Fiat Punto 2. generáció. Melyik motor hajlamosabb a hengerfej-problémákra? 1.2 8V, vagy 16V?
Második generációs Fiat Punto vásárlását tervezem, elsősorban autópályás használatra. Az autós oldalakon található cikkek zömét már átnéztem a neten, szintúgy a kocsiról szóló népítéleteket.
A kocsit alapvetően megbízhatónak tartják, de általában említik a hengerfej-problémákat, a tömítések elhasználódását az 1.2-es benzinmotorokkal kapcsolatban. Kélt cikk viszont két ellentmondó információt közölt. Az egyik szerint a 8 szelepes motor hajlamos a problémára, míg a 16-os alig, a másik szerint pont fordítva.
Kedves tulajok, nektek mi a tapasztalatotok? Pályázás miatt a 16 szelepest szívesebben venném, de a megbízhatóság is fontos számomra, valószínűleg ez lenne a perdöntő tényező. Melyik hát a "hengerfejesebb"?
Köszönöm a segítséget!










Mert valoban nem is a hengerfejjel van gond hanem a tömitessel....az szokott átégni,összeszakad az olaj meg a vízfurat azt csókolom!Ez egyebkent csak a 8 szelepesekre jellemző ott is csak annal amot elhanyagolnak,mert ez a probléma altalaban akkor jelentkezik amikor már szar a termosztát(nem nyit rendesen azt most nem részleteznem miert nem de ez eleg gyenge pontja az autonak)es emiatt felforr a motor meg a hűtővz!Ilyenkor szokott tönkremenni a tömites!Maga az alkazresz pár ezres tétel,de ha nem tudod otthon kicserelni akkor a mumkadij szep kis összeg lesz a szervizben!
Egyebkent mar ne is haragudj de miert ilyen 1.2-es hurkatöltőkkel akarsz pályázni?Nekem is volt 1.2 8V nem is egy,kenyszerből mentem is velük sokat palyan de nem oda való!110-120fölött már ugy erolkodik az a kis motor hogy majdnem beszarik,olyan zaj van benne hogy nem igaz es annyit eszik mint egy 2.0-es!Cserébe legalább nem megy!Csinaltam ugyanezt a 16szelepessel kisegitve azzal se nagyon leszel!Ezzel az eröltetéssel meg szinte boritekolhato hogy hengerfejes lesz!





Láttál már Puntot élőben? Ültél benne?
Nem fikázni akarom, mert az volt az első autóm (1.2 16V HLX), városban verhetetlen volt a fogyasztása, de itt megáll a dolog. Ülései hosszú útra nem kényelmesek. Motor gyenge pályára (voltam vele nem is egyszer).
Most egy 1,6-os Octaviám van (benzin), ég és föld. Ja... fogyasztásra 130-140-es tempónál fél literrel kevesebbet eszik, mint a Puntó ugyanígy.
A kis Fiat az városi cirkáló, annak viszont No.1!
30/F





Az az 1.2 8v/16v Punto 2 - 2B lesz hengerfejes, amelyiket:
-nem megfelelően légtelenítették le (gyári technológia szerint)a hűtőrendszerét vezérlés, termosztát, stb. cserekor.
-tönkrement a gyári hűtősapkája (valóban nem sokat bír), 2500-3500Ft egy profi darab. Az utángyártottak között sok az igénytelen kivitel. 1.0 [Bar]-os kell bele. Ez a fő/leggyakoribb ok!
-régen nem cseréltek benne fagyálló folyadékot / gagyi fagyállóval töltötték fel. Gyárija G11, ami még belemegy (legjobb minőség): Febi G12+ lila (Nem G12++ ! (szintén lila), az már nem bele való) kb. 8 év csereperiódusú. A többi 1-2.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!