Önmagában a KRESZ vizsgára rákérdezni nem sok értelme van.
A jogosítvány szerzésben a vizsgadíjak nem különösebben nagy kiadások, bár, ha valaki sportot űz a bukásokból, szépen fel lehet tornázni azt is.
Nekem mindennel együtt közel 300 ezrem ráment a jogsira.
Ebben benne van az orvosi, EÜ és az elég sok pót óra, amiben benne van, hogy 1+ hónapot kellett várni a VB-ra és addig is el kellett járnom hogy ne essek ki a vezetésből.
Akkor téged is lehúztak rendesen. :D
Én is azt érzem még 180e forintnál is.
#6#
Mennyibe kerül mostanság egy óra vezetés gyakorlás?
A pénz jelentős része arra megy el.
4ezer forintos óra díjjal számolva csak a kötelező 30óra 120ezer, és sokan 40-50-60óra gyakorlás után tudnak levizsgázni.
Érezheted lehúzásnak, de akinek 200ezerből megvan mostanság a B kategóriás jogsi, örülhet.
Meglepődnél milyen sokan fizetnek ki 300ezer forint fölötti összegeket a jogsira.
Nekem alapból úgy volt, hogy "dupla óra" egy vezetés.
Magyarul a 2x50 perc helyett volt 2x45, amiből még le is volt csípve szinte mindig 10-15 perc (beugrunk tankolni, kásőbb jönnek oda, én kések, hamarabb érünk vissza). Én nem vitatkoztam pár perceken, de azért húztam a számat.
Illetve így a 29 óra + 1 vizsga helyett rögtön csak 14 egybe-óra volt, ami barátok közt is csak 28 vezetés óra. Magyarul már le volt csalva 1 óra.
Az alap órák végén még én is éreztem bőven, hogy lassan tanulok, rögtön azzal indult a dolog, hogy "legalább egyszer" vegyük végig a vizsga útvonalakat, az már 4 dupla óra azaz 4x2x4000 forint. 32 ezer ment a levesbe.
Majd ugye jött az, hogy "le vagyok adva" vizsgára, de várunk a visszajelzésre, ezzel még 2 dupla óra elment mert 2 hét.
Majd megkaptam az időpontot, nagy nyelés, 1 hónap várakozás. Közben heti egy vezetés megint 4 dupla óra. Összesen 10 "dupla" pótórát vettem, majd elsőre átmentem a vizsgán.
Ha "papíron" számolom, akkor 30+20=50 órám volt. Valójában 14x1,5+10x1,5=36 óra. Amiből lejönnek az apró lecsípések, átlag 10 perc/óra ami összességében -4 óra. Tehát a papíron 50 vezetési órámból a valós autóban eltöltött idő 32 óra. Gyakorlatilag a pót órák arról szóltak, hogy levezetem az alap órákat amit egyszer kifizettem.
Nem azt mondom, nem vagyok egy őstehetség, de nem mindegy, hogy belefér +2 parkolás az órába vagy +10 km levezetése. Arról ne is beszéljünk, hogy a "kötelező" 560 km sehol nincs meg.
És akkor én még nem panaszkodhatok, mert ismerősöm barátnője 2-3 hónapokra kapna csak oktatót, annyi a tanuló. Akit talált és hónapon belül vállalja, az is Budapest melletti városban...
De nagy lehúzás az EÜ tanfolyam is.
A poén az, hogy két tanfolyamra mentem el. Egyre még régen, csak akkor nem vizsgáztam le, mert munkában beütött a krach amit rendbe kellett tennem. Egyre meg a vezetés után rögtön. Amit az egyik tanításon elmondtak, azt a másikon konkrétan tiltották. Vicces volt.
Na meg nyomsz 1 "menetet" a babán, csinálsz 2 befúvást és annyi. Az egészet otthonról is meg lehetne tanulni, utólag biztos, hogy nem mennék el, csak egyenesen a vizsgára.
EÜ vizsga is elég drága ahhoz képest, hogy 10 percig tart, egy szakadt kis sarki vöröskeresztes "lyukban" egy ócska babán. De ez van le kell nyelni.
Orvosi vizsgálat megint 7 ezer forint, aztán annyi, hogy kapsz egy papírt, 5 perc.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!