Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Alfa Romeo 147 1.9 JTD mennyir...

Alfa Romeo 147 1.9 JTD mennyire megbízható, mik a típushibák?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Első autóvásárlás előtt állok, és a 147es alfa nagyon megtetszett. Van egy kiszemelt ami 2008-as 150le jtd motorral van felszerelve. Kérdésem az lenne, hogy mennyire megbízható ez az autó? Keretem 1.2 - 1.3millió az autóra plusz az átírás stb. Ennyi pénzért lehet olyat kapni amivel nem lesz gond sokáig? Viszonylag sokat használnám. Munkába oda vissza max 4-5km, de munka után elégsokat mászkálnék vele napi 40-50km, hétvégenként ennél többet mennék vele. Előre is köszönöm a válaszokat!

#Alfa Romeo #Alfa romeo 147 jtd
2018. nov. 17. 13:12
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Jók az Alfàk, de ha kicsit is elhanyagolt akkor felejtős. Próbàlj meg Alfàsokat megkérdezni, tìpushibàk, eladó 147 esek, hàtha tudnak valamit ajànlani, mondani!
2018. nov. 17. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Kamikaze0521 ***** válasza:
Jtd, bátran. A PDTDI és társai felejtösek. Elkurták a TDI után. Jtd tized annyiból fenn tartható, kb. 200.000km-nél, kettöstömegu kuplung csere. Enyém 156-os 270.000jm van benne. És ahogy minden autót ezt is karban kell tartani. Idöközönként zsebbe nyúlósabb a müvelet, de mégsem annyira mint a PDTI.
2018. nov. 27. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Na, nekem pont ilyenem volt egészen a közelmúltig, ugyanígy 2006 utáni, tehát "faceliftes". Egy ~150 lóerős 1.9 JTD Distinctive volt benne, 1.5 milliót fizettem érte, első autóm volt. Rohadt jó élmény volt vezetni, de újfent egy modern, automata/kormány váltós sportautót szerettem volna, így lecseréltem.

Nagyon nagyon erősen megy, konkrétan beleprésel az ülésbe ha megnyomod a gázt és rákapcsol a turbó, ráadásul közben olyan hangja van mint egy Boeing 747-nek felszállás közben (egy nagyon durván sportos motorhang mellett). 150 lóerő nyilván nem a legerősebb motor a világon, de elég könnyű járgány, így nagyon érezhető. Kipörgésgátló nélkül szinte bármilyen terepen meg tudod pörgetni a kerekeket.

Ha sokat mennél vele munka után/hétvégente, akkor kiváló választás, mert néha ki kell "kormolni", azaz 4.000-4.500 fordulaton váltasz fel egészen 150-ig, nagyon szereti a motor ha olyan jó úristenesen meghajtod (a mögötted közlekedők már kevésbé). Prémium dízelt érdemes tankolni bele, mert kisebb lesz a turbólyuk, illetve jó ha mindig legalább negyedéig van a tank. Autópályán 3-4 l/km a fogyasztás.

Ha jó a fényezése és jó színben van, akkor eléggé megnézik az emberek, általában jóval drágábbnak ítélik meg, mint amennyibe kerül valójában, általánosságban nagyon szépnek és meglehetősen egyedinek, ízlésesnek tartják.

A facelift utáni (2006 utáni) modellekhez elég gyér a világítás-választék, gyárilag konkrétan csak FF tükrös lámpák vannak, tehát xenon projektor ezen a kocsin kizárva.

Az Alfákra gyakran mondják, hogy az elektronikával gyakran vannak bajok, hát nekem ebben 6 év alatt egyszer kellett kicserélni egy hátsó féklámpát és egy első helyzetjelzőt. Utólagos HUD-nak van hely, utólagos DRL kissé trükkös, de megoldható.

A legrosszabb pont ebben a típusban, hogy szervizeléskor kb. BMW/Audi árakkal kell számolni, meglehetősen drágák bele az alkatrészek. Nekem átlagosan évi 100-150.000 forint körül jött ki, ráadásul úgy, hogy vásárlás előtt kb. csontig minden kopóalkatrészt kicseréltek benne (kivéve gumit). A felfüggesztés összességében kissé gyenge a motorhoz képest, főleg a magyar utakon, szóval évente lengéscsillapító/lengőszilent/csapágy/stb bagázsból jó eséllyel kell cserélni valamit.

2018. nov. 27. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat! A hallottak alapján hamarosan megpróbálok egyet beszerezni ! :) Ment mindekinek a zöld pacsi ;)
2018. nov. 27. 19:55
 5/8 A kérdező kommentje:
Másfél hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy 147-esnek!
2019. ápr. 28. 15:33
 6/8 anonim ***** válasza:

Szia,

Most én vagyok pont olyan helyzetben, mint te. Érdekelnének a tapasztalataid.

Köszönöm előre is.

2023. júl. 16. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Szia, már nincs meg a kocsi, de nagyon imádtam. Futóműve magyar utakon kényes, igazából más problémám nem igen volt vele. Kopó alkatrészek lettek benne cserélve, 70ezer km-et mentem vele egyszer nem hagyott az út szélén! Vásárlás előtt nagyon át kell nézni, hogy toppon van -e, és nem mindig a legdrágább a legjobb. Ismerős most vett 156 -os alfát, menéztünk egy 900ezer forintosat, lista legtetején lévőt majdnem, egy hulladék volt, de végül találtunk egyet 425ezerért, ami fényévekkel jobb és szebb volt mint a kétszer annyiba kerülő.. Aki egyszer beleül egy alfába imádni fogja. Add meg neki a törődést, olajcsere 9-10ezer km -enként normális Selenia gyári olajjal. Nagy bajuk nem lehet. 147es alfám után volt egy 2.4 20v 156os alfám, az is nagyon pöpec volt, kopó alkatrészeken kívül nem volt baja! Az már 450ezer km nél járt mikor eladtam.
2023. júl. 16. 21:08
 8/8 anonim ***** válasza:
Köszönöm
2023. júl. 17. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!