Miért beszélik le az embert a dízel autóról, ha csak városi használatra szeretné és ritkán viszi hosszú útra?
Valóban nem olyanok, mint régen, a modernenn turbó dízelek sokkal kényesebbek, mint a régi szívó dízelek.
A lebeszélés oka mögött meg föleg az áll, hogy sokan csak addig látnak el, hogy a dízel üzemanyag figyasztása mennyivel gazdaságosabb egy benzinessel szemben, de az már kívül esik a látókörén, hogy milyen szerviz költségek lehetnek, sőt soknem nincs is pénze a javításra, a dízel meg jó ideig mehet még fekete füstöt okádva is.
A gond akkor van, amikor megáll a motor, amíg megy, addig nem költenek rá...
Hát, városi lakosként örülök ennek, a dízelnek sokkal magasabb a károsanyag-kibocsájtása ami a városban való kocsikázáshoz etikailag alkalmatlanná teszi. Én is szeretnék a hétköznapokban normális levegőt szívni.
A berögződés miért lenne idejemúlt? A dízel kipufogógáz ugyanazt tartalmazza mint 40 éve, és ha még 40 évig megmarad, akkor is ugyanazt fogja.
Próbáld ki :)
Turbós dízelünk van,volt amikor egy hónapig csak városba használtuk. A fogyasztása kapásból nem volt olyan barátságos, amikor kimentünk a pályára,hogy a szűrő is tisztuljon stb én komolyan azt hittem ott maradunk úgy dőlt a füst az autóból. De utána azért újra erőre kapott :) Szóval nem olyan jó neki, modern meg minden a részecskeszűrővel is meg egyéb ilyenekkel amitől viszont a városi használattól problémásabb. A másik autónk turbós benzines és biza ő se szereti ha csak városba van használva
"A mai dízelek nem olyanok mint a régiek"
Jól mondod, a maiakba már van részecskeszűrő, ami pont azért tömődik el mert nem arra lett kitalálva hogy napi hideg 3km-es köröket fusson, így nem tud regenerálódni és eltömődik, kuka és vehetsz újat bele félmillió ft körül.
Mész pár km-t hidegen, mire odaérsz pont akkor melegszik be, és le is állítod, gondolhatod mennyire örülhet ennek a motor ha az élete 90%-át így éli le...Arról nem beszélve hogy hidegen messze nem olyan barátságos a fogyasztása mint bemelegedve lenne.
Mellesleg ha városba használod(kivéve ha futárkodsz vagy valamiért rengeteget mész hosszú utakat) akkor nem fogsz annyit menni, hogy visszahozza a fogyasztásban azt a felárat amit olyan alkatrészekre költesz, amik a benzinesben esetleg nincsenek.
Fater is megvette a heti 100 km városozására a dízelt" mert keveset fogyaszt", aztán nézett egy nagyot amikor hamarosan behalt a kettőstömegű(ami benzinesben vagy nincs, vagy nem romlik általában el), csere 200ezer ft, + 8 litert betol hidegen, majdnem annyit eszik mint egy benzines.
Gondolhatod hogy hány év alatt jön majd ki 0-ra ilyen távokkal az a 200ezer ft amit kettőstömegűre költött, és még ott van mellette a turbó, porlasztócsúcsok, és egyéb olyan nyalánkság ami a benzinesek nagyrészében nincs...
(bár a turbó már egyre elterjedtebb)
Na ezért nem ajánlják kis távokra, városra a dízelt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!