Fedélzeti computer átlagfogyasztá mutató hogyan müködik?
"Azt szeretném megérteni,hogy indulás után miért mutat 12 L körüli fogyasztást"
Induláskor hideg a motor, és olyankor automatikusan több üzemanyagot kap. Ettől magasabb a fogyasztás. Plusz a pillanatnyi fogyasztás gyorsítás alatt szintén nagyobb, mint sebesség tartása közben.
Így van. Hideg motornál dúsítás van, mert a hideg hengerfalon kicsapódik a benzin egy része. Ezért már az alapjárati fogyasztás is magasabb. De ez így volt a régi karburátoros autóknál a manuális szívatóval is. Szívatóval mindig többet fogyasztott, csak nem volt kijelző, ami tájékoztatott róla.
Valamint amikor elindulsz, sokkal több energia kell a 1,5 tonna felgyorsítására, mint ha csak tartod az elért sebességet. Nekem dízelem van, átlagban 5,5 liter körüli a fogyasztás. Mégis ha egy intenzívebb gyorsításkor a pillanatnyi értéket nézem, láttam már 30l/100km-es kiírt értéket is. Ez teljesen normális.
A működés a számlálónak ha jól tudom, az injektorok nyitási idejével operál.
Nem ismerem az autód fedélzeti számítógépét. Hogy mit tud pontosan... RTFM :) Azaz: olvasd el a használati útmutatót. Ha nincs meg, akkor Google...
Amit általában szoktak tudni: pillanatnyi fogyasztás (hogy könnyebb legyen megérteni: pl az elmúlt 1-5 másodperc alatt elfogyott üzemanyag és az ezalatt megtett út hányadosa), a napi számláló (amit nullázni tudsz azt hívják így) utolsó nullázása óta az átlagfogyasztás (sokan -én is- tankoláskor nullázzák azt amúgy), az autó teljes élete alatti átlagfogyasztás.
Van egy második fogyasztásmérő is, ami a nagy átlagot mutatja, ezt bármikor lenullázhatod, vagy úgy hagyhatod 10 ezer km-en keresztül is, ez lesz a reális átlag.
Amit te látsz, az a napi számláló, arra jó, hogyha például Budapestről elmész Győrbe padlógázzal, akkor meg tudod nézni, hogy mennyi az autó valós fogyasztása ilyen körülmények között, függetlenül attól, hogy a tegnap hogy mentél vele.
"Hogyan tudom meg,hogy mennyi az utolso 100 km az átlag? Elindulok aztán egy kis idő után amikor már meleg a motor az lesz a reális amit mutat a kijelző ?"
Lenullázod, mész 100km-t és megnézed. Az lesz a realitás. Ebben benne vannak a hidegindítások is. Ezért nem csoda, hogy egy ugyan olyan városban használt, pár km-enként indítgatott autó jóval többet fog fogyasztani, mint egy másik, amivel egyenletes tempóval folyamatosan autópályáztam. Ugyan az az autó, ugyan az a sofőr, mégis jelentős lehet a különbség.
Ha bemelegedett motornál, kamion mögött 70km/h-val hátszéllel méred, akkor kapsz egy értéket, aminek köze nincs a reális körülményeknél mért átlagfogyasztáshoz. Kb mint az autógyártók katalógus adata és a valós érték közötti különbség...
Azt se szabad elfelejteni, hogy ezek a kiírt értékek csak tájékoztató jellegű adatok. A legtöbbször nem pontosak. És szinte mindig lefelé csal. A legpontosabb, ha hagyományos módszerrel teletanktól teletankig számolsz. Az nem hazudik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!