Automata váltós autónál mire kell nagyon figyelni?
Ha automata váltós autót szeretnék venni használtan, akkor mi az amire mindenképp oda kell figyelni? Mik a jellemző hibák?
Köszi a válaszokat!
Először is alaposan utána kell olvasni, hogy milyen váltóval szerelték a kocsit és az általánosan mennyire megbízható.
Ha ezen a szűrőn átmegy, akkor pedig kipróbálásnál kell nagyon odafigyelni, ne rántson, rángasson semennyire hidegen sem. Finoman, hangtalanul járjon stb stb.
A karbantartást nehéz ellenőrizni, de ha van szervízkönyv akkor abban is érdemes megnézni ki van-e töltve.
Ha az eladó azt sem tudja kell-e szervízelni, milyen gyakran a váltót akkor felejtős. Vásárlás után azonnal váltóolaj és szűrőcsere. Ami nem két fillér, de meg kell kapnia a gyári minőségű cuccokat.
Egy automata javítása több százezer Ft lehet. A kettőstömegű + lendkerék (ha van benne) duplája, vagy több, mint a manuálisnál.
Köszi!
Ezt az olaj meg szűrőcserét milyen időközönként érdemes végezni? Sosem volt automata váltós autóm, fogalmam sincs ezekről a dolgokról.
Szervízkönyv előírása szerint. Változó.
Nekem 6 sebességes VW féle DSG van, annál 60.000 km a periódus
#1
Igazábol semmit nem tudsz tenni....röntgen szeme senkinek nincs hogy bele lásson,a masik meg már amit írtak,hogy lehet hogy most éppen jo a probakörön az auto,de az nem garancia arra,hogy 2 hóbapon belül ne legyen baja!Nyilván ne dübögjön rángasson kínlódjon,de ha eleve ilyeneket tapasztalsz az evidens hogy felejtős mert az már most régen rossz!A váltó olajat meg csak akkor cserelnem ha már bizonyithatoan csinaltak rajta ilyet....ha a tulaj azzal jön hogy nem kell,meg ez élettartam olajos,meg minek akkor hagyd ott,mert sajnos létező jelenség hogy az olajcsere után letérdel az automata a friss olajtól mert olyan szennyeződéseket mos ki olyan helyekről amitől vége mindennek!Meg én még nem láttam olyan automata valtot aminek 70ezernél több lett volna a gyári csereperiodusa....tehat egy most mondjuk mittudomén 200ezer pluszt futott autonal csupan csak 3-szor kellett volna ennek mar megtörténnie!
Egyebkent nagyon ne legyel beszarva mert moat gondolom elég árnyalt a kép az automataval kapcsolatban de ésszel használva meg a kötelező karbantartast megadva neki nagyon sokaig birjak!
Kösziköszi!
Oké szóval ha kipróbálom az autót akkor rángatás mentes legyen a váltás meg ne adjon ki semmilyen hangot. Az a baj, hogy még csak nem is ültem soha automatás autóban, gőzöm sincs hogyan vált, milyen amikor "nincs hangja" és milyen amikor rendellenes.
Hallod hogy a hangjat nem hallod. De hatramenet majd d es finoman kell atkapcsolnia ott is.
Javareszt nem cserelnek olajat, pl most 60 van a kocsimban vinnem valtoolaj cserere es nem ertik miert kell.
Ja meg valtoolaj szuro csere is kell am, na az volt a masik meglepetes a szereloknek.
Pontosan milyen autót szeretnél venni, és abban milyen a váltó?
Az automata váltó alatt többféle váltót értünk, sőt még a robotizást váltók is automata címszó alatt futnak.
Az nem igaz, hogy "azért ne vegyél automatát, mert el fog romlani, és jó drága lesz a javítás", de az igaz, hogy az automata váltó javítás költséges lehet, és nem is vállalja el minden szerelő - tehát olyan autót kell keresni, amelyikben a váltó vásárláskor rendben működik.
Először talán azt kellene eldönteni, hogy milyen autó, milyen váltóval, és van-e azok ellen ellenérv.
Pl az Opel Corsa robotizált váltói azért nem ajánlottak, mert azok konstrukciós hiba miatt rendszeresen meghibásodnak, de pl a japán autók klasszikus nyomatékváltói általában megbízhatóak.
A DSG váltók ügyesek, gyorsak, takarékosak, de bonyolult szerkezetek, meghibásodás esetén a javítása költséges - erre mondják, hogy az éremnek két oldala van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!