Hogyan kell “bejáratni” egy 0km-es upúj autót, ha kell?
Én idén februárban vettem át az első újonnan vett autómat. Direkt megkérdeztem, hogy kell-e az elején külön bármire is figyelni "bejáratás" szempontjából. Azt válaszolták, hogy nem, normál módban nyugodtan használhatom, 3000km környékén javasolnak egy köztes olajcserét, de az sem kötelező.
Így saját elgondolásból kerültem az alacsony és magas fordulatszámokat, nem húzattam ki a fokozatokat és kerültem az intenzív gyorsításokat. Én mondjuk alapból is 90%-ban hosszú távon autópályán járok, az új autót is erre vettem. Utazás közben a váltogatásokat, folyamatos gyorsítást-lassítást mondjuk nem csináltam, amit valaki írt. Az első egy-két ezer km-en azt vettem észre, hogy a részecskeszűrő barom sűrűn regenerált, kb 100km-enként, és a fogyasztás is magasabb volt. Utána lejjebb ment és a regenerációk is beálltak ilyen 600-700km-es intervallumokra. De ezt pontosan írta a gépkönyv is, hogy normális. 3000km-nél elvittem olajcserére és ennyi.
A mai autókat már úgy tervezik és gyártják, hogy a friss jogosítványos kezdőtől a több millió km-es tapasztalatú profi sofőrig, mindenkit képes kiszolgálni.
Nincs szükség semmilyen hókuszpókuszokra, elegendő csupán "normálisan" használni a járművet.
Különben is, aki elvégezte a tanfolyamot és megkapta a jogosítványt, az valószínű találkozott olyan kifejezésekkel, mint üzemi hőmérséklet/ ajánlott fordulatszám tartomány/ előírt szerviztevékenységek/ stb.
Ezeket remélhetőleg felfogta és a saját érdekében be is tartja. Egy átlagos "úrvezetőnek" ettől többre nem is nagyon van szüksége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!