Érdemes chiptuningoltatnom az 1.4pdtdi -met abból a célból, hogy kevesebbet fogyasszon?
tehát nem a teljesítmény növelés miatt gondolkoztam el ezen
Írják hogy a megnövekedett lóerő mellé kevesebbet is fog enni.. ez számomra elég hihetetlen
Még hova akarod csökkenteni a fogyasztását, ha sokallod menjél busszal vagy mit tudom én.
Amúgy nekem 30%-os teljesítmény növelést kapott a kocsim. Chip előtt 5.9 volt az éves átlag. Most 6.2-6.3. 6.13 volt a legalacsonyabb amit kihoztam belőle kíváncsiságból azóta, de engem nem érdekel mennyit fogyaszt, és ezt mondtam is az embernek (NEO Chip). Katalizátor, egr, légtömegmérő megmaradt látható korom szinte semmivel nem lett több, de majd vizsgán kiderül (10.15), állítólag nem lesz vele probléma.
Chip alapja: megnövelik a turbónyomást->így több levegőt kap, ehhez növelik a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, és megnövelik a befecskendezési időt. ezek alapján hogyan enne kevesebbet. Tökéletes körülmények között biztos, de a gyakorlat mást mutat
Az elv a következő:
pl 100 Le ->130 Le, 240 Nm -> 350 Nm. A diesel a nyomatékából dolgozik. chip előtt pl elpörgetted 2200-2400 ig váltáskor átlag felhasználáskor, na egy pd kb 1800 -2500ig már max nyomatékot használ, de ha 1800 nál váltanál akkor, leesik a fordulatszám 1200 körülire, ami meg pedig nem optimális. Na chip után az enyém 2000 nél 300 Nm, majd 2500-3500ig 350Nm-t ad le. Hiába van bőven elegedő a teljesítménye már akár 1500 tól a dinamikus gyorsításhoz, motor karakterisztika miatt ugyan azon a fordulaton fogsz tudni csak váltani, mert az a helyzet 1200-1400 körül beremeg ami meg gyilkolja a lendkereket...
Konklúzióba: akik pl 3000 körülig forgatják átlag felhasználáskor a fent említett 1.9 pd-t, annak tényleg csökkenne a fogyasztása mert bőven elég lenne kb 2500ig gyorsítani... na de aki korábban nem kímélte az a chip után se valószínű hogy fogja...
Aki nem tudja miről beszél, nem tudom minek szól hozzá okoskodva, a másikat hülyének nézve (igen, a 4-es).
Szoftvert írni nem csak a nagyobb teljesítmény eléréséhez lehet, hanem gyári teljesítmény mellett jobb fogyasztás eléréséhez is.
Ha szoftveresen le fojtasz (optimalizálod fogyasztásra), az ki van zárva hogy megmaradjon a gyári teljesítmény a motorkarakterisztikával együtt.
Azért megnéznék előtte utána teljesítménymérést, egy ilyen beavatkozás után.
Egy tapasztalati adat: A ismeretségi körömben 3db 1.9 TDI és 3 db 1.9 PD van mindegyik chipelt (optimalizált) és mindegyiküknek megnövekedett a fogyasztása, + az enyém.
Nekik nem hiszem hogy be lehet magyarázni a fogyasztás csökkenést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!