Alfa Romeo 147 1.9 JTD mennyire megbízható, mik a típushibák?
Na, nekem pont ilyenem volt egészen a közelmúltig, ugyanígy 2006 utáni, tehát "faceliftes". Egy ~150 lóerős 1.9 JTD Distinctive volt benne, 1.5 milliót fizettem érte, első autóm volt. Rohadt jó élmény volt vezetni, de újfent egy modern, automata/kormány váltós sportautót szerettem volna, így lecseréltem.
Nagyon nagyon erősen megy, konkrétan beleprésel az ülésbe ha megnyomod a gázt és rákapcsol a turbó, ráadásul közben olyan hangja van mint egy Boeing 747-nek felszállás közben (egy nagyon durván sportos motorhang mellett). 150 lóerő nyilván nem a legerősebb motor a világon, de elég könnyű járgány, így nagyon érezhető. Kipörgésgátló nélkül szinte bármilyen terepen meg tudod pörgetni a kerekeket.
Ha sokat mennél vele munka után/hétvégente, akkor kiváló választás, mert néha ki kell "kormolni", azaz 4.000-4.500 fordulaton váltasz fel egészen 150-ig, nagyon szereti a motor ha olyan jó úristenesen meghajtod (a mögötted közlekedők már kevésbé). Prémium dízelt érdemes tankolni bele, mert kisebb lesz a turbólyuk, illetve jó ha mindig legalább negyedéig van a tank. Autópályán 3-4 l/km a fogyasztás.
Ha jó a fényezése és jó színben van, akkor eléggé megnézik az emberek, általában jóval drágábbnak ítélik meg, mint amennyibe kerül valójában, általánosságban nagyon szépnek és meglehetősen egyedinek, ízlésesnek tartják.
A facelift utáni (2006 utáni) modellekhez elég gyér a világítás-választék, gyárilag konkrétan csak FF tükrös lámpák vannak, tehát xenon projektor ezen a kocsin kizárva.
Az Alfákra gyakran mondják, hogy az elektronikával gyakran vannak bajok, hát nekem ebben 6 év alatt egyszer kellett kicserélni egy hátsó féklámpát és egy első helyzetjelzőt. Utólagos HUD-nak van hely, utólagos DRL kissé trükkös, de megoldható.
A legrosszabb pont ebben a típusban, hogy szervizeléskor kb. BMW/Audi árakkal kell számolni, meglehetősen drágák bele az alkatrészek. Nekem átlagosan évi 100-150.000 forint körül jött ki, ráadásul úgy, hogy vásárlás előtt kb. csontig minden kopóalkatrészt kicseréltek benne (kivéve gumit). A felfüggesztés összességében kissé gyenge a motorhoz képest, főleg a magyar utakon, szóval évente lengéscsillapító/lengőszilent/csapágy/stb bagázsból jó eséllyel kell cserélni valamit.
Szia,
Most én vagyok pont olyan helyzetben, mint te. Érdekelnének a tapasztalataid.
Köszönöm előre is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!