Fiat Punto olajcsere?
Mehet bele 5w30-as motorolaj? (Mobil 3000)
Az autó amúgy 2004-es, 180ezer km.-el, 8 szelepes, 1.2-es motor.
Napi szinten csak 10-15km-t mennék vele, nyáron mennék vele többet.
Akkor inkább 40-es?
Igen mehet,bár én a 0W-30-ast öntenék bele.Jó választás.Én most bőven nem térnék ki az előttem válaszolók csapágy hézagolásos ,nem tudom honnan vette?Van egy tűrés,ami felett csattog már,és van egy ,ami alatt megszorul a motor.A korszerű és nem mai autók sem mehetnek alá és fölé.
A hideg motornak a hidegen is hígabb olaj a kedvező.Itt még a -5W előjelű is sűrű lenne a motor üzem melegre tervezett olajviszkozitásához.Még ekkor is sűrűbb mint ami az optimális lenne.
A meleg oldal viszkozitás az amire más vonatkozik.
Ezt az autó használati körülményei fegyelembe vételével kell megválasztani.Ha normál utcai használatra van,akkor az olaj viszkozitása a 30-as olajnál sem esik a kritikus viszkozitás alá,mivel az olaj nem melegszik ez fölé,mert elég hozzá az olajteknő körüli menetszél és a motor 100fok körüli vízhőfoka,ami az ennél melegebb olajat visszahűti valamelyest.A másik dolog a teljesítmény szintje az olajnak.Az eL szintű olajok már eltűnőben vannak a piacról.Inkább már ,csak M és N szintűek vannak jelen.Ezek már teljes mértékben kielégítik az utcai autók követelményeit a 30-as olaj használatával.Itt a viszkozitása(cgs) nem tud a kritikus, optimális szint alá süllyedni.Ez az optimális szinten belül marad.
Más a csapatós használat és a versenyre is használt autóknál.Itt már ajánlatos figyelembe venni a körülményeket.Ide már inkább kell a 40-es és az 50-es olaj is,sőt már kellhet egy gondosan megtervezett olajhűtő közbe építése is.hogy az olaj ne érje el a kritikus melegedést az optimális viszkozitás miatt,és ahol már kicsapódnak bizonyos alkotóelemei és ne érje el a kokszolódási hőmérsékletet a magas hőfoknak kitett alkatrészeken.
A 180e km-es ,rendszeresen karbantartott,utcai használatban lévő motornál még nem valószínű,hogy lennének olyan alkatréz kopások,hogy csak 40-es olaj kellene,hogy kevesebbet fogyasszon ebből.
Én az előttem lévő hozzászólások ellenére egy kitünő állapotú motorba merem javasolni a 0w-30-as olajat,mert ez a motor emelkedő hőfokával is arányosan alacsonyabb hőmérsékleten is gyorsabban közelít az optimálishoz,mint egy negyvenes,de normál körülmények mellett nem is hígul a kritikus szint alá.
Még másik előnye,hogy főleg télen,de nyáron is gyorsabban eljut a kenési helyekre hidegen indítás után,kevesebb ideig maradnak kenés nélkül az alkatrészek és kevésbé terheled az önindítót,akumlátort.
A MOBIL motorolaj márka is jó választás,de kinek a pap,kinek a papné.Sokan mást használnak és arra esküsznek.
Ha lenne még kérdésed,mert valami kimaradt,ami érdekelne,akkor kérdezz nyugodtan.
Mivel olajcsere előtt állsz,azért egy gondosan megválasztott,minőségi olajszűrű is kell,mert az alsó kategóriásokkal szokott gond lenni.Visszaengedik az olajat a rendszerből,kisebb áteresztő képesség egy másik, a méretében megegyező minőségihez képest,nem megfelelő olajszűrés a szűrőbetét minősége miatt.
Egy jól megválasztott filter is legalább annyira lényeges,mint egy minőségi motorolaj.
Ezt tenném még hozzá a válaszomhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!