Miért nem használnak manapság az autókban kétütemű
benzinmotort?
Azért mert sokkal...
... gyorsabban tönkremennek
... jobban szennyezik a környezetet
... magasabb a fogasztásuk
... zajosabbak
2018. okt. 3. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
Mert a megrögzött környezetvédelmi green lobbi nem engedi, pedig a kétütemű a legjobb konstrukció.
2018. okt. 3. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
"pedig a kétütemű a legjobb konstrukció."
muhahahahahaha... a nap poénja! Hagy áruljam el, hogy a 4ütemű motorok már akkor többségben voltak, mikor senkinek eszébe sem jutott a környezetvédelem.
Ha a zaj és a környezetterhelés nem téma akkor is sokkal tartósabban, üzembiztosabban és gazdaságosabban üzemeltethetők.
2018. okt. 3. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
Környezetszennyező, nem halk, nem jár simán, relatíve magas fordulaton működik, az olaj plusz költség, nem korszerű, inkább kis helyigényű és használatú eszközökben ideális (fűkasza, fűnyíró).
2018. okt. 3. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
5/12 A kérdező kommentje:
Nyilván nem egy trabant motort kell összehasonlítani egy modern négyüteművel. Mivel az olajozást már sikerült megoldani külön olajrendszerről, ezért nem kell a benzinbe töltögetni az olajat, ezáltal kevésbé környezetszennyező. Ha a kétütemű fejlesztésébe is annyi pénzt ölnének mint a modern négyüteműekbe a kétütemű is lenne olyan jó, ha nem jobb. Mellesleg kétütemű dieseleket használnak a hajókba és a mozdonyokba (+ rengeteg motor is kétütemű) és nem mennek tönkre gyorsan. Ha turbót raknának bele, akkor nem kellene olyan magas fordulatszám. Normális kipufogó rendszer kell alá és akkor nem lesz zajos.
6/12 A kérdező kommentje:
Mert egyrészt kompresszor kell hozzá. Bútorbó révén megnövekszik a gyártási költség.
Másrészt 48-68 lóerő mire elég? Városba, városba pedig nem veszel dízelt.
Miért nem gyártanak akkor 1.5ös motorban ilyet? Mert akkor ugyan ott vagyunk mint turbó nélkül.
Mi a helyzet azzal, hogy két ütemű?
Dupla annyira kopik az amúgy is apró motor.
Harmadrészt új gyártósort kell építeni nekik, fejleszteni külön a motort.
2018. okt. 5. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
Kétütemű motort nem lehet turbósítani sem a működési elvéből adódóan.. nem bírná a főtengely szimering a töltőnyomást ráadásul a töltéscserekor a turbnyomás kivinné a keveréket a francba a kipufogónyíláson. Nem megoldható. A mai négyütemű motorok egy munkaütem befecskendezését három dózisban végzik és kismillió megoldás van a benzin egyenletes elosztására a beszívott levegőben, ami sokkal sokkal jobb hatásfokot biztosít, mint egy faék egyszerűségű kétütemű motor. Alapvetően alulinformált vagy kedves kérdező a témával kapcsolatban.
2018. okt. 5. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
9/12 A kérdező kommentje:
A kérdésed a kétütemű benzinmotorokról szól és én azokról írtam.
2018. okt. 6. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: