Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használtautókkal milyen...

Használtautókkal milyen tapasztalataitok vannak?

Figyelt kérdés

Én megfogadtam, hogy hiába a felár, ezentúl csak új kocsit veszek. Családban 5-6 autóból kb 1 darab az, ami olyan, amilyennek kell lennie. A többinek pár hónap után be halt ez meg az, több százezer a javítás, hiába a 6 hónap szavatosság, a kereskedő csak hárít, akkor mehet a pereskedés stb stb. Nemrég vettünk egy szinte új 3 éves kocsit 30.000 Km-vel, és nem valami utca menti kereskedéstől, hanem márkakereskedéstől. (Beszámított autó volt új autó árába.) Két héttel rá megállt minden előjel nélkül. Hiba most mindegy, javítás egy vagyon. Márkakereskedés természetesen hárít avval, hogy 2 hétig volt csak náluk a kocsi, sose használták, nem tudtak róla. Ez szép és jó, nem is állítom, hogy ez kamu, de kifizetni meg persze szép szóra nem akarják. Megint jöhet az ügyvéd..

Én most megfogadtam, hogy soha semmilyen körülmények között nem veszek használtautót. Lehet hogy az új sokkal drágább, de megbízható, és ha mégis valami gyártási hibás lenne kicserélik garanciálisan és kész.



2018. okt. 5. 22:37
 1/9 anonim ***** válasza:
73%

Ha most linkelek totalcaros cikket a törött/szállítási sérült és sufniban javított zsír új 0km-es autókról akkor új autót sem veszel?


Új autóm még nem volt. A használtakkal sem volt ilyen problémám.

2018. okt. 5. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
65%

Odafigyeléssel használtautót is ki lehet fogni. Műszaki tapasztalat kérdése és azzal is növelhetők az esélyek hogy eleve olyan márkát vegyél ami megbízhatóbb mondjuk 4-5 évesen vagy idősebben is.

Most ezzel kapcsolatban a régi lemezt mondom de az 5-6 évnél idősebb prémium autók már az előbbi szabály miatt felejtősek. Bizonyos jobb vagyoni helyzet felett különben sem érdemes ilyen autókkal magunkra irányítani a figyelmet a mai Magyarországon. Rosszabb anyagi helyzet esetén meg nem éri meg a prémium.

Egy átlagos szintű autót meg úgyis olcsóbb javíttatni.

Egy szerényebb de egyértelműen elnyűhetetlen márka jobb szolgáltatot tehet és az idegességtől is megkímél.

Az újon lehet hogy megspórolod a garancia miatt a javítási költséget de azt a pénzt kifizeted az új autó megvásárlásakor. Ha 3 évente cseréled akkor mindig kezdődik előről. Ha megteheted vegyél új autót és add el amint lejárt a garancia. De így szerintem akkor már lízingelni éri meg a legjobban.

2018. okt. 5. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
51%

Gyakorlatilag feltetted azért a kérdést hogy a leírásban bizonygasd hogy mennyire nem éri meg használt autót venni? Új autót szerintem csak annak éri meg venni, aki legalább 10 évig hajtani fogja, de inkább tovább, különben nem éri meg az új autó értékvesztése miatt.


Használtat pedig ésszel kell venni, ami nekem úgy jön le a kérdésedből hogy nálatok nem sikerült. Ha az alacsony szervizigény a legfőbb szempont, akkor rá kell szánni az időt és megkeresni a híresen elnyűhetetlen darabokat (interneten olvasgatni teszteket, véleményeket), és azok közül kell egy karbantartottat találni és semmi gondod nem lesz. Eleve kereskedésből én nem vennék autót. Tökmindegy ki mennyire állítja hogy mekkora jó üzletet csinált itt ott. Csak magánszemély. Ott egy 10 perces beszélgetés során meg lehet állapítani hogy értelmes, gondos tulaja volt-e az autójának az illető. Plusz tüzetesen át kell vizsgálni, ki kell próbálni a kiszemelt darabot. Ha valaki ebben nem partner (nem engedi átnézetni, vezetni) attól el is kell köszönni.



Egyébként új autó ellenérvei dióhéjban:


- Hatalmas hitel, eladósodás veszélye

- Kamat

- Kötelező casco

- Garancia lévén márkaszerviz függőség akik úgy le fognak húzni hogy visszasírsz egy használtnál egy kisebb szervizelést

- Akkora értékvesztés pár éven belül, hogy abból még egy autó kijönne

- Bonyolult technológiák amik még nem bizonyítottak eléggé

2018. okt. 6. 03:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
40%

Eddig egyetlen használt autóm volt, azóta csak újat veszek. Na nem azért, mert a használttal bármi bajom lett volna.

Azt 170.000km-rel vettem 6 évesen és 300.000km-ig 13 éves koráig használtam. Ez alatt kb kopó/fogyó alkatrészeket kellett csak cserélni, minden tervezetten. Egy kivétel volt, kb 200.000km-nél kellett váratlanul főtengely helyzetérzékelőt cserélni. Más panaszom nem volt rá. Igaz vásárlás előtt elég sokáig keresgéltem, majdnem fél évet. Volt amit kér volt megnézni, mert képekről jól nézett ki, a hirdetésben az egekig magasztalták, a valóságban meg egy ütött-kopokk lelakott tragacs volt. Pedig ilyen 5-7 éves kategóriában, tehát nem öreg autók után keresgéltem. Mindenesetre megérte kivárni ezt, műszakilag is rendben volt, esztétikailag pedig kívül-belül kifogástalan és nagyon jó áron sikerült lecsapni rá. Első tulajtól vettem, magyarországi üzembe helyezéssel, új korától kezdve teljes szervizdokumentációval.

Aztán miután ez kezdett kiöregedni, kellett egy új autó. Ekkor már csak újban gondolkoztam, mert azóta az anyagi lehetőségeim is javultak, elég sok rémtörténetet olvastam itt is az oldalon. Felháborít, hogy itt is, máshol is tapasztalom, azt a hozzáállást, hogy ha valami műszaki probléma van egy autóval, akkor arra az a megoldás, hogy nagy sunnyogva el kell adni. És látom napi szinten, hogy az emberek hogy bánnak az autóikkal, mennyire nem törődnek velük. (Tisztelet a kivételnek!) Így egy olyan autót szerettem volna, ami nálam indul tiszta lappal. Kicsinek találtam az esélyt arra, hogy még egyszer olyan szerencsém lenne, mint az előzővel. Kb ezek miatt vettem új autót.


Az előző hozzászólásra dióhéjban reflektálva:


- Egy forint hitelt nem vettem fel (autóra nem is vennék fel soha!), így eladósodni sem fogok emiatt.


- Egy fillér kamatot nem fizetek.


- Casco egyáltalán nem kötelező. Én azért kötöttem, saját elhatározásból. Szerencsére nem a kenyérre valót kell elvennem, hogy fizetni tudjam.


- Az előző, használtan vett, a végén már 13 éves autómat is márkaszervizbe hordtam, mindig ugyanahhoz a szerelőhöz. Benne 1000%-osan megbízom, soha nem húzott le. Legyen az óradíj egy kicsit több, de normálisan, gyári technológiával legyen megjavítva az autó, ne összetákolva! Én amondó vagyok... Próbálkoztam kis út széli szervizekkel is, ahol mindig lehúztak. Pl főtengely helyzetérzékelő jeladó cseréje (kb 20.000Ft alkatrész + 10-15 percmunka) 60.000-ért! Ja, hogy nekem számla is kell?! Akkor 80.000 lesz! Köszi, inkább kihagyom a jövőben az ilyen kalandokat. Inkább megyek a szokásos szerelőmhöz a jövőben is.


- Az értékvesztés marhára nem érdekel. Nem cserélgetem az autóimat úgy mint az alsógatyákat. Minimum 10-12 évre tervezek vele. Ez alatt pedig nem azon kattogok folyton, hogy ha most eladnám, mennyit kapnék érte. Mint ahogy azt sem számolgatom, hogy amennyiért ebédeltem, mennyit spóroltam volna, ha nem a boltban veszem meg, hanem összeguberálom a kukákban. Vagy mennyit spórolnék, ha wc-papír helyett, használt reklámújságokkal törölném ki. Az autó nem befektetés, hanem használati tárgy, ami a sját kényelmemet szolgálja. Az élet pedig drága, semmi nincs ingyen. Egyszer eldöntöttem, kiszámoltam, hogy tudok-e olyan életszínvonalon élni, megengedhetek-e magamnak egy új autót. Ha az jön ki, hogy igen, akkor megveszem és nem azon rágódom évekig, hogy de hát az értékveszés!


- Bonyolult technológiák... Én erre azt mondom, hogy valamit valamiért! A bonyolult technológiáknak hála erősebbek, kevesebbet fogyasztanak, környezetbarátabbak, kényelmesebbek, biztonságosabbak a mai autók. Hátránya, hogy cserébe a javításuk esetenként drágább. Ha ezt valaki nem tudja elfogadni, akkor járjon ma is Zsigulival. Autót sem kötelező tartani, lassan már annyi autó van az utakon, hogy se menni, se parkolni nem lehet tőlük. Másrészt a használt autókba is begyűrűznek az újabb technikák. Nagyon régi autót kell venni ma is, ha valaki a feék egyszerű puritánságra vágyik.

2018. okt. 6. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Utolsó:


Nem te vagy az átlag, ezért nem is értem mért vetted magadra a kontra érveimet. Nem az a jellemző hogy valaki kp-ra vesz autót, az a divat hogy a szomszédnak veszünk autót, hitelbe verjük magunkat, hogy azt látassuk a mi életszínvonalunk is ott van, mint valakinek aki kp-ra tud új autót venni. És egyébként pont írtam, hogy minimum 10 év az amivel megéri tervezni új autóval. Nem az új autó vétele a hülyeség, hanem az, amikor valaki hozzá nem értés hiányában hitelbe veri magát valami drága sz*rral, hogy aztán 4 év múlva eladja negyed annyiért. Az a baj hogy erre van több példa, nem arra a hozzáállásra és tudatos tervezésre, amivel te is vetted az autódat.


Szervizre nekem pedig pont az ellenkezője a tapasztalatom. A legtöbb márkaszervizben kétbalkezes ügyetlen beosztottak dolgoznak kapzsi főnökök alatt, akik rá se néznek az elvégzett munkára, csavarokat felejtenek visszatenni a helyükre, nem szakszerűen cserélnek alkatrészeket és még sorolhatnám. Én szervizeltetés szempontjából azt vallom, hogy keresni kell megbízható ügyes szakembert, ismerősi körben, referenciával. Én köszönöm, de nem kérek olyan "szakszerviz" tudományából ahol szerintük a váltóolaj cseréje hülyeség, meg ahol alulról vesznek ki 3 nap alatt egy olyan motort, amit felülről zsiráffal 2 óra kiemelni, és még sorolhatnám napestig, láttam érdekességeket.


A használt vásárlásra pedig rá kell szánni azt az időt és energiát amit te is rászántál, csak így lehet jót találni. De én így vettem 2 autót is, az egyiket úgy is adtam tovább, mindkét adás-vétel partnerrel mái napig tartom a kapcsolatot és mindenki boldogan vezeti a sajátját. Nem kell csoda hozzá, nem 1 a millióból az esély erre, csak kicsit tudatosan kell cselekedni. Erre elsősorban a márkab*zi csoportok az ideálisak, a jó vételek javarésze meg se látja a hahu-t vagy a jófogást, kereskedőt meg végkép nem.


De a te eseted kicsit úgy hangzik hogy volt fölös X milliód autóra aminek az elköltése úgy nem okozott különösebb gondot. Nem akarok a zsebedbe túrkálni, de sokan hiszik ezt tévesen, és később nem merik bevallani.


Az új technológiákról meg annyit, hogy biztonság terén semmivel se rosszabbak a 10-12 éves autók se, viszont a bennük található technika már több százezer km-eren bizonyitott. És most mindenki próbálkozik a downsized benzineseivel, a plugin hibridjeivel meg az euro 6+os halálra ítélt dízeleivel, már a Honda is agyonhegyezett közvetlen befecskendezéses turbómotorra váltott, az alublokkos ecoboost motorok sorra sülnek be, én személyszerin új autóból is olyat vennék, amiben legalább egy 4-5 éves konstrukció van, amiről már lehet olvasni 200+ ezres futásteljesitményről is. Sokan esnek hibába a kevesebb fogyasztás miatt a jó kis DPF szűrős dízelekkel is, megveszik városba, a szűrő tönkremegy, aztán lehet számolgatni mennyire érte meg a fogyasztás miatt (segítek, semennyire). Csak ez megint olyan dolog amit soha egy tulaj se fog beismerni, mert az én füvem akkor is zöldebb kell legyen.


Összességében nem is azt mondom hogy melyik a jobb, az új vagy a használt, inkább azt, hogy mérje fel mindenki a felhasználás területét, és hogy hány évre tervez az adott autóval, és azután döntsön.

2018. okt. 6. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

" Nem az a jellemző hogy valaki kp-ra vesz autót, az a divat hogy a szomszédnak veszünk autót, hitelbe verjük magunkat, hogy azt látassuk a mi életszínvonalunk is ott van, mint valakinek aki kp-ra tud új autót venni. "


Azért az autóhitelezés is megszigorodott - hasonlóan a lakásokhoz. Aki nem a legolcsóbb Daciat veszi újonnan hanem valami komolyabb autót, ott azért már van rendes anyagi háttér is. Aki meg eljut odáig, hogy önerőből vesz 10+ millás autót akár hitelezve is az már látja, hogy mi a helyzet az ilyen dolgokkal, valszeg az fog a legkevésbé a szomszéd miatt autót venni.

2018. okt. 6. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Most szigorították még jobban a hitelfelvételt.

[link]


Amúgy a használt VS új autón kívül van még néhány alternatíva.


Amikor feleleges a saját autó? Bizonyos km szám alatt. Mert hogy az átlag magyar nem futja el az autójával az állítólagos magyar átlag éves 15 ezret vagy mennyit. Inkább 5000 az az átlag (modnom átlag magánautók esetében).


Vagy amikor az embereknek csak kis része vesz racionálisan autót. Újat is. Elég lenne neki egy 3-4 milliós megbízható típus (most csak írtam egy kb érték intervallumot) de úgy érzi hogy neki meg kell vennie a 10 milliósat vagy drágábbat.


Az emberek többsége szívlapáttal dobálja ki a pénzt az ablakon.

2018. okt. 6. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Nekem új franciám 30k km után még garanciálisan vált tréler lakóvá. Kolléga népautója 5 évesen motorcserés volt. Kolleginától idézet (olasz) "Nem tudom mi lesz evvel a xarra, ha lejár róla a garancia"
2018. okt. 6. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Használt autót körültekintve kell venni esetleg szerezni olyan ismerőst aki ért hozzá. Szokták mondani hogy a használt jármű egy nagy lutri. Nem tudhatod milyen volt az előző tulaj, hogy vezette, mennyire kímélte. Ha nem is rögtön a megvétel után akkor egyszer csak úgy is elkopik valami alkatrész, ez ilyen. Nem tudod végig kérdezni minden egyes alkatrészt hogy mikor volt cserélve. Új autó is használattól függ meddig bírja. Valami abba is tönkre fog menni, rövidebb vagy hosszabb idő alatt, mint mondtam ez használattól függ. Ha rendszeresen tiltásig pörgeted a motort a vácin a csajok előtt ne várj hosszú életet tőle. (ez most csak egy példa volt, nem ismerlek nem tudom hogy vezetsz csak felhoztam egy témát ami miatt sok hülyegyerek tette fosra a kocsiját) De ha rendesen megnézed vagy megnézeted a kocsit és árban is reális akkor minimálisra csökkented a gyors hiba idejét. Használt autókat én csak magánszemélytől veszek, meg van a véleményem a kereskedőkről. Ezt jól ki kell fogni. Ennyi az egész.
2018. okt. 7. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!