Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell “bejáratni” egy...

Hogyan kell “bejáratni” egy 0km-es upúj autót, ha kell?

Figyelt kérdés
Most rendeltuk meg az uj autot , valamikor jovo februarba lenne esedekes az erkezes. Valahol azt olvasom hogy uj modern gyartassal keszulnek manapsag es nem kell bejaratni , mashol meg hogy sok mulik az elso 1-2000km-en hogy milyen lesz a fogyasztas illetve a kocsi dinamikaja, teljesitmenye. Az tiszta sor hogy nem rogton padlogazzal huzatni stb , de ha van tanacs mire hogyan figyeljunk , azt megkoszonnem. Valaki irta hogy rogton autopalyara es akkor beall a fogyasztas alacsonyra, meg stb.

2018. okt. 11. 18:37
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
nana azért egy Ladanál az udvaron üresben kezdődött a hosszadalmas bejáratás, majd menet közben tovább. AZT nem kell csinálni, de ami a gépkönyvben le van írva azt igen.
2018. okt. 12. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
Ladától sokkal modernebb autót is be kellett járatni, pl apám által vásárolt 1.2 16v motoros Renault 2009-ből, 3000 km-ig bejáratós volt, komoly szabályokkal, ráadásul olajat is kellett 5000 után cserélni.
2018. okt. 12. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Én idén februárban vettem át az első újonnan vett autómat. Direkt megkérdeztem, hogy kell-e az elején külön bármire is figyelni "bejáratás" szempontjából. Azt válaszolták, hogy nem, normál módban nyugodtan használhatom, 3000km környékén javasolnak egy köztes olajcserét, de az sem kötelező.

Így saját elgondolásból kerültem az alacsony és magas fordulatszámokat, nem húzattam ki a fokozatokat és kerültem az intenzív gyorsításokat. Én mondjuk alapból is 90%-ban hosszú távon autópályán járok, az új autót is erre vettem. Utazás közben a váltogatásokat, folyamatos gyorsítást-lassítást mondjuk nem csináltam, amit valaki írt. Az első egy-két ezer km-en azt vettem észre, hogy a részecskeszűrő barom sűrűn regenerált, kb 100km-enként, és a fogyasztás is magasabb volt. Utána lejjebb ment és a regenerációk is beálltak ilyen 600-700km-es intervallumokra. De ezt pontosan írta a gépkönyv is, hogy normális. 3000km-nél elvittem olajcserére és ennyi.

2018. nov. 11. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 veterán vas ***** válasza:
67%

A mai autókat már úgy tervezik és gyártják, hogy a friss jogosítványos kezdőtől a több millió km-es tapasztalatú profi sofőrig, mindenkit képes kiszolgálni.

Nincs szükség semmilyen hókuszpókuszokra, elegendő csupán "normálisan" használni a járművet.

Különben is, aki elvégezte a tanfolyamot és megkapta a jogosítványt, az valószínű találkozott olyan kifejezésekkel, mint üzemi hőmérséklet/ ajánlott fordulatszám tartomány/ előírt szerviztevékenységek/ stb.

Ezeket remélhetőleg felfogta és a saját érdekében be is tartja. Egy átlagos "úrvezetőnek" ettől többre nem is nagyon van szüksége.

2018. nov. 11. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!