Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tudnátok tanácsokat adni...

Tudnátok tanácsokat adni azzal kapcsolatban, hogy dízel motorral, hogy közlekedjek, hogy sokáig kibírja?

Figyelt kérdés
Bemelegítést hogyan végezzem. Ilyenekre gondoltam. Egész pontosan egy automata váltós Mercedes c220 cdi Blueffiency, 2009-es modellről van szó.

2018. okt. 21. 01:28
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
Ja igen, a dpf ettol nem tudja magat regeneralni
2018. okt. 21. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

Az állófűtés és az előmelegítő két különböző dolog. Az előbbi az utastér fűtésére szolgál és vagy melegíti a motort is vagy nem, az utóbbi pedig kifejezetten a motor melegítésére van tervezve a bódé fűtésére nem mindig alkalmas. Ezen kívül még van a kiegészítő fűtés, ami a dízelek városi használatánál előnyös, amikor a hidegben araszolgatáskor nem tud felmelegedni a motor és nincs megfelelő fűtés. A kiegészítő fűtés általában gyárilag van beépítve és teljesen automatikusan működik.

Egy elektromos előmelegítő nem túl nagy összeg, beszereléssel együtt akár 50e-ből vagy kevesebből is megoldható, az igazi olajkályhás állófűtés viszont már 100e Ft fölötti tétel, még bontottban is.

10-es válaszoló!

A dugattyúk gond nélkül átveszik a hőt a henger faláról, egyedül az olaj marad hideg, de erre is vannak tökéletes megoldások.

Gyakorlatilag egy jó előmelegítővel az egész motort fel lehet melegíteni 40-70°C-ra, ami alacsony hőmérsékletnél csak előnyére válik.

2018. okt. 21. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
Hagyd rá, okosabb mint a mérnökök. :D :D
2018. okt. 21. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

először olvasd el az autódhoz kapott használati útmutatót, mert abba le van írva mit kell csinálni.

A régi szívó dízeleket szokás melegíteni hidegbe, ezeket az újakat, meg a turbó dízeleket felesleges, mert álló helyzetben a büdös életbe nem fog felmelegedni. Fagyos időkben érdemes beindítani pár percre ameddig levakarod a jeget az autóról annyi bőven elég hogy az olajat "összetörje", de ha garázsban áll ahol nincs fagy akkor felesleges járatni, maximum 1-2 perc ameddig bezárod az ajtót, kaput és indulhatsz is. Persze menet közben érdemes figyelni, bár minden autó más, de lehetőleg 1800-2200 fordulat között menj vele hogy ne bőgesd a motort mert a turbó kevésbé van így terhelve, minimálisan kpoik csak, mert kap olajat, de nem megfelelően még, de így ha nem kínzod rögtön autópályán, meg lakott területen kívül egyből, hanem egy picit döcögsz vele a városban, annak ellenére hogy még nem lesz üzemi hőmérsékletnél az autód, mehetsz vele, csak ésszel persze, ne nyomd tökig a gázt ha nem muszáj.

2018. okt. 22. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

Nálam az elektromos előmelegítő olyan, hogy az olajteknőt melegíti. Így felmelegíti az olajat. Valamint az olajteknő nem egy vékony lemez, hanem elég masszív öntény, így azt remélem, hogy pár óra alatt legalább a blokkot is meglangyosítja.

Az utastér fűtés nálam nem lényeg, mert nem vagyok fázós, ezen kívül ott a gyári kiegészítő fűtés + elöl-hátul automata vezérlésű ülésfűtés + kormányfűtés.

Maga a fűtőelem 40.000Ft + 20.000 a kábelszett hozzá. Közvetlenül az importőr szereli be, szintén egy 20-asért. Nem bonyolult a beépítése, házilag is megoldható, de nekem ennyit megér, hogy a későbbi esetleges garanciális problémánál elkerüljem az egymásra mutogatást. Bár tény, hogy nem egy bonyolult szerkezet: egy fűtőszál egy fém tömbben.

Ennél lényegesen olcsóbban kijössz, ha pl aliexpressről rendelsz kínai no-name verziót és saját magad szereled be. Nekem ennyit megér a márkásabb változat, mert nem egy-két évre tervezek az autóval. Rendelhettem volna gázolajos állófűtést is autóvásárláskor, de a 800.000Ft-os tétel az extralistán elég sokkoló volt. Ezt már én is túlzásnak éreztem.


A 10-es hozzászólót inkább nem kommentálnám, mert abból végeláthatatlan veszekedés, vita lenne. Kezelje mindenki kritikával, amit írt!

2018. okt. 22. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!