"Ne haragudj meg, továbbra se fogom elhinni a 12 litert :) Tökmindegy 16 v 8 szelepes. Van ismerősi körben Borákban is, soha senki nem érte el még városban SE azt a 12 litert. Nem tudom hogy közlekedtél vele, esetleg végsebességen mentél a pályán, de 130-nál 8 liter körül fogyasztanak ezek a motorok. A 16 szelepes valóban hajlamos enni az olajat, ez változó, ezt elismerem."
Jogod van nem elhinni, én attól még továbbra is állítom. Örülök hogy legalább az olajzabálást nem kell tovább bizonygatnom. :)
"De a híres hathengeresekre is csak addig volt igaz a megbízhatóság meg a jóhír, amíg nem érték el ezt a mostani 15-20 éves kort, és a beléjük vert 300-400 ezer kilométert. Mostanra mindből kirohad minden tömítés, dől belőlük az olaj, mocskosul rohadnak, beáznak és még sorolhatnám..."
Az enyém 16 éves jelenleg, és 177.000 km van benne (igen, garanbtáltan ennyi, nem valami visszatekert németből importált lerúgott török sz*r.) Szépen egyenletesen jár, nem eszi az olajat, nem folyik, enm cspögö, nem csattog, nem zötög, nem füstöl, és a 2 hónappal ezelőtti műszakin is tökéletes emissziót mértek. Utóbbi talán annak is köszönhető, hogy mióta megvan csak prémium benzint tankolok bele, castrol motorolajat használok, irídium gyertyák vannak benne, és kapott egy karbonos motortisztítást is. Persze ha majd az enyém is eléri a 300-400.000 km-t, biztos az is az általad felsorolt tüneteket fogja produkálni, de őszintén szólva kétlem, hogy az én kocsimban valaha is annyi km lesz. Hamarabb fog szétrohadni a kaszni, minthogy a következő pár évben beletegyek annyit, amennyit az elmúlt 14 évben összesen mentek vele.
"Szerettem volna a mostani helyett 330Ci-t, sokat megnéztem, még 3 millióhoz közeledve is látszik hogy le vannak rúgva keményen. Ismerősi körben is van, nem kell bemutatni mit tudnak ezek a lerúgott E46-ok a 20 évhez közeledve, nincs itt mitől hasra esni."
Igen, öreg autók, de mutass már bármi más olyan márkát amelyik ennyi idősen és 300-400.000 km után nem ilyen. Úgy látszik akkor én elég szerencsés vagyok, sikerült jót kifognom.
"Annyit elismerek nekik hogy méretükhöz képest tényleg jól fogyasztanak. (328i közúton egyenletes tempóval 7 literrel is beéri)"
Megint egyetértünk. Nekem a golfhoz képest felüdülés volt a 10 literes fogyasztás.
"De nagyon eljárt felettük az idő, szerintem ma már egyáltalán nem éri meg megvenni őket. Mondjuk nem mintha 4-es Golfot bárkinek ajánlanék, amikor az olcsóbb 5-ösök is elkezdtek már rohadni. 5-östől a kínálat tetejéből, vagy attól felfelé néznék ilyen kategóriájú autót, ha arra lenne szükségem."
Szerintem ez attól függ ki mit keres, milyen szempontok szerint választ kocsit. Én akkor is használt BMW-t vettem volna, ha nagyobb keretből gazdálkodok, csak fiatalabbak. Ha választanom kéne, hogy mondjuk egy vadiúj 0 km-es suzuki, opek, skoda, citroen vagy akármi
vagy egy 10 éves használt BMW, akkor inkább a BMW-t választanám. Miért? Mert van karaktere, szép, anyagminőségben és kényelemben jobb, élvezet vezetni, azaz még egy 10-15 éves példány is nagyobb élmény összességében mint egy vadiúj alsókategóriás autó. Arról meg inkább ne beszéljünk, hogy sokan járnak ugyan-ilyen öreg suzukikkal, opelekkel, passátokkal, stb, amik ennyi idős korukra szintén haldokolnak. Nézd csak mega kérdéseket. Alig látsz BMW-hez kapcsolódókat csak ritkán. Az olyan kérdések amikor arra panaszkodnak hogy valami elromlott, 95%-ban valamelyik tömegmárka egy idősebb példányáról szólnak. De ez már inkább a prémium vs. nem prémium vita, aminek kb anyi értelme van mint a benzin vs. dízel vitának.
"Bocsi srácok , nem írtam hogy milyen autókra vadászok . Audi A4 1.6 2005 , Skoda Octavia 1.6 2008 , Vw Jetta 1.6 ,ezeket nézegettem ! Vélemény ?"
"Száguldozni sem akarok , de ha meg akarok indulni azért szedje a lábát ."
Audi: 13 kg/LE
Skoda: 14.3 kg/LE
Jetta (Ha Mk4 1.6): 12.5 kg/LE
Hát, ilyen értékekkel nem nagyon fogsz szálguldozni, ne aggódj...
Kérdező! Mindig a lóerő/súly arány a fontos és nem a motor mérete.
A lacettid valóban csak 1.4-es (95 lóerő), viszont ahogy te is írtad, mindössze 1170 kg. Ez 12.4 kg/LE-t jelent, szóval a Jettát éreznéd ugyan-ilyennek, az Audi és a Skoda viszont lomhábbak lennének, annak ellenére hogy nagyobb motor van bennük. Szóval esetedben az 1.6-os motor semmilyen előrelépést nem jelentene, sőt inkább visszalépés volna: lomhább kocsid lenne, és még többet is fogyasztana.
Ezt a 12 litert fölösleges szajkózni, nagyon jól ismerem azokat a motorokat, ha neked tényleg annyit evett akkor azzal komoly bajok voltak, vagy csak kitartóan kiállsz egy fals kijelentés mellett, mindegy.
"Az enyém 16 éves jelenleg, és 177.000 km van benne (igen, garanbtáltan ennyi, nem valami visszatekert németből importált lerúgott török sz*r.)"
Na igen, kb az ilyen darabok csak azok amikkel még érdemes foglalkozni, csak itt a német prémiumsággal meg hátsókerékkel meg hathengerrel az a bajom, hogy ezek, főleg a nagyobb motoros kéziváltós coupék annyiba kerülnek, hogy abból 5-6 évvel fiatalabb kinálatban a következőket veheted meg: Golf 5 GTI, Focus ST, Mazda 6-3 MPS, Nissan 350z, Type-R Civic, és el kell ismerni, hogy ezek (tekintve hogy generációkkal fiatalabb modellek) bármelyik egy svájci óra az E46-hoz képest, min 200LE-sek, modernebb technika van bennük, és talán nem kilóméter milliomosok. Plusz beltérben, felhasznált anyagokban, dizájnban egy lapon nem lehet emliteni a 90-es években megtervezett E46-al. Akkor miért vennék E46-ot? 3 millió környékén már inkább nézelődnék E92 coupék közt, ha mindenképp BMW-t akarok, de az N-es kódos motorokkat valszeg neked se kell bemutatnom mint márkatulajnak.
"Szerintem ez attól függ ki mit keres, milyen szempontok szerint választ kocsit. Én akkor is használt BMW-t vettem volna, ha nagyobb keretből gazdálkodok, csak fiatalabbak. Ha választanom kéne, hogy mondjuk egy vadiúj 0 km-es suzuki, opek, skoda, citroen vagy akármi"
Azért ezzel a kijelentéssel óvatosan, mert az E46 utáni szériák sokkal nagyobb pénztemetők mint egy 3-400 ezres lerúgott E46. Azok a minősithetetlen vezérműláncok, szakadnak jobbra balra, megálló olaj és AC pumpák, bedöglő porlasztók, és ez mind többszázezres, ha nem milliós költség. Megbizhatóságban az E46/E39 párosnál lehet meghúzni a határvonalat, attól felfele csak lottó nyerteseknek meg célgvezetőknek ajánlom ezt a márkát...
Ne érts félre, a hangnememben talán ha nem is kivehető, de egy hatalmas bosszúság van a márka felé, mert nagyon szerettem volna E46 vagy E92 coupét, de már azelőtt csalódtam mindkettőben, hogy megvettem volna egyet. Szerintem szégyenletes amit egyrészről a tulajok, meg mi magyarok is művelünk ezekkel az autókkal, és gondolok most a beömlő hulladék importra meg a túlárazottságra, másrészről meg amit a kedves bajorok művelnek az újabb darabokkal. Első tulajnál birjon ki 4 évet amig tart a lizing és jön az új modell, azután hulljon darabjaira.
"Nézd csak mega kérdéseket. Alig látsz BMW-hez kapcsolódókat csak ritkán."
Azért E46-ra vonatkozó kérdések szinte heti rendszerességgel jönnek. A magyar még mindig azt hiszi hogy egy 2 ezer eurós 320D kombi átfordult km számlálóval jelenti a felsőbbrendűséget meg a jólétet.
Mondjuk ez a személyes véleményem, de a prémiumságra reflektálva még annyit, hogy az én kis egyszerű életemben 2 részre osztom az autókat: élmény/hobbi/szenvedély és haszon/szükség/spórolós. Ha nem kifejezetten az első szempontból keresek autót, akkor meg se fordul a fejemben egy prémium márka a hétköznapokra, hiába egy nagy motoros BMW, ha munkába megyek vele, abban ugyanannyi élmény van mintha egy Priusban ülnék, csak utóbbi csendesebb, automata, és valszeg dugóban araszolgatni azzal kényelmesebb. Az élményvezetés nem a hétköznapokban kell keresni, egy ilyen BMW-vel is mint a tied, szerpentinekre kell járni, szép utakon túrázni, pályanapokra kimenni, meg repterekre zárt eseményekre pici lemezfelnivel meg lerúgós gumival hátra, és akkor ott fog értelmet nyerni az amiért a BMW-t lehet szeretni. De ha valaki 1.6-os Skodát nézeget, ne ajánljunk már neki 325-öt, mert valszeg a Skodával nem élményautózni akar majd..
És itt a kérdésre reflektálva csak megerősiteni tudom bajor barátunkat, én abból a Lacettiből biztos nem ülnék át a kiszemelt autóidba, mert a drágább fenntartás mellett lenne egy lomhább vagy kb ugyanolyan lomha autód. Szerintem nem éri meg, de ha te is a szomszédnak akarsz autót venni, arra ideális egy A4-es audi a szériájának legkisebb motorjával. Csak minden előzés életveszély lesz vele. Ha nagyon tetszik az A4, min. a 2 literes szivo, 130 lóerős benzinessel mondanám, azzal használható. De igazából ha a Lacettinek semmi baja, szerintem eleve egy ilyen jellegű autócsere totál fölösleges. Ha nem lóg a bele, akkor én használnám még pár évig, addig meg gyűjtenék még hozzá és akkor ki lehet hozni valami fiatalabb, jobb választást is abból a budgetből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!