Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Honda építés. Tüv? Engedélyek?...

Honda építés. Tüv? Engedélyek? Többi lent.

Figyelt kérdés
Sziasztok. Van egy 97'-es Honda Accordom. Kicsit szeretnék rajta fiatalosítani. Értem itt azt hogy az első hátsó lököst ki szeretném cserélni. Szeretnék normális küszöböt és egy fain szárnyat is meg pár nyalángságot. Na most az a kérdés, mert baromira nem vagyok tisztába a dologgal. Mennyire engedélyezett az ilyen kishazánkban ? Én úgy tudom hogy minden olyan dolgora nem kell átépítési engedély ami nem befolyásolja a jármű menetét pl sportkromány ültetőrugók ilyenek. Szerintem a lökösök, küszöb ilyenek. Nem befolyásolnak semmit sem. Valaki elmagyarázná nekem érthetően, hogy a lökhárítókra és egyéb ilyen dolgokra milyen szabályok vonatkoznak ? Előre is köszi. ( példaképp küldöm. Hasonlóra szeretném [link]

2018. okt. 24. 12:05
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Pedig a lökős, a szárny, meg ezek mind mind része az autó biztonsági elemeinek. Ugyanis nem mind1, hogy a gyalogost csak elütöd, vagy szét is szabdalod. Ezért ezek is engedélykötelesek. Nem lehetetlen lepapírozni, de a műszaki rajzok és engedelyeztetés költsége többe kerül mint amennyit az autód ér.
2018. okt. 24. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Ebből a paripából a 2000 ccm csudagép 105 lóerő ejjjjj csúcstechnika ez kívánja, kéri a spoilert. A piros festés oké hogy +5 lóerő de ezekbe én pénzt nem ölnék a helyedben.


Eleve lökhárító toldatból van ezer féle TÜV engedélyes amit csak fel kell ragasztani szóval azt találni fogsz a hondára is. Típusspecifikus szárnyak is vannak ezer féle fajta, 20-30 eFT bóvli szemét szinte mind. Én nem erőltetném ezt a helyedben ha belül minden stock a gépen mert csak kiröhögnek. 97-es gépre meg nem költenék a helyedben.


Ha egyedit akarsz mindenből, annak a menete kicsit más. Ami nem változtat az autó paraméterein az nem engedélyköteles. Motor tuning 10% többletteljesítményig nem gáz, viszont ha az autó színe kék lesz, bejegyezve piros van akkor még a telepített véda kapukon is megbukhatsz rendszám alapján és jön cimi-cumi.


A lényeg za, ha típuskönyvben nem szerepel a felni de váltóméret akkor engedélyeztetni kell.


A legjobb és legbiztosabb:

Egyeztetsz a közlekedési hatóság helyi hülyéjével. Elviszed a tuning után szépen minden új alkatrész papírjával a kocsid a megfelelő vizsgahelyre, levizsgázatatod, ha kell bekerül a forgalmiba az átalakítás, ~200eFt-ot otthagysz és mehetsz is. Ott az ültetést is megnézik a tesztpadra guruláskor, és bekerül a mértéke. Nem kell a rendőrökkel vitatkozni. Mondjuk én több százezret egy accordra nem költenék külsőségekre (és akkor még a motor az ami).



Azért egy olyan kocsinál

2018. okt. 24. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 D. Brasco ***** válasza:
100%
Te jó ég.....hogy még van ember a földön akinek bejön ez a diszkótuning a bojlerrel meg tikráccsa....mit tett ellened az a szerencsétlen autó hogy igy akarod megbosszulni....ha ennyire tunerjoska akarsz lenni inkabb vegyel alá egy jó futóművet meg 4szép felnit azt cső....mondjuj a magyar utakra azt is kár.....
2018. okt. 24. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Miért nem kérdezel meg egy Honda-gurut ? Vogelsinger Sándor és Vecsés szavakra guglizz !
2018. okt. 28. 02:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 veterán vas ***** válasza:

A szemlélettel van baj!

Aki egy 21 éves autón az ilyen jellegű átalakításokat "fiatalítás"-nak nevezi, azt kár győzködni. Engedni kell, csinálja amit jónak lát, mert az észérvek úgysem hatják meg. :(

2018. okt. 28. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!