Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lejtőnek lefele érdemes...

Mentos kérdése:

Lejtőnek lefele érdemes kivenni sebességből az autót, hogy kevesebbet fogyasszon?

Figyelt kérdés
Több embertől is hallottam már, hogy kiveszi üresbe hogy ne fogyjon a benzin, de én úgy tudom hogy a motor motorfék közben alapjárati üzemanyagot kap vagy nem ? függ ez a karburátoros vagy az injektorostól ?

2016. máj. 8. 23:19
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Motorfék üzemben egyáltalán nem kap üzemanyagot. Ha üresbe kiveszed akkor van alapjáraton.
2016. máj. 8. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

[link]


Igazából én azért szeretem jobban a motorféket, mert lejtős részen lakom, ahova ki**sztak egy 40-es táblát lefelé, és üresben gurulva végig nyomkodnom kéne a féket, de amúgy meg 3-asban teljesen kultúráltan le tudok menni anélkül, hogy bármilyen pedált le kelljen nyomnom. Szerintem jobban is fogyaszt az autó ebben az esetben motorfékkel, de úgy hallotam modern motoroknál már nem lehet általánosan kijelenteni azt, hogy a motorfékkel jobb a fogyasztás. Nem is érdekel különösebben, kinek mi tetszik jobban...

2016. máj. 8. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen fogyatékos a fenti elmélet kitalaloja hogy uresben nem fogyaszt....


Uresben a hengerben történő robbanás hajtja a dugattyut ergo üzemanyag kell hozzá.

Míg sebessegben a motorfek fogja aminek annyi a lényege,hogy a motor nem kap üzemanyagot,nincs megszakitva a motor-váltó kapcsolata így az autó a lendületet felhasznalva forgatja meg a

motort.

2016. máj. 8. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
35%
ennél bonyolultabb a képlet. Motorfékkel fékezed is a kocsit, mint a nevében benne van, tehát kevesebb utat tudsz megtenni mint üresben kigurulva
2016. máj. 8. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
A többiek leírták, az autó üresben fogyaszt, motorféknél nem. Annyit hozzá teszek, hogy mocskosul balesetveszélyes sokáig üresben gurulni.
2016. máj. 9. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
52%
Relative annyit nem sporolsz ezzel, amx ha valami kegyetlen dombos heylen élsz, de más kérdés hogy dombnak fel ugy is elveszik aza ekvés is.
2016. máj. 9. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 Beviz Elek ***** válasza:
49%

Én sosem veszem ki, biztonságosabbnak, irányíthatóbbnak érzem az autót ha sebességben van. Csak egy példa, vízszintes úton (de lehetett volna lejtő is bármikor) megyek ki a városból 70-80 környékén hajnalban, egy kb 30 cm magas kő volt a sávom közepén. Ha azon átmegyek, akkor napokig nem lett volna autóm. Az autót átrántottam a másik sávba, közben egy kis gáz, és egyenesen mentem tovább. Ezt üresben szerintem nem tudtam volna megtenni, tehát az életem összes kigurulós decijét az autóra költhettem volna.


Kifejezetten az üzemanyagra figyelve, ritkán olcsóbb a gurulás: akkor, ha emiatt nem kell a fékre lépj, tehát a megspórolt lendületedet nem veszíted el egy fékezéssel (és koptattad a féket is hozzá..).


Városban szinte kivitelezhetetlen a dolog, nem tudod kilométerekre kiszámolni a forgalmat, a lámpaváltást, sokkal jobban jársz a motorfékkel.


Ha a spóroláson gondolkozol, akkor van pár ötletem, én a sportos-spórlós típus vagyok.

Kb 120ig fogyaszt jól az enyém, azt max 3ezerig pörgetve nyugodt tempóval elérem, előrelátóan vezetve használom a motorféket és nem lassítok fölöslegesen a kanyarokban, a forgalom függvényében kihasználom az út minden centijét. Amit a nyugodt gyorsítással és lassítással időben elbukok, azt többszörösen behozom a tempós kanyarokban és a nagyobb sebességgel (kiv. autópálya).

Magyarul nem gáz-fék-gáz-fék.


Autópályán szoktak megelőzni és városban akik padlógázzal mennek lámpától-lámpáig, egyébként átlagtempót nézve mások ritkán hagynak le.

2016. máj. 9. 02:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
9%

Ez nem igaz hogy nem fogyaszt semmit, de nem érdemes kivenni sebességből, mert lehet megspórolsz 1 deci üzemanyagod, vagy hoszabb szakaszon fél litert, de pl. apum kollegája 40 perces lejtmenetben jött lefele ausztriában motorfék nélkül halott valami furát, megállt, vörösen izottak a féktárcsái még életében nem vezetett hegyekben, kuka volt neki. Tehát motorféket kisebb dombnál is érdemes használni a féket nagymértékben kiméled.

A fogyasztás ugy alakul hogy tegnap 400 métert mentem 1,4 benzines kia ceedel felfele 7 litert fogyasztott. Lefele 2-es hármas fokozatban 4,5 litert fogyasztott. A motor üzemanyag fogyasztása főleg benzinnél nem csak a fordulat számtól függ, olyan apróságogk mint a súly, vagy a szél is sokat számit. NYilván valóan kevesebb lefele "gurulva" kevesebb benzinnel megy a kocsi motorfékkel is.

2016. máj. 9. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
51%
Kifejezetten veszélyes üresben gurulni, nekem még bele is verték anno a fejembe, hogy nem szabad csinálni, nagyobb dombon, hegyen lefele mindig motorfékkel megyünk, mert nem akarjuk úgy tönkre vágni a féket, mint ahogy egy előző is írta.
2016. máj. 9. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 Beviz Elek ***** válasza:

A fékezős részen rég túl vagyunk gyerekek.


Motorfékkel semmit nem fogyaszt az autó, ha van benne pillanatnyi fogyasztásmérő akkor ügyesen írja is a 0L/100km-t. Alapjárat környékén ad újra üzemanyagot.

2016. máj. 9. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!