Hogyan kell izzitani egy dízel autót hideg indításnál ha van benne start-stop gomb?
Nekem is start-gombos dízelem van. Igaz még nincs egy éves, de használtam már mínuszokban is.
Elvileg nem kell külön manuálisan izzítani, mert automatikusan csinál mindent. Ha izzításra van szüksége, akkor nem indít egyből, ahogy megnyomtad a gombot. Én mondjuk ezt még nem tapasztaltam. Megnyomom és azonnal be is indul. Még az izzítás ikonját se láttam soha a műszeregységen felvillanni.
Ha nagyon akarod manuálisan izzítani, akkor csak a gyújtást add rá először! (Kuplung nélkül nyomod meg a gombot.) Vársz egy kicsit és utána indítasz. De szerintem ezeknél ez már teljesen szükségtelen.
Ez előtt egy 2005-ös dízelem volt. Az még kulcsos volt. Ott is így kellett, hogy először gyújtás, aztán indítás. De megmondom őszintén ha nem villant fel az izzítás ikonja, még -10 fok alatt is egyből indítottam és azonnal beindult. Már ez is olyan volt, hogy a háttérben automatikusan izzított, ahogy nyitottam az autót.
Én úgy veszem észre, hogy ezek a modern CR-dízelek már nem igénylik annyira a külön mauális izzítást, mint a régi örvénykamrás szívók.
2 lépcsőben izzítanak a mai autók (~2005-től)
1.: Mikor oldod a központi zárat. (előizzítás)
2.: Mikor kinyitod a sofőrajtót. (fő izzítás)
Ezt az időtartamot akár honnan nézzük, ez egy régi örvénykamrás dízelnek is leég lenne.
Nem azt írtam, hogy nem izzítanak ezek, csak hogy külön manuális izzítást nem igazán igényelnek a vezető részéről, mert a háttérben megoldják észrevétlenül automatikusan.
Az utóizzítást se felejtsd el! A 2005-ös dízelemnél látható volt az áramfelvételen (lényegtelen hogy mért mértem ki) hogy még járó motornál is egy ideig ment az izzítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!