Milyen autót ajánlotok 16-17 millió forintig? Szempontok lentebb.
Szempontok:
- Bírjon megfelelő karbantartással 20 évet / 800 ezer km-t kb.
- Legyen megbízható (elektronikai, mechanikai szempontból).
- Legyen családbarát: tágas, biztonságos.
- Legyen praktikus kialakítású mind belül, mind kívül.
- Lehetőleg legyen alacsony a károsanyag kibocsátású, még a konkurenciához képest is.
- Nem kell 600 LE, de azért kényelmesen tudjak előzni megpakolva, szerpentinen felfele is.
- Legyen jól felszerelt (elektronika + extrák).
- Nagytestű kutya kényelmesen elférjen, esetleg valami biztonsági funkciónak is nagyon örülnék, ami baleset esetén megvédi.
- Lehetőleg ne legyen benne felesleges elektronika (csomagtartót még be tudom csukni egyedül :))
- Esetleg legyen alkalmas alkalmi földútra.
Eléggé laikus vagyok, szeretek vezetni, sokat szoktam vezetni, de nem annyira értek a gépészeti és egyéb ilyen részeihez. Egyik barátom a Mercedesek közül ajánlotta az E-osztály T-modelljét. Erről esetleg valami hozzáértő véleménye? Utánaolvastam, nekem szimpatikus, csak aggódok, hogy a végösszeg több lenne, mint a keretem.
Milyen egyéb márkát, modellt tudnátok ajánlani a szempontok alapján?
Nem lényeg, hogy német legyen, nincs márkapreferenciám. Lehet tudtok olyat mondani, ami alapból eszembe sem jutna.
Köszi, hogy elolvastad, szép estét.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Srácok, szerintetek egy 2.0 CRTDI nem fog el menni 800.000 kilométert ha nincs agyon húzva?"
Felújítás, fődarab csere nélkül csak olaj és vezérlés cserével szerintem kicsi rá az esély. Ennyi km alatt ha a blokk még bírja is, nagy valószínűséggel lesz generátor, önindító cser/felújítás. A turbófeltöltő/injektorok/nagynyomású szivattyú is kopik, elhasználódik, felújításra szorul akárhogy vigyázol rá. Nem azért mert rossz konstrukció, vagy mert falábú valaki, hanem minden fogy ha használva van.
A részecskeszűrőről ne is beszéljünk! Ha mindig tökéletesen tud regenerálni, kiég belőle a korom, akkor is tönkre megy eltömődik. A korom ami benne van, nem vegytiszta szén. Nem ég el tökéletesen gáz-halmazállapotú szén-dioxidra. Valamennyi hamu mindig marad vissza a szűrőben, Ami pár százezer km alatt felhalmozódik, eltömődik vele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
- Legyen jól felszerelt (elektronika + extrák).
- Lehetőleg ne legyen benne felesleges elektronika (csomagtartót még be tudom csukni egyedül :))
Legalább ha kamu kérdést írtok ki ti balfäszok, olvassátok el előtte egyszer, hogy ne nézzen mindenki hazudós fogyatékosnak. Ha valaki itt ajánl neked egy olyan autót, ami nagy, gyors, keveset fogyaszt, fel van extrázva, de mégse, akkor én komolyan beszarok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Köszönöm a válaszokat! Mint írtam, laikus vagyok, így az sem tűnt fel, nem hittem, hogy irreálisak ezek az elvárások.
Természetesen a megfelelő karbantartás alatt nem csak olaj- meg szűrőcserére gondoltam, hanem egy jó szerelő tanácsára cserélnék mindig mindent, ami cserére szorul. Most kicsit meglepődtem, hogy a mai, új autók nem bírnak ennyit. Nem szoktam gyorsulgatni meg pirosig pörgetni, viszonylag óvatos, kímélő duhaj vagyok.
#2
Tetszik a válaszod, kreatív :) Szeretnék valami tágasabbat, kényelmesebbet ugyan
#3
Nem szempont az alacsony fogyasztás. Azt írtam, hogy "lehetőleg" legyen alacsony károsanyag kibocsátása, nem elsődleges szempont. Azt sem írtam, hogy terepes legyen, csak évente párszor, amikor esetleg földútra tévedünk, képes legyen elcsorogni rajta. Nem akarok hetente terepezni. Nem sok kütyüt akarok benne, hanem ADAS-t, hogy nőjön a menetbiztonság. TV meg egyéb ilyen hülyeség nem kell. A lényeg, hogy válaszoltál a kérdésre :)
#7
Ez miért olyan lehetetlen elvárás? 2-300 LE meg megfelelő nyomaték elég ahhoz, hogy egy lassú járművet megelőzhessek.
#11 Természetesen olyankor cserélném ezeket :) Ezért írtam, hogy megfelelő karbantartás mellett.
Köszönök minden hasznos választ! Megnézem a Skodát is. Ez pl olyan volt, amire még nem is gondoltam, köszönöm.
#12 legyen jól felszerelt, de ne legyen benne felesleges elektronika. Lehet valami jól felszerelt is úgy, hogy nincs, vagy legalábbis kevesebb benne a felesleges elektronika.
Azt, hogy jól felszerelt, driver aidekre gondoltam. Nem arra, hogy magától kinyílik az ajtó, vagy csomagtartó. Sajnálom, hogy kamu kérdésnek gondolod, valószínűleg azért, mert pontatlanul fogalmaztam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"#11 Természetesen olyankor cserélném ezeket :) Ezért írtam, hogy megfelelő karbantartás mellett."
Igen, de kicsit tág fogalom, hogy mit értünk megfelelő karbantartás alatt. Van aki egy turbófelújítástól is retteg és rosszul lesz tőle, míg nálad ezek szerint az injektorok cseréje, vagy a nagynyomású szivattyú felújítása is vígan belefér.
Ha csak a blokknak kell önmagában 800.000km-t kibírnia, minden mást cserélgetsz ha kell, akkor ez nem is olyan szigorú feltétel. A legtöbb dízel blokk egy kis odafigyeléssel lazán elfut bő fél milliót. Nem a blokköntvény szokott legtöbbször meghibásodni.
A kérdésedre pedig nem lehet egyértelmű választ adni kizárólag egy konkrét típust ajánlva. Mert ott a szubjektív tényező, kinek mi tetszik.
Az alkalmi földutas használat miatt megfontolandó valamelyik most divatos SUV-ból választani. Ennyibe talán a három nagy német prémium gyártó valamelyik SUV-ja is beleférne kompromisszumos motorral és felszereltséggel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
800.000 km-t minden autó kibír - feltételezve, hogy 2x de inkább 3x kicserélsz benne mindent. Ennek semmi értelme, mert olcsóbb 300.000 km körül elpasszolni és venni egy újat.
6-7-8 millióból nagyon jó autókat lehet venni, a már említett octaviát pl. Aztán 8 év múlva 300.000 km-rel lecseréled, visszajön 2 misi belőle és veszel egy zsír újat.
Köszönöm az utóbbi válaszokat is, akkor lehet ez is egy megfontolandó út lehet. Nézegettem a Skoda Superbet, kinézetre tetszik. Szimpatikus, a vezetői segédrendszerek sora is. Van benne egy kevéske felesleges elektronika (lábsuhintással nyitható csomagtartó), de biztos van olyan felszereltség, ami nekem is megfelelne.
A 190 LE dízelmotoros verzió lenne szerintem ideális az én céljaimhoz. Megy, ha akarom, de a maradék 98%-ban nyugisan viszonylag kevés a károsanyag kibocsátás.
Egyedül a Skoda márkanév, ami gondolkodóba ejt. Volt régen skodám, de az minden volt, csak nem megbízható, és eléggé megutáltam. Ezek az újabbak jobbak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!