Turbó Benzines vagy Turbó Dízel? Melyik éri meg jobban? Melyiket nagyobb feeling vezetni?
"Csak mondok egy példát, a 131 lovas VW féle 1.9 PDTDI és a híres 1.8 turbós 150 lovas benzin közül a PDTDI tolt nagyobbat, úgy hogy igazából gyengébb...
..Persze ha az 1.8T-t kihúzatod 6000-rig, lehagyja a TDI-t ez kétségtelen, de a mindennapokban a dízel kellemesebb."
Nem értem. A dízel tol nagyobbat, de a benzines megeszi. Ez fizikailag hogy jön össze?
Passatnál a 150lovas 1.8 gyári gyorsulása 9.1, a 131 lovas PD gyorsulása meg 10,2. Ha utóbbi tol nagyobbat, akkor hogy lehet a másik gyorsabb? Ha nem tol akkorát akkor hogy megy jobban?
Csak érdeklődöm, szeretném megérteni mert ez így nekem kicsit ellentmondásos.
Egy 1,8 tonnás 128lovas turbós dízel családi egyterű autónk van , a 0-100-ra gyorsulást hagyjuk is mert nagy és nehéz,de amikor megindul az a nagy vas az szuper érzés :)
Egy 1,2 tonnás 156lovas turbós benzinesem van,kis mérges villám, imádom :)
Egy kicsi könnyű turbós dízel tuti lenne.
"Passatnál a 150lovas 1.8 gyári gyorsulása 9.1, a 131 lovas PD gyorsulása meg 10,2. Ha utóbbi tol nagyobbat, akkor hogy lehet a másik gyorsabb? Ha nem tol akkorát akkor hogy megy jobban?"
A dízel ott megy ahol átlagban használod, főleg a PD erősebbnek is érezteti magát mint amilyen valójában. A dízel 1700-3500-ig megy az 1.8T meg 3000-6000 között megy jól.
11-esnek!
Egy egyszerű példa:
vegyünk két képzeletbeli autót, pl. egy benzinest és egy dízelt, amiknek ugyanakkora a légellenállása, és ugyanakkora a tömegük
- a dízel n1=2400-as fordulaton adja le M1=300 Nm-es max nyomatékát. n1 = 2400/perc = 40/s
- a benzines n2=4800-as fordulaton adja le maximális M2=200 Nm-es nyomatékát. n2 = 4800/perc = 80/s
P = M * [omega], tehát
ekkor a dízelmotor teljesítménye főtengelyen:
P1 = 2 * pí * n1 * 300 = 75360 W = 102,5 LE
benzinmotor teljesítménye pedig főtengelyen:
P2 = 2* pí * n2 * 200 = 100480 W = 136.6 LE
Nézzük tehát az urban legend szerint, az a kocsi gyorsul jobban, amelyik nyomatékosabb, illetve a nyomatékcsúcsról gyorsul legjobban az autó...
Legyen az autókon 16"-os kerék 205/45-ös gumival ez kb 50 cm-es teljes kerékátmérő. Nézzük meg, hogy 108 km/h-nál
melyik autónak nagyobb a nyomatéka, illetve erről a sebességről melyik gyorsul jobban. Tegyük fel,
hogy a benzines kocsi 4800-as fordulaton 3.-ban pont 108-al megy, és a dízel pedig 4. fokozatban 2400-as fordulaton szintén 108-al halad. (azért 108, hogy kerek számok legyenek)
a kerék tehát D = 0.5 m átmérőjű, ha a kocsi 108 km/h-val megy, akkor a kerék kerületi sebessége is Vk = 108 km/h,
ami egyenlő 30m/s. A kerék szögsebessége:
[omega] = Vk / (D/2) = 120 radián/s
[omega] = 2 * pí * Nk, tehát a kerék fordulatszáma nk = 19.1/s, tehát legyen durván 20 fordulat másodpercenként hogy kerek számok legyenek...
Tehát:
- a dízel autó kerékre leadott nyomatéka:
M1 * n1 = Mk1 * nk összefüggésből --> Mk1 = (M1 * n1)/nk = (300 * 40)/20 = 600 Nm
- a benzines autó kerékre leadott nyomatéka: M2 * n2 = Mk2 * nk --> Mk2 = (M2 * n2)/ nk = (200 * 80)/20 = 800 Nm
(hajtási veszteségektől eltekintünk)
Tehát miközben a benzinmotor kisebb nyomatékot ad le a főtengelyen, ugyanez alatt nagyobbat ad le keréken a nagyobb lassítóáttétel miatt, és ugyanakkora kerékfordulatszámot produkál mint a dízel...
Másképpen egy nagyobb fordulatú motornak (pl. egy benzinesnek a dízelhez képest) hiába kisebb a nyomatéka, azt a kisebb nyomatékot jóval magasabb fordulaton tudja, ezért "jobban le lehet áttételezni", ami miatt a keréken
jelentkező nyomatéka már nagyobb lesz.
Ezért tehát ez a "nyomatékcsúcsról gyorsul legjobban az autó" állítás csak úgy igaz, ha a nyomatékon a keréken mért nyomatékot értjük, ami pedig a teljesítménytől függ, vagyis minden autó azon a fordulaton adja le kerékre a legnagyobb nyomatékát egy adott váltófokozaton belül, amely fordulaton legnagyobb a teljesítménye
Én is szívó benzin párti vagyok, egy dízelesre a gatyád rá lehet költeni, mindegy milyen dízel. Amikor egy szívó motor beleforog a 8ezerbe, attól nagyobb élmény számomra aligha van. De a kérdésre válaszolva: turbós benzin. Nem véletlenül van a vérbeli sprotkocsikban is turbós benzin motor.
A "feeling" közé tartozik az is, amikor rádgörbül a kaszni egy fától, és a nyakadba borul 30 liter üzemanyag?
Mert akkor a dízel a nyerő, ha nem szeretnél sült húsként végezni.
Egy benzines verdában a fenti műveletnél esélyed nincs.
#14:
És ezt a levezetést végezd el minden sebességpontra majd kijön az a nyomaték/gyorsulási stb. görbe ami igazolja a többiek állítását. Alacsony fordulatról jobban húz a dízel, magas fordulaton pedig a benzines lesz jobb és nem csak egy kiragadott önigazolásra felépített fiktív adatsor miatt, hanem mert ilyen a motorkarakterisztika
81 jol levezetted, roviden megkerdezhetted volna a tobbiektol hogy a kocsitokban nincs valto ??
Ellenben a sportkocsikban szivo benzin van, nem turbos.
A gyk tarsasag szerint turbodizel sportkocsiknak kellene lenniuk, a buta gyartok meg benzines hulladekokat takolnak.
A dizel alul nyomatékos, ahol a mai sofőrök használják az autójukat (ami valahol érthető is).
Emiatt esküsznek sokan a dizelre, közben sosem használtak folyamatosan egy minimum 3,0 szivóbenzint.
Élményre jobb egy turbós benzines.
Hogy miért?
A fordulat tartomány növekedésével arányosan nő a tolóerö, az autó leforog, a kipufogó üvölt.
A dizel 2000-3500 között tol egy nagyot, annyira élvezhető, mint egy korai orgazmus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!