Lépcsős hátú kocsival mennyivel nehezebb párhuzamosan parkolni, mint ferde hátúval?
Ellentmondanék az előző hozzászólónak: sok lépcsőshátú típussal szar parkolni (Pl. új Lancer), mert alapból szinte semmit nem látsz a kocsi hátuljából, még tükörből sem.
(max. ráérzel egy idő után).
Apropó, tükör: NEM mindegyik autóban lehet úgy beállítani a tükröt, hogy vezetés közben rendesen láss is vele ÉS parkolásnál a járdát is lásd (pl. Alfa 147).
Sokáig én is azt hittem, hogy ilyen nincs, de azóta ültem pár típusban, aminek kicsi a tükre, és nem lehet minden szituációra optimálisan beállítani.
Tükör problémára megoldás lehet, ami az oktatókocsikon akár le is tesztelhető, ott ugye a két külső tükörre rá van szerelve plusz két kis tükör, ami az oktatónak van ugyan beállítva, de ha a tanuló abba is bele néz, abból szélesebben, távolabb hátra lát, igaz nem látja az autó oldalát, de arra ott van az eredeti tükör.
Tehát akinek kevés a gyári tükör, szereltethet fel kiegészítő tükröket alá, vagy fölé, ahogy az az oktató autókon is van.
Valaki írta, hogy érezni, kell, hogy hol a vége a kocsinak.
Ez teljesen igaz.
De cseszheted, ha nem látod az autó magas segge miatt a mögötted lévő kocsi elejét. :-)
Volvo S40-nél sem láttam semmit a mögöttem lévő kocsi orrából, a szélvédőjéből meg nehéz lenne kisakkoznom, hogy mennyi még az annyi. :-)
Meg lehet szokni, gyakorlat kérdése az egész.
De a legjobb megoldás a tolatóradar. Hidd el, többe kerül egy letolatás, mint a radar beszereltetése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!