Normális ha ilyen egy oktató?
Másodjára voltál vezetni, és már a leírt helyzetek mind megtörténtek?
A kusza leírásodból sokat ugyan nem értettem, a második gyakorláson balra kanyarodás, kimegyek a másik elé, vagy nem, azt sejttéti, hogy van némi gyakorlatod, ami lehet jó, és lehet rossz, ugyanis be lehet gyakorolni olyan mozdulatokat, amelyek az oktatóknak nem tetszenek, és igen, szólnak érte.
Röviden ezt úgy lehet összefoglalni, hogy amikor meglesz a jogosítványod, úgy csinálod, ahogy akarod, de addig úgy kell csinálni, ahogy azt az oktató kéri (és sokszor azért kérik úgy, mert azt a vizsgabiztos is úgy akarja látni)
-"félti az autóját"
Bizonyára félti, mert az autó, Ő munkaeszköze.
Aztán ha törik, vagy szétmegy, akkor neked sem lesz mit vezetni holnap.
-"szabályos amit csinálok"
Szép dolog az önbizalom, de miből gondolod, hogy az amit Te csinálsz 2 óra vezetés után, az szabályos?
-"a vizsgabiztos sem szól le érte"
Te valami látnok vagy, aki már előre tudja, hogy a vizsgabiztos miért nem fog leszólni?
-"had csináljam úgy, ahogy nekem kényelmes"
Tudod van egy nagyon régi beidegződés, mondhatni hagyomány:.
Az oktató oktat, és a tanuló pedig tanul.
Aztán ha egyszer lesz jogosítványod és saját autód, akkor majd lehet úgy, ahogy kényelmes. ;)
Minden oktatónak van valami dilije. Az enyémnek az volt, hogy még a 60. óra után is "vezényelte" a vezetésemet: "-kuplung, egyes, fel a kuplung, index, kormányzás balra stb..." Meg ha valami manőverezés nem sikerült tökéletesen, sokszor nem engedte újrapróbálni ("ne rögzüljön, hogy több lehetőséged van...") Nem lett volna nekem sem annyi órára szükségem, ha bekussol, és hagyja, hogy egyedül megpróbáljam, ahogy én gondolom. Ha hülyeséget csináltam volna, ott van neki is a pedál, simán beleavatkozhatott volna. De nem így volt. Meg is mondom miért, és ez válasz lesz a te kérdésedre is. Az emberek lusták, és a legkisebb ellenállást követik. Neki első sorban nem az az érdeke, hogy te hatékonyan tanulj, hanem hogy a kocsi maximálisan kímélve legyen, spóroljon az üzemanyaggal, és ketyegjen a tanóra.
Igen, nekem is ezt mondták, hogy majd ha neked is lesz jogosítványod, akkor majd úgy csinálod, ahogy akarod. Hát azt is teszem. De így utólag azt mondom, hogy a sok szarakodás helyett megtaníthatnák, hogy hogyan korrigáljuk pl. a kipördült kereket a csúszós úton, vagy készségszintre fejleszteni az emelkedőn való elindulást kézifék segítségével, stb. Ehelyett tököltünk azon, hogy hány centi van a szegély és a kocsi között parkoláskor, meg egyéb "nélkülözhetetlen" praktikákat tanítanak, holott a való életben ez nem lényeg. A kedvencem, amikor kereszteződés előtt is elvárják, hogy az akadályt indexelve kerüld ki. Ja, csak 10-ből 9-szer azt fogják hinni, hogy kanyarodni akarsz, mert ki az az idióta, aki minden kis szarért indexel.
Ha nagyon nem bírod az oktatódat váltsd le. Én megpróbáltam, de egyik idiótább, mint a másik. Mifelénk legalábbis. (Képes volt a körmét végni a kocsiban.)
Számomra a konklúzió az egészből: jobban jársz, ha összeszorítod a fogad, és végigcsinálod betűre ahogy kéri, és akkor hamar megszabadulsz. Lehet erősködni, de a te időd és pénzed bánja.
Azt fontosnak tartom megjegyezni, hogy attól még, hogy az én tapasztalatom szerint többnyire szarul oktatnak, azzal nem azt akarom mondani, hogy a tárgyi tudásuk rossz volna. (Nézd meg, hogy milyen vizsgákat kell tenniük.) Az átadás módjával volt bajom.
Erről a "motorfékes" dologról annyit, hogy persze, fékezhetsz kuplung + fékkel állandóan, nem fog elkapni a rendőr. De a féked jó hamar el fog kopni. Ha például egy komolyabb lejtőn gurulsz lefelé, és nem motorféket használsz, hanem rendeset, akkor mire leérsz, túlmelegszik a féked.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!