Lejtőnek lefele érdemes kivenni sebességből az autót, hogy kevesebbet fogyasszon?
Igazából én azért szeretem jobban a motorféket, mert lejtős részen lakom, ahova ki**sztak egy 40-es táblát lefelé, és üresben gurulva végig nyomkodnom kéne a féket, de amúgy meg 3-asban teljesen kultúráltan le tudok menni anélkül, hogy bármilyen pedált le kelljen nyomnom. Szerintem jobban is fogyaszt az autó ebben az esetben motorfékkel, de úgy hallotam modern motoroknál már nem lehet általánosan kijelenteni azt, hogy a motorfékkel jobb a fogyasztás. Nem is érdekel különösebben, kinek mi tetszik jobban...
Teljesen fogyatékos a fenti elmélet kitalaloja hogy uresben nem fogyaszt....
Uresben a hengerben történő robbanás hajtja a dugattyut ergo üzemanyag kell hozzá.
Míg sebessegben a motorfek fogja aminek annyi a lényege,hogy a motor nem kap üzemanyagot,nincs megszakitva a motor-váltó kapcsolata így az autó a lendületet felhasznalva forgatja meg a
motort.
Én sosem veszem ki, biztonságosabbnak, irányíthatóbbnak érzem az autót ha sebességben van. Csak egy példa, vízszintes úton (de lehetett volna lejtő is bármikor) megyek ki a városból 70-80 környékén hajnalban, egy kb 30 cm magas kő volt a sávom közepén. Ha azon átmegyek, akkor napokig nem lett volna autóm. Az autót átrántottam a másik sávba, közben egy kis gáz, és egyenesen mentem tovább. Ezt üresben szerintem nem tudtam volna megtenni, tehát az életem összes kigurulós decijét az autóra költhettem volna.
Kifejezetten az üzemanyagra figyelve, ritkán olcsóbb a gurulás: akkor, ha emiatt nem kell a fékre lépj, tehát a megspórolt lendületedet nem veszíted el egy fékezéssel (és koptattad a féket is hozzá..).
Városban szinte kivitelezhetetlen a dolog, nem tudod kilométerekre kiszámolni a forgalmat, a lámpaváltást, sokkal jobban jársz a motorfékkel.
Ha a spóroláson gondolkozol, akkor van pár ötletem, én a sportos-spórlós típus vagyok.
Kb 120ig fogyaszt jól az enyém, azt max 3ezerig pörgetve nyugodt tempóval elérem, előrelátóan vezetve használom a motorféket és nem lassítok fölöslegesen a kanyarokban, a forgalom függvényében kihasználom az út minden centijét. Amit a nyugodt gyorsítással és lassítással időben elbukok, azt többszörösen behozom a tempós kanyarokban és a nagyobb sebességgel (kiv. autópálya).
Magyarul nem gáz-fék-gáz-fék.
Autópályán szoktak megelőzni és városban akik padlógázzal mennek lámpától-lámpáig, egyébként átlagtempót nézve mások ritkán hagynak le.
Ez nem igaz hogy nem fogyaszt semmit, de nem érdemes kivenni sebességből, mert lehet megspórolsz 1 deci üzemanyagod, vagy hoszabb szakaszon fél litert, de pl. apum kollegája 40 perces lejtmenetben jött lefele ausztriában motorfék nélkül halott valami furát, megállt, vörösen izottak a féktárcsái még életében nem vezetett hegyekben, kuka volt neki. Tehát motorféket kisebb dombnál is érdemes használni a féket nagymértékben kiméled.
A fogyasztás ugy alakul hogy tegnap 400 métert mentem 1,4 benzines kia ceedel felfele 7 litert fogyasztott. Lefele 2-es hármas fokozatban 4,5 litert fogyasztott. A motor üzemanyag fogyasztása főleg benzinnél nem csak a fordulat számtól függ, olyan apróságogk mint a súly, vagy a szél is sokat számit. NYilván valóan kevesebb lefele "gurulva" kevesebb benzinnel megy a kocsi motorfékkel is.
A fékezős részen rég túl vagyunk gyerekek.
Motorfékkel semmit nem fogyaszt az autó, ha van benne pillanatnyi fogyasztásmérő akkor ügyesen írja is a 0L/100km-t. Alapjárat környékén ad újra üzemanyagot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!