Teherautonal te nem cserelsz kereket, hanem kijon szervizes es az csereli.
2018. dec. 1. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 egySanyi válasza:
Sebességbe nem hagyunk teherautót, mert levegős a kuplung és, ha elengedi a teljes levegőt álláskor akkor abból nem lesz önerőből indulás. Rögzítőfék + kiékelés a megoldás.
2018. dec. 1. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
Minden teherautónkat sebességben szoktuk hagyni + kézifék, álló motornál simán ki lehet lökni üresbe indítás előtt
2018. dec. 1. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Igen, be kell húzni a rögzítőféket, de hivatalosan nem szabad sebességbe rakni. A valóságban meg a sofőrök 90%-a sebességben hagyja.
2018. dec. 1. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 A kérdező kommentje:
"kijön a szervizes" igen csak én Bü-ből vizsgázok
2018. dec. 1. 21:05
6/10 anonim válasza:
Automata váltónál nem szabad sebességben hagyni, mert ha elmegy a levegő akkor felkell tölteni sűrített levegővel majd ki venni üresbe és úgy lehet indítani csk.
2018. dec. 1. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
Így van, ez csak automatánál fontos, hogy ne legyen sebességben, ott is a régebbieknél, az újak kirakják üresbe a sebességet leállításkor. Alap esetben mindig ékelni kell és rögzítőfék. Azzal indul a fülkebillentés, hogy keresel egy arra alkalmas helyet, ez nagyon fontos! Biztonságos legyen, lehetőleg sík és ne legyen semmi az autó előtt. Elpakolsz a fülkében mindent, ami kárt okozhat, ha billen a fülke. Megbillented, majd egy erre alkalmas eszközzel kitámasztod, nehogy vissza tudjon billenni, ameddig az olajszintet ellenőrzöd. Visszabillentés után ellenőrzöd, visszaült e a bakokra rendesen, kéziváltósnál megmozgatod a váltót, hogy visszaugorjon a helyére és mehetsz.
2018. dec. 1. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
Csak addig hagyják sebességben, míg egyszer meg nem feszül a váltó (leállítja, sebességben a váltó megfogja, majd rögzítőfékkel rögzíti), akkor már nem tudja kuplung nélkül üresbe rakni, kuplung meg nem lesz. A való életben lehet, hogy valószínűtlen, de megtörténhet, ezért hivatalosan mindig üresben kell hagyni, rögzítőfékkel rögzíteni és kiékelni, meglazítod a kerékanya csavarokat, majd felemeled és eltávolítod a csavarokat.
2018. dec. 1. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
Húú én is úgy tudom, hogy kamiont csakis üresben hagyunk, én sem merném sebességben hagyni a fennebb leírtak miatt.
Amúgy meg kissebb cégeknél simán előfordulhat ma is, hogy a sofőr kell kereket cseréljen. Igazából nem nagyobb kunszt semmivel, mint egy személyautón, csak több a csavar, és úgy legalább 5x nagyobb súlyt kell cipelj, ez a legnagyobb gond. De ha autópályán kapnék defektet kamionnal, a faxom se kockáztatná az életét a kerékcserével.
2018. dec. 1. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Teherautót nem hagyunk soha sebességben. Nem csak automatát, manuálisat sem. Egy adott méret felett a kézi váltósak sem egyszerűen kéziváltósak, van ott is levegős mechanizmus. Ha összefeszül és elmegy a levegő valamiért akkor azt lábbal is igen keservesen fogod kirúgni üresbe ( ha meg valamelyik első fokozatba tetted akkor rábsztál :D )
Rögzítőféket be kell húzni és ki kell ékelni a járművet kerékcserénél és fülkebillentésnél is.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!