50-es enduro használható forgalomban legálisan ha nincs rajta CM50 jelölés és a végsebessége 55 körül van?
Magyar sráctól vettem, aki Ausztriából hozta be. Fojtások már nem voltak benne, de leáttételeztem és így kb úgy megy mint egy átlagos Simson. Az adattáblája egy matrica és nincs rajta köbcenti adat, de a henger oldalába bele van öntve hogy 49.7ccm. Ezt így használhatom forgalomban? Vagy kell még valamit tennem?
Előre is köszönöm a segítséget!
Köszi az eddigi válaszokat!
Igazából az a kérdés, hogy így törvényes-e a dolog. Tehát egy ellenőrzés esetén kötekedhetnek-e a rendőrök vagy nem. Törvény szerint a segédmotor kategóriának úgy felel meg a gép, ha a kötelező tartozékokon kívül az alábbiaknak is megfelel:
- legfeljebb 50ccm hengerűrtartalom [ebben megfelel]
- 45 km/h tervezési végsebesség [ez necces, de még le tudom lassítani 45-50-ig]
- vázba beütött CM50 jelzés (esetleg ezt igazoló típusbizonyítvány) [na ilyenem nincs]
Az utolsó pont a fő kérdés tehát, hogy mi történik, ha nincs CM50 jelzés és típusbizonyítvány sincs nálam. Van akit piszkáltak már ezzel? Mi lett a vége?
Szerintem jó lehet, nem kell bántani
a 45 km/h tervezési végsebesség az 30 évvel ezelöttröl maradt szerintem, Babettám ment 50 et ha nagyon de nagyon akartam
most egy normál 50 es robogóm van gyári nincs piszkálva 65 öt is lehet menni vele,
a derbivel meg apriliakkal rs vagy sr 50 ?? többet is
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!