizáció már megtörtént. Nem is vitatkoztam, inkább kifizettem az anyagár felét, mert nem sokkal voltam a vásárlás után és mint szokták mondani érdemes vezérlést cserélni használt autó vásárlása után (a vezérlés csere alig nagyobb munka, mint a vízpumpa cseréje, amit előbbi esetben is cserélni szokás).
No ezért dilemmázok, mert a klímakompresszor cserekor jól jött a szavatosság, vezérlés cserekor viszont nem sikerült érvényesíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!