Fiat Punto olajcsere?
Mehet bele 5w30-as motorolaj? (Mobil 3000)
Az autó amúgy 2004-es, 180ezer km.-el, 8 szelepes, 1.2-es motor.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Napi szinten csak 10-15km-t mennék vele, nyáron mennék vele többet.
Akkor inkább 40-es?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen mehet,bár én a 0W-30-ast öntenék bele.Jó választás.Én most bőven nem térnék ki az előttem válaszolók csapágy hézagolásos ,nem tudom honnan vette?Van egy tűrés,ami felett csattog már,és van egy ,ami alatt megszorul a motor.A korszerű és nem mai autók sem mehetnek alá és fölé.
A hideg motornak a hidegen is hígabb olaj a kedvező.Itt még a -5W előjelű is sűrű lenne a motor üzem melegre tervezett olajviszkozitásához.Még ekkor is sűrűbb mint ami az optimális lenne.
A meleg oldal viszkozitás az amire más vonatkozik.
Ezt az autó használati körülményei fegyelembe vételével kell megválasztani.Ha normál utcai használatra van,akkor az olaj viszkozitása a 30-as olajnál sem esik a kritikus viszkozitás alá,mivel az olaj nem melegszik ez fölé,mert elég hozzá az olajteknő körüli menetszél és a motor 100fok körüli vízhőfoka,ami az ennél melegebb olajat visszahűti valamelyest.A másik dolog a teljesítmény szintje az olajnak.Az eL szintű olajok már eltűnőben vannak a piacról.Inkább már ,csak M és N szintűek vannak jelen.Ezek már teljes mértékben kielégítik az utcai autók követelményeit a 30-as olaj használatával.Itt a viszkozitása(cgs) nem tud a kritikus, optimális szint alá süllyedni.Ez az optimális szinten belül marad.
Más a csapatós használat és a versenyre is használt autóknál.Itt már ajánlatos figyelembe venni a körülményeket.Ide már inkább kell a 40-es és az 50-es olaj is,sőt már kellhet egy gondosan megtervezett olajhűtő közbe építése is.hogy az olaj ne érje el a kritikus melegedést az optimális viszkozitás miatt,és ahol már kicsapódnak bizonyos alkotóelemei és ne érje el a kokszolódási hőmérsékletet a magas hőfoknak kitett alkatrészeken.
A 180e km-es ,rendszeresen karbantartott,utcai használatban lévő motornál még nem valószínű,hogy lennének olyan alkatréz kopások,hogy csak 40-es olaj kellene,hogy kevesebbet fogyasszon ebből.
Én az előttem lévő hozzászólások ellenére egy kitünő állapotú motorba merem javasolni a 0w-30-as olajat,mert ez a motor emelkedő hőfokával is arányosan alacsonyabb hőmérsékleten is gyorsabban közelít az optimálishoz,mint egy negyvenes,de normál körülmények mellett nem is hígul a kritikus szint alá.
Még másik előnye,hogy főleg télen,de nyáron is gyorsabban eljut a kenési helyekre hidegen indítás után,kevesebb ideig maradnak kenés nélkül az alkatrészek és kevésbé terheled az önindítót,akumlátort.
A MOBIL motorolaj márka is jó választás,de kinek a pap,kinek a papné.Sokan mást használnak és arra esküsznek.
Ha lenne még kérdésed,mert valami kimaradt,ami érdekelne,akkor kérdezz nyugodtan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mivel olajcsere előtt állsz,azért egy gondosan megválasztott,minőségi olajszűrű is kell,mert az alsó kategóriásokkal szokott gond lenni.Visszaengedik az olajat a rendszerből,kisebb áteresztő képesség egy másik, a méretében megegyező minőségihez képest,nem megfelelő olajszűrés a szűrőbetét minősége miatt.
Egy jól megválasztott filter is legalább annyira lényeges,mint egy minőségi motorolaj.
Ezt tenném még hozzá a válaszomhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!