Mit néznek át műszaki vizsgán?
pl.
motort,
gyertyákat,
olajszintet,
kipufogó környezetvédelmet,
EGR SZELEPET ?!?!
ilyesmit?
még az EGR -t sem?
akkor gyakorlatilag kb semmit...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kb semmit azért kicsit erős megfogalmazás. Átnézik a futóművet hogy a botfülű és a Jóvanazúgy Jani ne essen le az útról, illetve átnézik a kasztnit hogy a kocsi ne essen szét a kanyarban. Ezenfelül fékeket (megfelelően, egyformán fogjon), gumik állapotát, szélvédőt (hogy az a "kicsi" repedés ne maradhasson), stb stb.
Az EGR szelepet magát nem szerelik ki, nem tesztelik le, de:
Hibás működés esetén virít a motorhiba jelző a műszerfalon, megbukik az autó.
Lefalazott EGR szelep esetén megnő a károsanyag kibocsájtás (amit viszont mérnek), ha átlép egy bizonyos értéket bukik az autó. Tehát magát a szelepet nem ellenőrzik, de rossz szelep esetén valószínűleg kenőpénz nélkül nem kap friss műszakit.
Gyertyákon mit nézzenek? Van egy csereperiódus, ők nem tudják kiszámolni hogy mennyit mentél vele. Cseréld amikor kell. Az olajszintet nézegesd te, a te dolgod.
A motoron mit nézzenek? A helyén van, szétbontás nélkül nem látnak bele, gondolom műszakinént nem akarsz 200+ ezret fizetni mert megnézték a dugattyúkat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Rémlik még a forgalmi vizsgáról a "napi első indulás előtti kötelező ellenőrzések"?
Kb azokat ellenőrzik a műszaki vizsgán, csak ott van műszeres mérés is, nem elégednek meg annyival hogy a benyomott fék "fog", megmérik a hatásfokát, és a lengéscsillapítókat is ellenőrzik.
A műszaki vizsgának van egy protokollja, kb 15-20 perc alatt áttolják az autót a vizsgasoron, ott nem szerelnek, javítanak.
Körbe nézik az autót, hogy az "egyben van-e", nincs olyan mértékben elrozsdásodva, hogy az már a biztonságos közlekedésre nem alkalmas, a szélvédőn nincsen repedés, a gumi abroncsok profilja megfelel a szabályoknak, a lámpák, fényjelzők megfelelően működnek.
Lefényképezik a műszerfalat, feljegyzik a kilométer óra állást, féket, kormányt megnézik, de azoknak még műszeres vizsgálaton is hozni kell egy elvárt szintet.
Mérnek egy káros anyag kibocsátás szintet (nem a lambda szondát EGR szelepet nézik, hanem a "végeredményt").
Fékpadon, rázópadon megmérik a fékhatást, a futóművek hatásfokát, aztán felemelik az autót és alulról is megnézik, látnak-e valami "csodát" (mert előfordulnak csodák, összedrótozott futóművek, és hasonlók)
A műszaki vizsga nem szerviz, bár egy előzetes felmérésre el szokták vinni az autót, vagy szerelőre bízzák a vizsgáztatást, a vizsgán egy autóra 20-30 perc időt szánnak, ott nem állnak neki komolyabb javításnak.
Az meg nem érdekli a vizsgabiztost, hogy mikor volt olaj cserélve, sőt még a vezérlés sem - ha azok miatt megdöglik a motor, nem lehet vele közlekedni, az a tulajdonos, üzembentartó felelőssége
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
EGR-rel ha nagy gond van, úgyis világít a szervizlámpa (ha nincs megbuherálva) és akkor kapásból bukás.
Külön nem fogják tesztelgetni az EGR szelepedet.
Amúgy kb így meg ahogy leírták: autót körbefotózzák, megnézik a vázszámot, motorszámot. Műszeregységen semmilyen hibalámpa nem világíthat járó motornál. Szélvédő nem lehet repedt, sérült a látómezőben. Végignézik a külső lámpákat, hogy inden működik-e. Aknán szemrevételezik az autót alulról is. Kipufogó nem lehet lyukas, futóműn ne lógjon semmi. Aztán fékpadon fékhatás mérés, majd műszeres lengéscsillapító mérés. A végén jön a környezetvédelmi mérés, megmérik a kipufogógázt. Kb ennyi, a végén lepíprozzák, kifizeted és kész. Általában mindig ott állok az autó mellett és így szokott zajlani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!