Jó ötlet lenne egy ilyen újítás a Forma 1-ben?
Több hónapos tesztelések vannak egy versenyszezon előtt a pilótákkal, a pilóta és a szerelő csapat szoros kapcsolatban van, hogy minél jobb autót építhessenek és minél jobb beállításokat találjanak az adott versenyhez. Ha hetente váltogatnák a csapatok a pilótákat akkor egyik csapat sem tudná kihozni a maximumot az autóbol és mindenki sokkal gyengébben teljesítene. Nem véletlen van a konstruktőri bajnokság is, itt nem csak a pilóták versenyeznek egymással hanem a csapatok is.
2018. nov. 27. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
Minden autó minden pályán másképp viselkedik. Így mind a 3 topcsapatnál, mind a többinél vannak különbségek futamról futamra. Így elég sokat számítana a szerencse, hogy ki, melyik versenyeken kerül az azon a versenyen jobban teljesítő autóba kerül.
Ezen kívül a versenyzők tudnak olyan dologkat az autóikról, amik szükségesek a jólteljesítéshez, és nem kéne más csapatnak tudnia róla.
Akkor már valamilyen BoP-rendszer bevezetése lehetne egy megoldás a teljesítmények kiegyenlítésére. Viszont a F1-nek nem célja az egyenlő teljesítmény. Itt inkább az a kérdés, hogy melyik csapat a jobb, nem az, hogy melyik versenyző.
2018. nov. 27. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
#1 nagyon jól leírta, még annyival egészíteném ki hogy ha foglalkoztat egy csapat akkor meg kell nekik felelni, 150%ot kell nyújtani, azt kell csinálni amit mondanak hogy a csapatban maradhass. Amennyiben minden héten másik csapat rak autót a segged alá, úgy minden mindegy alapon vezethetsz, sokkal veszélyesebb helyzetekbe belemehetsz hiszen leszrod ha rommá törik, következő héten kapsz máshonnan egy másik autót.
Az F1 nem roncsderbi és anyagilag is nagy teher 2 hetente 2 új kocsi csapatonként
2018. nov. 27. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
4/12 A kérdező kommentje:
Szerintem igazatok van. Mondjuk lehetne finomítani, hogy attól még a pilóták egy csapathoz tartoznak. Ugyanúgy körbejárkálnának, kapnák a pilóták az egyéni pontokat és a csapat, ahol éppen versenyez kapná a konstruktőrit, de még kiegészíteném, hogy akihez a pilóta tartozik, az is kapná a pontokat, hogy legyen érdekeltség és tét a pilótáknak is (a teszteléseket a saját csapatnál végeznék, ez esetben megengednénk több tesztet.) + a 3 szabadedzésből 1 vagy 2 a saját csapatnál lenne és 1 vagy 2 az aktuálisnál, ahol versenyez éppen. Izgalmassá tenné. Mondjuk van hogy egyik pálya egyiknek kedvez, a másik a másik csapatnak, de teljesen igazságossá nem lehet tenni versenyzői szempontból (hátsó csapatnál lévőnek nincs esélye világbajnokságot nyerni, de itt lenne esély)
Ha egy gyengébb csapatnál lévő versenyzőben látnak potenciált, a nagyok pár szezon után úgy is ajánlanak neki szerződést és utána van esélye VB címre is.
2018. nov. 27. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
Szerintem meg sokkal nézettebb, izgalmasabb lenne. Pláne ha a mezőny felét szemben indítanák el a többiekkel.
Most egy előzés már hírértékű. Bezzeg a fénykorában! Hullott a férgesse!:)
2018. nov. 27. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
7/12 A kérdező kommentje:
#6-os, ez jó volt :) Szimulátorban szoktam is ilyeneket csinálni és direkt centire menni el a szembe jövő mellett 300-al a célegyenesben a Need for Speedben, de a valóságban ezt a megoldást azért nem támogatnám :)
Nem lenne jó, és értelme se lenne. A Forma 1 nemcsak a pilótából, hanem az autóból is áll, szar autóval a világ legjobb pilótája sem lehet világbajnok.
2018. nov. 27. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
Ez így kivitelezhetetlen és vicc kategória lenne. Inkább egységesíteni kellene a motorokat, sebváltót kasznit, mint a legtöbb autós sportban, így nem a pénz számítana ki van előnyben, hanem a tényleges képesség. A F1 mindig is az óriási költségekről szólt, nem hiába szállt ki a Toyota, Bmw, és nem akar belépni más sem.
2018. nov. 27. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem és nem is lesz ilyen. A többiek leírták hogy miért.
2018. nov. 27. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: