Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Környezetbarátabb az elektromo...

Környezetbarátabb az elektromos autó?

Figyelt kérdés

Horváth András YouTube csatornáját nézve gondolkodtam el rajta, hogy vajon tényleg jó-e az elektromos autó (neki ilyen van, és ezekről készít videót).

Nekem még nincs autóm, meg egy darabig nem is lesz, tapasztalatom igazából dízeles autóval van, olyanon tanultam vezetni, és a szüleimnek is az van, így azon gyakoroltam.


Most azt ne nézzük, hogy általában az elektromos modellek vételára magasabb, viszont a szervizelése és “üzemanyag” költsége olcsóbb. Csak arra vagyok kiváncsi, hogy ez tényleg környezetbarát(abb)-e.

Laikusként annyit tudok, hogy vannak kihelyezett töltők meg tudom otthon a konnektorról tölteni. Az áram előállítása és tárolása vagy a benzin/dízel előállítása, tárolása és elégetése a szennyezőbb?

Tudtommal itthon atomenergiával van megoldva az áramelőállítás.

Szóval ha azonos modelleket nézünk akkor melyik a szennyezőbb globálisan egy benzines vw golf vagy egy elektromos vw golf?

Azt szokták mondani, hogy az elektromos autó máshol füstöl (nem a városban hanem ahol az energiát előállítják).


Tehát ha nincs otthon napelemem, ugyanúgy van áramom mint mindenki másnak, akkor melyikkel okozok kisebb kárt a környezetnek?



2018. okt. 24. 20:25
 1/10 anonim ***** válasza:
Magára a lakókörnyezetre környezetbarátabb, mert nem ott az ember orra alatt pufogod ki a füstöt,az elektromos autóknál pedig máshol ahol kevesebb embert érint a szennyezés.
2018. okt. 24. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Jah és u.i.: akkor tudsz eco lenni ha azt az energiát amit a villanyautóval elhasználsz, azt otthon termeled meg.
2018. okt. 24. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

CO2 kibocsátás:

benzines / Diesel autónál: amennyi üzemanyagot elégetsz, annyi széndioxid keletkezik

elektromos autónál: az atomerőmű / vízierőmű nem bocsát ki széndoixidot

fosszilis erőművek esetén van széndioxidkibocsátás + más égéatermékek

De az erőművekben hatékony szűrők vannak + nem az orrunk alá pöfög, hanem magas kéményen át.

2018. okt. 24. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Igen, tény hogy az embereknek az a jobb ha nem a városokban bocsátja ki az autó a füstöt.

Viszont környezetnek (globális felmelegedés, ózonréteg stb) melyik a kevésbé káros?

Szóval egy tank benzin elégetésével keletkezik “x” károsanyag arra amerre járok.

Elektromos autóval egy fix helyen keletkezik a kibocsátás de az több vagy kevesebb mint x?

2018. okt. 24. 20:33
 5/10 anonim ***** válasza:
73%

Ha kizárólag fosszilis erőművekkel termelnénk a villanyautók hajtásához az elektromos energiát, az erőmű akkor is kevesebb CO2-t bocsát ki, mint a hasonló teljesítményű benzines / Dieselautó, mert egy nagy erőmű, egy állandóan optimális üzemi paramétereken tartott rendszer jobb hatásfokkal alakítja át a fosszilis tüzelőanyagokban levő energiát, mint az autó. Beleértve a villamosenergia szállítása, elosztása során fellépő veszteségket is.

De az energiamix csak egy része a fosszilus tüzelőanyagok égetése, nálunk 40% feletti az atomenergia részaránya.

2018. okt. 24. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Akárhogy nézzük a benzines/dízel autók erősen környezet szennyezők. Elég csak délutáni vagy reggeli csúcsban végigmenni akármelyik autókkal tömött utcán, vagy nagyobb forgalmú körúton, konkrétan marja az ember torkát a levegő.
2018. okt. 24. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Kiszamolhatod, egyszer megneztem magyarorszagi aram tankolas co2 kibocsatasat. 3.5 literes benzin fogyinak felelt meg. A google a keplethezbszukseges ertekeket megadja :))

Az akku gyartasa kornyezetszennyezo nagyon de szerintem az kb egyenlo a benzin szallitasaval leparlasaval etc.

De ezt csak tippelem.

2018. okt. 24. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

A villanyautó töltéséhez is meg kell termelni valahol az energiát, az sincs ingyen. Csak egy több száz vagy ezer MW-os, erősen helyhez kötött erőműnél sokkal több olyan lehetőség van, ami a legfeljebb pár száz kW-os belsőégésű motorral hajtott, mindenfelé mozgó autónál nincs meg. Ha már kőolaj- vagy földgázalapú az erőmű: nagy méretben fajlagosan kisebbek a veszteségek (pl. lehet optimális munkapontra belőtt gázturbinát használni) és azok egy részéből lehet távfűtést vagy központi melegvíz-szolgáltatást táplálni. Az autóknál a hőveszteség a hűtőkön át a környezeti levegőt fűti, aminek nincs haszna. Ha már van füst: egy k***a nagy kéményre rá lehet kötni olyan szűrőket, katalizátorokat, amiket egy autó még károsanyag-kibocsátásához illesztett méretben sem tudna elvinni. És ha több száz vagy több ezer kW a szükséges teljesítmény, mint egy erőmű esetén, akkor szóba jöhet a szokásos "elégetem a kőolajat vagy földgázt" megoldásnál jobb is az energiatermelésre.

Persze semmi sincs ingyen: egy belsőégésű motoros autó energiatároló egysége az üzemanyagtartály, ami aránylag kis környezetszennyezéssel előállítható. Az elektromos autók akkumulátoraiban elég sok érdekes alkálifém van, a teljesítményvezérlő elektronikában és a motorban pedig akadnak meredek ritkaföldfémek, amelyek kinyerése eléggé energiaigényes, de most már eljutottunk oda, hogy egy villanyautó a teljes élettartama alatt simán visszatermeli a gyártásához szükséges többletterhelést (a belsőégésű motoros kivitelekhez képest).

2018. okt. 24. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Kétségtelen, hogy sokkal környezetkímélőbb, még akkor is, ha az akkuba töltött áramot szénerőműben állították elő. De ha esetleg szél-, nap-, vagy atomerőműben állítódott elő az az áram, akkor szinte nulla a károsanyagkibocsátás. És ez fassza dolog. Engem egy dolog aggaszt, az akkuk előállítása, és majd ha lejár az idejük, hogy mi lesz velük. Bár ha belegondolsz, a belsőégésű autók is haláluk után kormos hulladékok.
2018. okt. 25. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Az nem az autó hibája meg az erőműveknek is kötelező megoldani a környezetvédelmet bármivel is tüzeljenek a legkörnyezetszennyezőbb pedig a lakossági fűtés tehát ha nem is az autó miatt legalább az otthon miatt érdemes beruházni napelembe
2018. nov. 1. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!