Tudnátok tanácsokat adni azzal kapcsolatban, hogy dízel motorral, hogy közlekedjek, hogy sokáig kibírja?
Pontosabban a fordulatszám legyen dízelhez képest közepes, ~1800 körüli. A túl alacsony és a magas fordulat sem jó. A gázpedál állás legyen gyorsításkor mérséklet. Azaz legfeljebb a pedálút negyedéig, harmadáig nyomd csak, jobban ne, amíg hideg. Sokáig egy helyben pöfögtetni felesleges. Egy-két perc járatás után célszerű elindulni.
Állófűtés jó dolog. Én is most rendeltem elektromos Defa-t az autómhoz.
Még a turbó hűtögetést szokták említeni leállítás előtt. Én városi használat után sosem szoktam ezzel foglalkozni és az előző dízel autómnál 300.000km alatt nem okozott gondot. Autópályáról kiállva, pihenőnél, benzinkútnál érdemes kicsit járatni.
Aztán ilyen általánosságok, hogy a rövid, pár km-es távokat ha lehet célszerű mellőzni egy dízellel. Ha rendszeresen jársz hosszabb távokon is, akkor észre se fogod venni, hogy van benne részecskeszűrő. Én pl sokszor nem is tudom hogy épp volt egy regeneráció, mert szépen a háttérben elvégzi, legfeljebb a fogyasztási adatokból látom.
A rendszeres olajcserékre is figyelni kell. Ha relatív sokat városozol, akkor érdemes az intervallumokat rövidíteni.
Automata valto, es fordulatszam ajanlasok mennek.
Jo ez az oldal.
Na szoval semmit se tudsz tenni vettel egy vacak common rail dieselt be fog halni ha akarod ha nem, fejtetore is allhatsz.
Bemelegiteni nem tudod mert keves a hulladekho, alapjaraton 2 orat ketyegtetni na az art neki
Cserelj idoben olajat, valtoban motorban, sot kicsit hamarabb mint kellene. Olajbol hasznalj bele valot.
Beinditas utan indulj el, padlogazas gyorsitast keruld, egy ideig. Ha bemelegedett neha kuldd meg autipalyan, ez nem azt jelenti hogy 1x 150re gyorsitasz hanem azt hogy ha messzebb mesz olyan tempoval kuldd ahol meg nem buntetnek tehst gps szerint 140el. Tobb is jo lenne de illlegal.
Kb ennyi. Kannas gazolajat ne, gazolajszurot cserelj de abbbol gyarit vagy nagyon jot.
Kb ennyi.
Gàzolajszűrő, lègszűrő, olajszűrő, olaj előìrt vagy annàl sűrűbb cserèje.
A tankot ne ürìtsd le 1/4-nèl jobban, hogy a nagynyomàsú szivattyútól visszatèrő felmelegedett gàzolaj le tudjon hűlni.
Hidegen ne nyomd ki a szemèt ès legyen pènzed a javìtàsokra. Ha valami tönkremegy javìtsd meg mert egy bonyolult szerkezetnèl egy beteg dolog viszi a többit is.
Ha osztod kettővel a szerviz intervallumokat az sokat tud segíteni.
Hegst szűrőket ajánlom, olcsók és ugyan azok mint a Mann.
+ ezt sehol sem írják: az intecoolert néha nem árt lemosni kívülről. Kézi autómosóban 100 ftből csak a mosatod. Lökhárító rácsot ki kell szedni hozzá.
Chip tuningból élő ember mondta ezt. ált. -10 °C = +3 Le.
Nekem mosás előtt 50 °C volt a visszatérő levegő hőmérséklet, mosás után 28°C!
Allofutes velemeny ezt is lehet lepontozni.
A motor tervezesekor a melegedest belulrol kifele tervezik ergo az egester a forro meg a hengerfej, a hutoviz huvosebb mindig.
Na most itt a vizet melegiti de ugy hogy eloszor az utaster majd a visszatero agon a motort. Ez jol hangzik mi ? Hat igen, ha inditod mar meleg a motor legalabbis a hutoviz igen te meg orulsz.
Sajnos a motor belseje nem annyira de az olaj meg ugyse. A dugattyu hideg a henger meleg.
A turbo hideg az olaj hideg.
Ez nem tunik idealis allapotnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!