Miért nem kell minden úttesten közlekedőnek KRESZ vizsgát tennie?
Miért, akiknek jogsija is van, azok szabályosak?
Elvben egyetértek azzal, hogy mindenkinek illene ismernie a rá vonatkozó szabályokat, s esetleg szervezetten is oktatni kellene.
Lehet, valamelyest javulna a helyzet. De közlekedni mindenki közlekedik. A vak néni, a félbolond, a sánta, a simán tapló.
Ha valaki csekély képességei miatt mondjuk tizedik vizsgán sem ment át, annak betoncsizmát a lábára, s dobjuk a Dunába?
Elképesztő miket írtok. A kérdés írójának felvetése teljesen jogos, elvileg most már tananyag lesz a kresz is, remélhetőleg javít a helyzeten pár év múlva. De olyanokat írni, hogy "elsodornám a gyereket, de ugy hogy ne legyen baja"? Hogy lehet ilyen még akár félkomolyan is leírni? Ugyanazt csinálnád, mint az anyja, veszélyeztetnéd a gyereket, és te még ráadásul direkt is! Remélem, hogy vicceltél.
Utolsó előtti: attól, hogy nincs jogsija a kresz rá is vonatkozik, nincs olyan, hogy nem ismerte és erre hivatkozik, ez így nem igaz. A törvények nem ismerése nem jelent kibúvód a betartásuk alól.
Durván le lettem pontozva, de hát ez csak ilyen.
Újra megkérdezem: aki nem képes kreszből vizsgázni, annak a házát falazzuk be, nehogy ki tudjon jönni?
Először a fő kéedésre válaszolva: azért nem kell, mert a törvényalkotó nem írta ezt elő.
Most pedig bontsuk ezt ki egy kicsit. Régen, amikor még ismerős kifejezés volt az ifjúságpolitika, voltak olyan ismeretterjesztő rajzfilmek, mint pl a "Közlekedj Okosan!", ami könyvben is megjelent. Része volt a gyermekek fejlődésének az alapvető kresz szabályok megismerése, így nem okozott nagy problémát a közúti kerékpározás. (Igaz, akkoriban a járdán bringázás sem volt még probléma.) Ez sajnos kikopott a mindennapokból, erre viszont a törvényalkotó nem reagált. Ma már nem evidens, hogy mindenki tisztában van legalább olyan alapokkal, mint jobbkézszabály, a gyakoribb táblák ismerete, gyalogátkelő használat, elsőbbségadás, miegymás. Igen, ez mindenképpen egy kezelendő probléma, a közúti közlekedésben bringával részt venni életveszélyes ezek alapvető ismerete nélkül.
Ugyanakkor nem tudok szó nélkül elmenni amellett sem, hogy ez a kérdés akaratlanul is megint a bringásokat tübteti fel olyan színben, hogy itt aztán a kerékpáros egy tudatlan, szabálytalan renitens. Azt azért nem árt tudnu, hogy sok kerékpáros "főállásban" autót is vezet. A kerékpárt sokan csak másodlagos közlekedési eszközként, de méginkább szabadidős, vagy sporteszközként használjuk. Arányokat nyilván nem tudok mondani statisztika híján, de a bringások jelentős része tisztában van a Kresz szabályokkal és szeretném hinni, hogy azt szintén jelentős rész be is tartja. Tudom, nem vagyunk szentek mi sem, ahogy -tedd a szívedre a kezed- az autósok sem.Jellemzően terepbringás vagyok, de oda el is kwll jutni valahogy, így elég időt töltök kisebb nahyobb forgalmú közúton is. Látok sok cifrát autóstól, bringástól egyaránt. Ne érts félre, mindkettő egyformán nahy veszélyforrás, azonban az autós által elkövetett szabályszegésekért azért haragszom egy picivel jobban, mert ott feltételezhető a KREZ ismerete, hiszen kell, hogy rendelkezzen jogosítvánnyal. Ott tehát a szabályszegés egyértelmű szándékossággal történik. Ismétlem, végkimenetel szempontjából nincs különbség, a veszély így is, úgy is veszély. Igen, van mind dolgozni a bringásoknak is, de az autósoknak is.
Sokaknak az teszi ezt az egészet nehezebben megfoghatóvá, hogy a bringások speciális helyzetben vannak, hiszen mehetnek közúton, bringaúton és adott esetben járdán is, az erre vonatkozó szabályok betartásával. Erről viszont nem mi tehetünk, hidd el!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!