Az autó alján olajfolyás nyomai vannak. Mi lehet az oka? Javítás mennyibe fájhat?
Olajteknő, szelepfedél, olajleeresztő csavar valamelyik tömítés elfáradt és azzal lehet probléma. De lehet szimmering probléma is, ami húzósabb mert a motort is szarrá kell kapni a cseréje miatt. De okozhatja még kartergáz elvezető cső hibája is. Többnyire tömítés problémák okozhatnak ilyen jellegű tüneteket.
Árban nem olyan veszélyesek, a munkadíj szokott húzós lenni. Egy olaj teknő tömítés cseréje 20-30 ezer forint mindennel együtt. Ha pasztás akkor picivel drágább. Ott sem az anyag miatt drága, hanem azért mert sok meló van vele. Olajat le kell engedni, és ha már leengedték új olaj kell bele. Aztán szétkapni az egészet, ami autótól függ mennyi meló. Van olyan autó aminek le kell szedni például a kipufogó leömlőjét hogy szét bírják szedni. A tisztítását féktisztítóval szokták megcsinálni mert az oldja le teljesen az olajat hogy az új tömítés, paszta rajta maradjon ugye. Ezt is kiszokták számlázni egyébként.
Szóval ilyen apróságok miatt lesz húzós a számla viszonylag. Ezért javaslom keress fel több normális szervizt ahol kiderítik mi a pontos oka, honnan jön az olaj, előtte erősen javaslom vidd el egy olyan autómosóba ahol lemossák a teljes alvázat, szükség esetén a motort teret is átmossák, és utána lehetőleg rögtön menj el szervizbe hogy megtudják nézni a dolgokat.
Köszi a választ!:)
Remélem nem a szimeringgel van baj, jó lenne max 30-ból megúszni.:/
Az, hogy az autó alján olajfolyás nyomok vannak, elég kevés információ. Nagyon nem mindegy, hogy honnan jön az olaj, mert a hanyagul visszadugott olajnívópálca, vagy egy figyelmetlenül visszarakott beöntőfedél(amit elhagytál) éppen úgy lehet az oka, mint egy elpukkadt szimmering akár a főtengely végén vagy a nyelestengelyénél.
Az előbbieket egy mozdulattal megoldhatod, a másik kettőhöz viszont ki kell venni a motort vagy a váltót.
A saját érdeked hogy megnézd, mert lehet, hogy valami "mesterember" egy filléres vacakért és 2 perces munkáért komoly pénzeket számol föl.
Attól is függhet, hogy mennyire folyik.
Nemrég én is tapasztaltam ilyesmit, igaz, csak ha 1-2 napig állt az autó, akkor jelent meg alatta egy kisebb folt, ergo csak csöpögött. Szerencsémre csak egy kisebb tömítést kellett cserélni, ami max pár száz forintos lehet, és mivel a szerelő ismerős, munkadíjat sem számolt, vagyis ingyen megúsztam.
Tehát ha csak csöpög, vagy ilyesmi lehet a gond, vagy valahova ráfolyt a nívóról vagy a beöntő kupakról, ahogy azt előttem is írták.
Viszont ha rendszeresen van nagyobb folt és "látványosan" folyik, akkor valószínűleg nagyobb a gond, akár több 10.000 is lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!