Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbó Benzines vagy Turbó...

Turbó Benzines vagy Turbó Dízel? Melyik éri meg jobban? Melyiket nagyobb feeling vezetni?

Figyelt kérdés
Turbó Dízel-t vezettem már és egy szívó benzines után hihetetlen volt. Amikor betölt a turbó és beleprésel az ülésbe, egyszerűen hihetetlen. Turbó Benzines-sel nincs tapadztalatom, ezért kérdezlek titeket, melyiket tartjátok jobbnak?

2018. nov. 28. 19:46
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
60%

"Csak mondok egy példát, a 131 lovas VW féle 1.9 PDTDI és a híres 1.8 turbós 150 lovas benzin közül a PDTDI tolt nagyobbat, úgy hogy igazából gyengébb...


..Persze ha az 1.8T-t kihúzatod 6000-rig, lehagyja a TDI-t ez kétségtelen, de a mindennapokban a dízel kellemesebb."


Nem értem. A dízel tol nagyobbat, de a benzines megeszi. Ez fizikailag hogy jön össze?

Passatnál a 150lovas 1.8 gyári gyorsulása 9.1, a 131 lovas PD gyorsulása meg 10,2. Ha utóbbi tol nagyobbat, akkor hogy lehet a másik gyorsabb? Ha nem tol akkorát akkor hogy megy jobban?


Csak érdeklődöm, szeretném megérteni mert ez így nekem kicsit ellentmondásos.

2018. nov. 28. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:

Egy 1,8 tonnás 128lovas turbós dízel családi egyterű autónk van , a 0-100-ra gyorsulást hagyjuk is mert nagy és nehéz,de amikor megindul az a nagy vas az szuper érzés :)

Egy 1,2 tonnás 156lovas turbós benzinesem van,kis mérges villám, imádom :)

Egy kicsi könnyű turbós dízel tuti lenne.

2018. nov. 28. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:

"Passatnál a 150lovas 1.8 gyári gyorsulása 9.1, a 131 lovas PD gyorsulása meg 10,2. Ha utóbbi tol nagyobbat, akkor hogy lehet a másik gyorsabb? Ha nem tol akkorát akkor hogy megy jobban?"

A dízel ott megy ahol átlagban használod, főleg a PD erősebbnek is érezteti magát mint amilyen valójában. A dízel 1700-3500-ig megy az 1.8T meg 3000-6000 között megy jól.

2018. nov. 28. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 trophy ***** válasza:
34%

11-esnek!


Egy egyszerű példa:


vegyünk két képzeletbeli autót, pl. egy benzinest és egy dízelt, amiknek ugyanakkora a légellenállása, és ugyanakkora a tömegük



- a dízel n1=2400-as fordulaton adja le M1=300 Nm-es max nyomatékát. n1 = 2400/perc = 40/s



- a benzines n2=4800-as fordulaton adja le maximális M2=200 Nm-es nyomatékát. n2 = 4800/perc = 80/s



P = M * [omega], tehát



ekkor a dízelmotor teljesítménye főtengelyen:


P1 = 2 * pí * n1 * 300 = 75360 W = 102,5 LE



benzinmotor teljesítménye pedig főtengelyen:


P2 = 2* pí * n2 * 200 = 100480 W = 136.6 LE



Nézzük tehát az urban legend szerint, az a kocsi gyorsul jobban, amelyik nyomatékosabb, illetve a nyomatékcsúcsról gyorsul legjobban az autó...


Legyen az autókon 16"-os kerék 205/45-ös gumival ez kb 50 cm-es teljes kerékátmérő. Nézzük meg, hogy 108 km/h-nál



melyik autónak nagyobb a nyomatéka, illetve erről a sebességről melyik gyorsul jobban. Tegyük fel,



hogy a benzines kocsi 4800-as fordulaton 3.-ban pont 108-al megy, és a dízel pedig 4. fokozatban 2400-as fordulaton szintén 108-al halad. (azért 108, hogy kerek számok legyenek)



a kerék tehát D = 0.5 m átmérőjű, ha a kocsi 108 km/h-val megy, akkor a kerék kerületi sebessége is Vk = 108 km/h,



ami egyenlő 30m/s. A kerék szögsebessége:


[omega] = Vk / (D/2) = 120 radián/s



[omega] = 2 * pí * Nk, tehát a kerék fordulatszáma nk = 19.1/s, tehát legyen durván 20 fordulat másodpercenként hogy kerek számok legyenek...



Tehát:


- a dízel autó kerékre leadott nyomatéka:



M1 * n1 = Mk1 * nk összefüggésből --> Mk1 = (M1 * n1)/nk = (300 * 40)/20 = 600 Nm



- a benzines autó kerékre leadott nyomatéka: M2 * n2 = Mk2 * nk --> Mk2 = (M2 * n2)/ nk = (200 * 80)/20 = 800 Nm



(hajtási veszteségektől eltekintünk)



Tehát miközben a benzinmotor kisebb nyomatékot ad le a főtengelyen, ugyanez alatt nagyobbat ad le keréken a nagyobb lassítóáttétel miatt, és ugyanakkora kerékfordulatszámot produkál mint a dízel...


Másképpen egy nagyobb fordulatú motornak (pl. egy benzinesnek a dízelhez képest) hiába kisebb a nyomatéka, azt a kisebb nyomatékot jóval magasabb fordulaton tudja, ezért "jobban le lehet áttételezni", ami miatt a keréken


jelentkező nyomatéka már nagyobb lesz.



Ezért tehát ez a "nyomatékcsúcsról gyorsul legjobban az autó" állítás csak úgy igaz, ha a nyomatékon a keréken mért nyomatékot értjük, ami pedig a teljesítménytől függ, vagyis minden autó azon a fordulaton adja le kerékre a legnagyobb nyomatékát egy adott váltófokozaton belül, amely fordulaton legnagyobb a teljesítménye



Én is szívó benzin párti vagyok, egy dízelesre a gatyád rá lehet költeni, mindegy milyen dízel. Amikor egy szívó motor beleforog a 8ezerbe, attól nagyobb élmény számomra aligha van. De a kérdésre válaszolva: turbós benzin. Nem véletlenül van a vérbeli sprotkocsikban is turbós benzin motor.

2018. nov. 28. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
Na elég jól kifejtették előttem is, de leírom én is: komoly, full padlógázas gyorsításnál leszabályozásig persze hogy az 1.8T a gyorsabb, de a mindennapokban az 1.9 PDTDI nagyon dinamikus, mert 2000-3000 között nagyon megy, ami még egy dízelnek sem nagy fordulat, emiatt szubiektíven, de mindig úgy fogod érezni, hogy qrvára megy az autó, van egy kellemes gyorsulási érzet benne, ami az 1.8T-ben nincs meg, nehezen lehet ezt leírni.
2018. nov. 29. 03:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:

A "feeling" közé tartozik az is, amikor rádgörbül a kaszni egy fától, és a nyakadba borul 30 liter üzemanyag?

Mert akkor a dízel a nyerő, ha nem szeretnél sült húsként végezni.

Egy benzines verdában a fenti műveletnél esélyed nincs.

[link]

2018. nov. 29. 05:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:

#14:


És ezt a levezetést végezd el minden sebességpontra majd kijön az a nyomaték/gyorsulási stb. görbe ami igazolja a többiek állítását. Alacsony fordulatról jobban húz a dízel, magas fordulaton pedig a benzines lesz jobb és nem csak egy kiragadott önigazolásra felépített fiktív adatsor miatt, hanem mert ilyen a motorkarakterisztika

2018. nov. 29. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
Hónapja tédét vettünk, szívó benzines után egy teljesen más világ, én szeretem, afn motorkodú, bár csak kíváncsiság vezérelt a vásárlásnál, de ez mindegy. Turbó benzinest nem vezettem soha, gondolom nem lehet rossz, mondjuk egy 1.8T , kicsit élvezetesebb lehet mint a tédéi.
2018. nov. 29. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:

81 jol levezetted, roviden megkerdezhetted volna a tobbiektol hogy a kocsitokban nincs valto ??


Ellenben a sportkocsikban szivo benzin van, nem turbos.


A gyk tarsasag szerint turbodizel sportkocsiknak kellene lenniuk, a buta gyartok meg benzines hulladekokat takolnak.

2018. nov. 29. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

A dizel alul nyomatékos, ahol a mai sofőrök használják az autójukat (ami valahol érthető is).

Emiatt esküsznek sokan a dizelre, közben sosem használtak folyamatosan egy minimum 3,0 szivóbenzint.


Élményre jobb egy turbós benzines.

Hogy miért?

A fordulat tartomány növekedésével arányosan nő a tolóerö, az autó leforog, a kipufogó üvölt.

A dizel 2000-3500 között tol egy nagyot, annyira élvezhető, mint egy korai orgazmus.

2018. nov. 29. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!