Milyen problémára utal az, hogy felmegy a hôfok a rendes értékre, majd visszaesik?















2- es, milyen autó az, amiről beszélsz? Elektromos vízpumpa???
Amúgy kérdező, a hőfoknak 90- fokra kell beállnia a bemelegedés során, aminek illik egyenletesnek lennie. Ha neked a bemelegedés után visszahűl a vized, akkor vagy a termosztátod hibás, vagy a vízhőfokmérő hőgombád, v a műszer, ami kijelez.





#1-2 baromságok.
A termosztát nem teljesen nyitott vagy zárt, a mutatód nem ugrál fel-le. A termosztát feladata üzemi hőmérsékleten tartani a motorodat. Ha az autó műszakilag rendben van, akkor amint felmelegszik a motor, a mutatód onnan nem mozdulhatna el, függetlenül hogy nyáron hegyre mész fel, télen -20ban tekered az Alföldön vagy dugózol a városban.
Ez a kuplungos vízpumpa nekem új, sosem hallottam ilyenről, de ki tudja....





Egyszerűbb másokat lehülyézni, lebarmozni, mint utánanézni a dolgoknak és elfogadni, hogy nem vagytok mindentudóak...
"Ilyen például a változtatható térfogatáramú olajszivattyú és a kapcsolható vízpumpa, mely igény szerint működik és szállít nem terhelve feleslegesen a motort és a környezetet." [link]
Napi szinten használom ezt a motort, látom, tapasztalom, hogy mikor kapcsolja a vízpumpát. De nyilván az "okosok" szerint akik nem is hallottak ilyen megoldásról, én vagyok a hülye és nincs is ilyen. Ám legyen!





Láttál te már termosztátot kiszerelve és lepróbálva Elek?
A jó termosztát tökéletesen zár, csak egy apró, golyósszeleppel ellátott furat van a szélén, hogy a levegő el tudjon távozni mögüle.
Amikor nyit, a motorban lévő meleg folyadék összekeveredik a hűtőben lévő hideggel és akár 5-15°C fokot is hűl. Ezt a lehűlést az érzékenyebb műszerek simán jelzik. Mostanában lassított kijelzésű műszereket használnak az autókban, ezek csak késéssel reagálnak a jel változására, így előfordulhat, hogy ez a hőmérséklet változás nem, vagy csak alig látszik a mutatón, mert közben a motor újra eléri az üzemi hőfokot.
Egy digitális műszerrel mérve, vagy kiolvasva az ECU-ból, pontosan látni mikor nyit a termosztát. Feltéve, hogy jól működik.
Tájékozódj, mielőtt lebarmozol másokat!





#7
Láttam kiszerelt termosztátot, cserélnem kellett mert visszahűtötte a motort a menetszél. Azóta ha eléri az üzemi hőmérsékletet, onnan nem mozdul el míg le nem állítom az autót, mentem vele -20tól +40 fokig.
Az autó 21 éves, a műszerfalba érkező jel egyenesen a jeladóból érkezik.
Sok autót vezettem sok van és volt is a családban, jó műszaki állapot esetén egyik mutató sem mocorgott.










Ha már a Lada korszakban is ilyet használtak, akkor érdekel hogy a kérdező milyen oldtimert használhat ahol ez normális.
Kicsit eltértél az eredeti témától a diagnosztikával és az utólagos jeladóval, a kérdés a gyári, műszerfalba építettről szólt, amire még mindig azt mondom hogy jó műszaki állapotban nem kellene a mutató mocorogjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!