Mik a "titkai" a sikeres forgalmi vizsgának?
Jövőhéten fogok menni első alkalommal vizsgázni forgalmi vezetésből, de még mindig egy kicsit "tartok" attól, hogy nem fog sikerülni, pedig már elég régóta húzom a jogsi csinálását és örülnék, ha mostmár sikerülne végre "pontot" tenni erre! Akinek már van jogsija, az tudna nekem segíteni vagy ellátni pár jótanáccsal hogy miket csináljak és mikre figyeljek majd a forgalmi vizsga során, hogy elsőre sikerüljön 10 hibaponton belül átmennem?
És mik azok, amitől "azonnal" meglehet bukni?
Én kétszer buktam, de mindkétszer közlekedési szabályt sértettem. Harmadik alkalommal meg átmentem.
Szóval én nem tapasztaltam, hogy minden "szarért" buktatnának.
Sebességet mindig tartsd be, 30as táblánál még véletlenül se menj többel 30nál pl.
Sávváltásnál index és mindig nézz hátra, figyeld a holtteret.
Ha lekanyarodsz egy utcába akkor is nézz hátra, hogy nem jön-e biciklis.
Telizöldnél ha balra akarsz kanyarodni akkor figyelj, hogy nem jönnek e szemből egyensen mert akkor őket el kell engedni. Ezt se figyeltem sokszor.
Gyalogosokat mindig engedd át.
Biztos van még sok minden, nekem ezek maradtak meg amit sokszor elfelejtettem és szólt érte az oktató.
Szokott lenni olyan szituáció, hogy megy az út egyenesen meg balra pl., de neked ki van táblázva, hogy csak balra mehetsz. Ilyenkor nem mondják, hogy menj balra mert csak arra mehetsz. Ha tovább mész egyenesen buksz. Ismerős így bukott meg.
Tartsd be a kreszt, figyeld a táblákat, ne kapkodj, próbálj meg nem izgulni annyira.
Legyen szerencséd, hogy jófej legyen a vizsgabiztos tőle is függ egy kicsit. Enyém pl. végig elbeszélgetett az oktatóval, látta, hogy minden jól megy, jól parkoltam és nem is csináltuk végig útvonalat hanem mondta, hogy jólvan mehetünk vissza szóval ilyen is van.
Egyáltalán nem lehetetlen én is nagyon izgultam de aztán elsőre meglett. Hajrá!
Egyirányú utcából balra kanyarodásnál húzódj az út bal oldalára. Ha az út jobb oldaláról próbálsz balra kanyarodni, az instant bukás.
Parkolásoknál arra figyelj, hogy ne menj fel a járdára. Ha pontatlanul álltál be, akkor egyszer javíthatsz, de ha felmész a járdára, az instant bukás.
Tele van a GYIK ugyanilyen kérdésekkel, használd a keresőt, olvass, de sokat az sem segít,vugyanis forgalmi vizsgára nehéz elméletben készülni, ott az lesz a döntő, mennyire vagy gyakorlatias.
Semmi extrát nem kérnek, ugyanúgy kell közlekedni, mint amikor az oktatóval kettesben gyakoroltatok, a lényeget már leírták: be kell tartani a szabályokat.
Nem a 10hibaponton belül, forgalmi vizsgán egyetlen szabálysértésért is megbuktathatnak, de el is néznek apróbb hibákat, s mindez teljesen vizsgabiztos függő, ezért sem lehet elméletben készülni, ami nem azt jelenti, hogy nem kell összeszedetten, gondolkozva cselekedni, de ha a gyakorlások alatt nem rögzültek bizonyos mozdulatok, akkor az a vizsgán sem lesz meg mindig (pl oldalra-hátra nézések)
Forgalmi vizsgalap képek vannak főnt az iterneten, meg tudod nézni, a lényege az, hogy a vizsgabiztosra van bizva, hogy ő mit lát hibának (egy záróvonal érintésért, vagy bizonytalan autó kezelésért is megbuktathat, ha akar, ha meg nem akarja "nem veszi észre")
Vezess úgy, ahogy tanultad az oktatás során. Ennyi.
Írhatunk itt bármit, nem ettől leszel hirtelen jó sofőr. Nem itt tanulsz meg vezetni. Plusz felesleges is új dolgokat bekavarni.
Neked kell tudnod, mik a gyengéd, mikre kellett odafigyelni az oktatás során.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!