Mi kell az amatőr autóversenyzéshez? Részletek lent.
Sziasztok!
22 éves vagyok, a tanulmányaim nem az autótechnika felé irányultak, soha nem versenyeztem, de lelkes rajongója vagyok az autósportnak. Pár éve már rendszeresen veszek részt drift, rally, rx és szlalom versenyeken nézőként, a nemzetközieket pedig interneten követem, de szeretném ezt a hobbit a közeljövőben a következő szintre emelni. Évek óta olvasok fórumokat, blogokat, videósorozatokat, MNASZ dokumentumokat stb. is a témában, és mielőtt belevágnék (1-2 év), szeretnék mindennel tisztában lenni.
Sajnos a családi kasszára nem számíthatok, ezért az én időmbe fog a egész telni. Nem vagyok autószerelő, cserébe 4-5 ilyen barátom is van. Egy amatőr épített BMW lenne a célom (E36 a korunk "E30/Lada" megfelelője, alkatrészbázis miatt, ez még nem kultusz...).
Ilyen háttérrel és a kutatásokkal arra jutottam, hogy használt épített gépet érné meg venni néhány alap elvárással (lakatolva, csövezve esetleg, inkább sperr mint heggesztett, sport futómű/rugók, hidrokézi, versenyülés és kormány). Nem szeretnék versenyt nyerni, csak szórakozni (szlalom, drift), ezért is a hátsóhajtás természetesen...
Szükségem van bármi másra egy jó szórakozásra? A legjobb ár/élmény arányra vagyok kíváncsi, illetve, ha valaki magára ismert vagy van tapasztalata, kérem ossza meg!
Köszönöm szépen!
Sok sok és még több pénz.
A kopó gumikra, a kocsi szállítására, a verseny nevezésre...
SZóval rengeteg pénz, pénz, pénz.
Amatőrként támogatás nélkül nem lehet sokra vinni ilyen költséges hobbiban, hisz nem tudsz belátható időn belül előteremteni milliós összeget, Lassan évek alatt épülő autó meg nem lesz versenyképes olyanokkal szemben akik évente százezreket invesztálnak a kocsiba.
A legjobban úgy járnál ha megmaradnál az utcai/néha pályázós vonalon, viszont papírozás a legnagyobb fejtörés.
Pénz, pénz, sok pénz, annál is több pénz.
Van ismerősöm, aki semi-pro kategóriában driftel, hiába ér el 1. és 2. helyezéseket, az elfüstölt gumik ára nem jön ki belőle... Itthon sajnos nem lehet az ilyenből megélni, a külföldi versenyeken viszont elég komoly nyeremények vannak.
Van egy másik ismerősöm, neki van egy kezdő e36 325i-je, becsövezve vette meg, meg volt építve, ő inkább falunapokon szórakozik, de versenyzésig nem jutott még el.
Köszönöm szépen az eddigi válaszokat!
Pedig a szlalom versenyeket nagyon olcsónak írják... Ezek szerint jobban jár az ember, ha egy rendszámos Swifttel meg egy garnitúra tartalék gumival elmegy egy amatőr szlalomra, majd haza.
Tegyük lejjebb a lécet: Ha mindenféle versenyzést levonok, egy forgalomba helyezett minimálisan átalakított játszós autóval jobban járok? (Csak tudtommal kín-keserves ebben az országban minden szarságra papírt szerezni...) És akkor hagyjuk a versenyeket, elég játszani a "határba' ", vagy pályanapra.
A "pénz-pénz-pénz" hármassal sajnos nem tudok vitába szállni, nemhogy az amatőr, de még az ERC/ERX versenyzőink is rendszeresen szembesülnek ezzel a problémával...
Van pár hobbim, de ez még hiányzik. Nagyon. Úgy gondolom, azt a pénzt amit valaki cigire költ, én azt beletankolom és elfüstölöm. Tisztában vagyok azzal is, hogy a játszós-autózás 2 óra szórakozásból és utána 3 hónap garázsból áll.
Akinek van még javaslata, tapasztalata vagy véleménye, kérem ossza meg!
Szerintem egyedüli játszós autó ami még olcsó is az jelenleg az E36. Én is ilyet vettem. Jó gép, de ha játszani kell akkor a lelkedet rá fogod költeni. Tapasztalat. Viszont talán még így jössz ki a legolcsóbban ebből a sportból.
Annyi hogy lehetőleg 2 liter alá ne adj. Persze 2 liter felett drágábbak, és egy jó 1.8is is elmegy. De inkább a 6 henger.
Swiftet ne vegyél. Elején buli lesz az is, de vágyni fogsz valami jobbra ami hátul kapar.
És akkor irány tököl.
Utolso valaszolo, koszonom!
Igen, en is pont ezert gondoltam egy min. 320 E36-ra. Ettol olcsobb jatszos auto szerintem nincsen mar, mert az E30 es Lada kultusz lett.
Lehet felreertes volt, de nem tervezek semmilyen licenszet, se SP, se rally, arra sosem lesz eleg penz. Egyszeru csapatos autot szeretnek, amit nem sajnalok, hatarban vagy amator rendezvenyen el lehet fustolni.
Akkor csak az E36. Egyben lévő pofon egyszerű cucc és a szomszéd mari néninek is van egy amit éppen bont, szóval az alkatrész piszok olcsó hozzá. Illetve számítógépre is rá tudod kötni az alkatrészek egy részét szimulátorhoz (pl óracsoportot). Én most éppen ebben a projektben vagyok.
De a rozsával nagyon vigyázz mert drága a lakatolás (szintén tapasztalat). Anélkül hogy az összes emelési pontot kipróbálgatod és hallgatod hogy nem-e hallasz hangokat ahogy éppen porlad benne a szín tiszta rozsdává aszalódott valaha fém réteg, ne hozd el.
De ha sikerül egy rendbe rakottat vagy rendben tartottat kifogni akkor ennyi pénzért ilyen élményt mástól nem kapsz.
Csak NAGYON NÉZD ÁT! Vagy legjobb ha specialistával átnézeted. Az a pár ezer forint ne legyen gond, mert később megbánja az ember.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!