Vagy kell, vagy nem. Vannak konstrukciók, ahol a légtelenítés rettentő egyszerű, mert a hűtőrendszer olyan kialakítású, hogy a légbuborék, ha van, valami egyszerűen elérhető helyen alakul ki és könnyen (mondjuk a hűtő felső csövének nyomkodásával) eljuttatható a hűtőrendszer legmagasabb pontjára, ahol ki kell engedni. Az ilyeneknél gyakori, hogy külön légtelenítési eljárás nem is kell, a hűtőrendszer "kidolgozza" a buborékot, csak ki kell engedni a hűtősapkánál vagy mondjuk kitolja a kiegyenlítőbe, csak arra kell figyelni, hogy az újjáépítés utáni első időszakban mindig legyen hűtőfolyadék, amivel a szelep feltöltheti a rendszert.
Ám vannak olyan megoldások, amelyek nem ilyenek. Ezeknél vannak kijelölt légtelenítési pontok, amiknél meghatározott sorrendben kell kiengedni a fölös levegőt. Ez eléggé hosszú és bonyolult munkafolyamat tud lenni, különösen akkor, ha egyik-másik légtelenítőcsavar érdekes helyen van.
De mint tudjuk, ebben a témakörben a szerelésre váró jármű típusa államtitok, illetve "nagyjából" és "általánosságba" kell válaszokat adni. Illetve a válaszadók zsenik, majd rájönnek, mit kell javítani.
Azért ez erősen autófüggő :D
Ha nem egy 30-40 éves autóról van szó akkor nem sok esély van rá, hogy légteleníteni kelljen.
Azon elég egyszerű :D
Feltöltöd amíg engedi...
(Ha van fűtéscsap akkor azt kinyitod)
Majd beindítod az autót és hagyod járni hogy felmelegedjen és kinyisson a termosztát, ekkor majd szépen lemegy a szint és közben töltögeted bele a fagyállókeveréket.
Ja és persze a kiegyenlítőtartály kupakja ne legyen rajta amikor járatod!!!
Aztán kész, csomagtartóba beteszel egy 2 literes desztvizet előre bekeverve, hogy legyen nálad mert jó pár km megtétele után még lejjebb fog menni a víz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!