Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen problémára utal az,...

Milyen problémára utal az, hogy felmegy a hôfok a rendes értékre, majd visszaesik?

Figyelt kérdés
Autó,motor,hőfok hiba
2018. okt. 22. 19:48
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
44%
Amikor nyit a termosztát mindegyiknek visszaesik és ez nem probléma.
2018. okt. 22. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Nem feltétlenül hiba. Kinyit a termosztát. És/vagy mint nálam: elindul a vízpumpa. (elektromos kuplunggal, mint a klímakompresszort, lekapcsolja a vízpumpát hideg motornál.) Bár nem tudom milyen autóról van szó...
2018. okt. 22. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm! Egyébként 2-es golfról van szó.
2018. okt. 22. 20:10
 4/13 anonim ***** válasza:

2- es, milyen autó az, amiről beszélsz? Elektromos vízpumpa???

Amúgy kérdező, a hőfoknak 90- fokra kell beállnia a bemelegedés során, aminek illik egyenletesnek lennie. Ha neked a bemelegedés után visszahűl a vized, akkor vagy a termosztátod hibás, vagy a vízhőfokmérő hőgombád, v a műszer, ami kijelez.

2018. okt. 22. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 Beviz Elek ***** válasza:

#1-2 baromságok.


A termosztát nem teljesen nyitott vagy zárt, a mutatód nem ugrál fel-le. A termosztát feladata üzemi hőmérsékleten tartani a motorodat. Ha az autó műszakilag rendben van, akkor amint felmelegszik a motor, a mutatód onnan nem mozdulhatna el, függetlenül hogy nyáron hegyre mész fel, télen -20ban tekered az Alföldön vagy dugózol a városban.



Ez a kuplungos vízpumpa nekem új, sosem hallottam ilyenről, de ki tudja....

2018. okt. 22. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Egyszerűbb másokat lehülyézni, lebarmozni, mint utánanézni a dolgoknak és elfogadni, hogy nem vagytok mindentudóak...

[link]

"Ilyen például a változtatható térfogatáramú olajszivattyú és a kapcsolható vízpumpa, mely igény szerint működik és szállít nem terhelve feleslegesen a motort és a környezetet." [link]

Napi szinten használom ezt a motort, látom, tapasztalom, hogy mikor kapcsolja a vízpumpát. De nyilván az "okosok" szerint akik nem is hallottak ilyen megoldásról, én vagyok a hülye és nincs is ilyen. Ám legyen!

2018. okt. 23. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Láttál te már termosztátot kiszerelve és lepróbálva Elek?

A jó termosztát tökéletesen zár, csak egy apró, golyósszeleppel ellátott furat van a szélén, hogy a levegő el tudjon távozni mögüle.

Amikor nyit, a motorban lévő meleg folyadék összekeveredik a hűtőben lévő hideggel és akár 5-15°C fokot is hűl. Ezt a lehűlést az érzékenyebb műszerek simán jelzik. Mostanában lassított kijelzésű műszereket használnak az autókban, ezek csak késéssel reagálnak a jel változására, így előfordulhat, hogy ez a hőmérséklet változás nem, vagy csak alig látszik a mutatón, mert közben a motor újra eléri az üzemi hőfokot.

Egy digitális műszerrel mérve, vagy kiolvasva az ECU-ból, pontosan látni mikor nyit a termosztát. Feltéve, hogy jól működik.

Tájékozódj, mielőtt lebarmozol másokat!

2018. okt. 23. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 Beviz Elek ***** válasza:

#7

Láttam kiszerelt termosztátot, cserélnem kellett mert visszahűtötte a motort a menetszél. Azóta ha eléri az üzemi hőmérsékletet, onnan nem mozdul el míg le nem állítom az autót, mentem vele -20tól +40 fokig.

Az autó 21 éves, a műszerfalba érkező jel egyenesen a jeladóból érkezik.


Sok autót vezettem sok van és volt is a családban, jó műszaki állapot esetén egyik mutató sem mocorgott.

2018. okt. 23. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Akkor te még nem találkoztál ilyen műszerrel. Mondjuk egy kicsit megtévesztő voltam a mostanában szó használatával, mert a technológiát már a Lada korszakban is alkalmazták. A saját autóm 22 éves és olyan a műszere, hogy 60-70°C-nál beáll középre, aztán csak 100°C fölött kezd el feljebb menni. Egy ilyen műszeren persze, hogy nem látsz semmit. Én szeretem tudni mi történik a motorban, ezért beépítettem egy digitális hőmérőt, saját külön jeladóval a hengerfejbe. Ez már pontosan jelzi mikor nyit a termosztát, mert egyből visszaugrik a hőmérséklet pár fokot, a külső hőmérséklet függvényében.
2018. okt. 23. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 Beviz Elek ***** válasza:

Ha már a Lada korszakban is ilyet használtak, akkor érdekel hogy a kérdező milyen oldtimert használhat ahol ez normális.


Kicsit eltértél az eredeti témától a diagnosztikával és az utólagos jeladóval, a kérdés a gyári, műszerfalba építettről szólt, amire még mindig azt mondom hogy jó műszaki állapotban nem kellene a mutató mocorogjon.

2018. okt. 23. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!