Miért a trafizás a rendőrség legfontosabb dolga (legalábbis közúton), ha elenyészően kevés baleset történik tényleges gyorshajtás miatt?
Klasszikus értelemben vett gyorshajtás (adott szakaszon megengedett maximális sebesség túllépése) egy évben kb a balesetek 1%-át okozza!
A trafi ugye ezeket hivatott megelőzni.
Mindeközben például az ittas vezetés a balesetek 8,3%-át okozza, és többen is halnak meg olyan balesetben, amit ittas szgk.vezető okozott, mint olyanban, amit klasszik gyorshajtás.
Vagy például elsőbbség meg nem adása tábla ellenére, 17%.
Követési távolság nem tartása, 8%.
Lehetne még sorolni.
Én értem, hogy mérni kényelmes, gyors, olcsó, automatizálható (VÉDA), és csomó pénzt lehet vele beszedni, de valóban ez a legfontosabb?
Miért látni annyira ritkán szondáztatást? (Trafival a jóisten tudja, hányszor találkoztam, szondával eddig kettőször, és ebbe azt is beleszámoltam, mikor utasként ültem a kocsiban, és a sofőrt szondáztatták..)
Vagy... külföldön tök gyakori, hogy a rendőr kiáll a kereszteződésbe, és csak figyel, többek között az elsőbbség megadására, ilyen nálunk miért nincs?
Tényleg fontosabb a minél egyszerűbb/gyorsabb pénzszedés, mint az emberek életének megóvása? :(
Vagy van erre valami racionális indokuk, hogy miért ezzel foglalkoznak a legtöbbet?
Lehetne szerintetek tenni valamit, hogy ez változzon? Mit?
----------------------------------
Az összes említett százalékot értsd: személyautó vezetőjének hibájából történt balesetek egy év alatt.
Te magad is leirtad, ebbol van penz.
Lehet e valtoztatni? Leheg, allj politikusnak.
idézlek:
..."Miért látni annyira ritkán szondáztatást? (Trafival a jóisten tudja, hányszor találkoztam, szondával eddig kettőször, és ebbe azt is beleszámoltam, mikor utasként ültem a kocsiban, és a sofőrt szondáztatták..)"...
nos, ha hallgattad volna Bochkor műsorát, akkor tudhatnád, hogy a szondázás az egyik legmacerásabb pénzbevételi forrás...ugyanis hibásak az alkoholszondák, és abból sok gubanc származik...
...ez nem hiányzik a yardnak, inkább sebességet mér..
Imádod ezeket a statisztikákat, csak nem pontosak.
Aztán mindenről beszélsz, csak a legkárosabbról, a leg veszélyesebbről nem. Méghozzá a rettenetesen füstölő, gyilkos gázokat kibocsájtó bontószökevényekről, valamint az életveszélyesen vakító lámpájú autókról, és a friss műszakis, de mégis sima gumis járgányokról.
Ezek kiszűrésével milliárdos bevételre tennének szert, csak nincs megfelelően képzett személyzet.
Erről töprengj, ha van időd.
A gyorshajtás nem a legtöbb balesetet okozó cserelekmény. (Az az elsőbbségi szabályok megsértéséből fakad.) Hanem a leggyakoribb szabálysértési mód amire visszavezethetők a halállal (évente kb.600-650fő) illetve súlyos sérülésekkel (évente kb.4500-5000fő) járó balesetek nagyon nagy százaléka. Az naponta 14-16 ember...
Amíg szinte mindenki gyorshajtó (több kevesebb esetben), ráadásul az EU által előírt számokat sajnos "túlteljesítjük". Addig fokozottabb lesz az ellenőrzés is.
#3
Miért lenne fals?
10.161 balesetet okoztak szgk.vezetők egy év alatt. Ebből 102 db történt az előírt sebesség nem tartása miatt (ez pl az, amit te írsz - városban 90 és a társai).
#4
Na igen, ez meg a másik. A két szondázásból, amiben részem volt, egyiknél nem működött a szonda, kb 30-40 percet ácsorogtunk az út szélén éjfél tájékán, mire kerítettek másik szondát. :))
#5
Példákat említettem, oda is írtam, hogy "lehetne még sorolni". Valóban el kéne tüntetni közutakról az olyan kotlákat, amiket te is írsz.
Viszont jármű hibájából még mindig csak évi 22 baleset történik, ide annyira nem releváns, annyira nem veszélyes. De valóban idegesítő, sokszor tapasztalom.
Felénk szondáztatnak rendszeresen, volt hogy szombat este melóból hazafelé 3x is leintettek (nem is baj, aki piált ne vezessen). Gyorshajtás is sok balesetet okoz, pl lakott területen nem véletlen az 50, mivel ha hirtelen eléd fut egy gyerek aki nem néz körül, akkor még van esélyed megállni. De ha 70-80-al mész akkor másnap már gyerekgyilkosként kerülsz az újságok címlapjára (főleg ha mellette még a telefont is nyomkodtad). Amennyire lehet igyekszem betartani a sebességkorlátokat (persze nem vagyok szent), rengetegen előznek meg, pedig nem 40-el szüttyögök és nem 2 hétig gyorsulok 55-re sem.
Azt hogy a rendőr miért nem foglalkozik az orra előtti szabálytalanságokkal azt nem tudom neked megmondani. Láttam már kanyarodó sávból előzést a pirosnál úgy, hogy a mellettem a külső sávban rendőr állt, de nem foglalkoztak vele. Gondolom nekik is megvan adva, hogy aznap hol és mi a dolguk, mással nem foglalkoznak. Mint amikor neked is megmondják a melóba hogy ezt meg azt kell csinálnod, akkor nem fogsz más plusz munkával foglalkozni. Lehet ez náluk is így működik, nem tudom de elég bosszantó mikor az orruk előtt szabálytalankodnak, ők meg csak elfordulnak (tisztelet a kivételnek).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!