Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a 8 szelepes...

Mi a különbség a 8 szelepes és a 16 szelepes autók működése között? Mi a szerepük ezeknek a szelepeknek?

Figyelt kérdés
2010. jún. 23. 13:01
1 2 3
 11/26 A kérdező kommentje:
Azért kérdeztem, hogy jobban kell-e pörgetni, mert nekem 16 szelepes a motor és a maximális nyomatéka 3500 fordulaton van. Kicsit lomhának is tűnik néha de ha jobban pörgetem akkor nincs vele gond.
2010. jún. 23. 15:08
 12/26 anonim ***** válasza:
100%

Tervezés kérdése minden, szelepek száma nem elsődleges.


Löket fogalma tiszta???


Mennyit mozdul a dugattyú egy fordulathoz..., azonos lökettérfogathoz (köbcenti) is lehet méretezni hosszú és rövid löketű motorokat, na ettől függ leginkább, mennyire pörög..., nyomatékgörbe stb.

2010. jún. 23. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
100%
Kétütemű motorhoz nem is kell feltétlen szelep, maga a dugattyú fala betölti a funkciót.
2010. jún. 23. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
100%

16:58

"nem is kell feltétlen"


Nem az hogy nem kell feltétlen, hanem NINCS

A kétütemű motorban felömlők vannak.

2010. jún. 23. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
100%

Felömlők, oké nevezzük általánosan annak.

Azért fogalmaztam óvatosan, mert lehet szelepekkel bonyolítani az Ottó motort is, úgy mint 4-re sincs feltétlen szükség hengerenként...

2010. jún. 23. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:

Két üteműnél egyáltalán nincs szelep.

Ott mint mondtam felömlő van, és azok számát szokták bővíteni.

Például Simson gyárilag 2 felömlős, de a tuningoltak 90%-a ma már 4 felömlős.

De van 5 meg 6 felömlős 70-es Simson is.

2010. jún. 23. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
100%

A 8V az egyszerűbb technika, hengerenként 2 szelep végzi a gázcserét.

Előnye, hogy a kevesebb alkatrész miatt megbízhatóbb, valamint, hogy alacsonyabb fordulaton jobban megy, mint a 16V-es társai.

A 16V egy újabb technika, itt -maradva a 4 hengernél- hengerenként 4 szelep végzi a gázcserét. Voltak még próbálkozások a hengerenként 3 és 5 szeleppel is, azonban előző nem kerül annyival kevesebbe, hogy megérje gyártani a 4-gyel szemben, az 5 szelep pedig nem hoz túl sok teljesítménynövekedést a 4-hez képest, bár a VW még mindig alkalmazza az 1.8-as motorjában.

Előnye, hogy jobb teljesítményt képes hozni a motor, hátránya, hogy magasabb fordulaton adja a nagyobb teljesítményt. Éppen ezért divatosak manapság a változó szelepvezérlések (pl CVVT, VVTI, stb.), mert itt alacsonyabb fordulaton praktikusan mondjuk 8V-esként tud működni, nagyobb fordulaton pedig rendes 16V-esként.

Hátránya még, hogy kevésbé megbízható, de ez csak azért van, mert 2x annyi szelepe van, mint a 8V-nek. Azonban gyakorlatilag a 16V szinte semmivel sem megbízhatatlanabb, mint a 8V!

2010. jún. 23. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 A kérdező kommentje:
Köszönöm, ez valóban kimerítő és hasznos válasz volt.
2010. jún. 23. 20:01
 19/26 anonim ***** válasza:
Á, TotalCaron volt róla múltkor cikk, nagyjából ennyit jegyeztem meg! Sajnos azonban nem találtam meg!
2010. jún. 23. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
100%

18:10 "mondtam" be ne gurulj mert értetlenkedem.

Felesleges a szelep, de tervezés kérdése. Sőt olyan motorral is játszanak, ami üzemmódot képes váltani, pl.:

[link]

2010. jún. 24. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!