Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen autót pályanapra?

Milyen autót pályanapra?

Figyelt kérdés

Szeretnék venni egy olyan autót, amivel pályanapokra és hasonló rendezvényekre el tudnék menni (aszfaltos pálya minden esetben). Fontos lenne hogy rendszámos legyen, nem akarom trélerrel hurcolászni. Az időeredmény nem annyira fontos a számomra, inkább az élvezeti-faktor a lényeges. Az ár mondjuk hogy mindegy. Első körben 10 millióig néznék autókat, de ha drágább az sem baj, szeretném összeszedni az összes jónak tűnő autót, ha most nincs is rá pénzem később majd tudjam hogy miket érdemes megnéznem.


Rövid változat annak aki nem szeretné elolvasni az egész kérdést: olyasmi autóra lenne szükségem mint a régebbi, 30-40 évvel ezelőtti versenyautók. De ezekkel az a baj, hogy közúton nem lehet használni őket, nekem viszont az nagyon fontos lenne. Ma már lehet olyan autót venni ami nagyjából ugyan azt nyújtja (vagy esetleg még jobb is) és mellette ugyanúgy lehet vele közlekedni?


Hosszabb változat:

Eddig a következő autókkal vannak tapasztalataim:

Audi A4 B8: ilyenem van most. Szöges ellentéte annak amit keresek. Nagyon kényelmes, annyira hogy semmit nem lehet benne érezni, az úthibák egyáltalán nem jönnek át, ami elég nagy baj. Illetve a kormánya annyira lágy hogy semmi érzet nincs benne. Ez hétköznap A-ból B-be eljutni jó, élvezetes vezetést viszont megöli. 2.0-s TFSI motor van benne, ami ha megindul akkor jó, viszont gázreakciója valami pocsék. Nem, nem a turbójukat érzem.

VW Golf II: szüleim autója, amolyan "boltbajárós". Kényelmetlenebb, zajosabb, közvetlenebb, emiatt sokkal közelebb áll ahhoz amit keresek. Gázreakciója egy fokkal jobb, de még mindig siralmas. Kanyarsebesség az Audihoz képest alacsonyabb, ami nem jó de nem is baj, mert összességében sokkal jobb érzés ezt az autót vezetni.

Peugeot 208 GTi: nemrég próbáltam. Erről inkább nem írnék semmit, új káromkodásokat kellene kitalálni a jellemzéséhez.

Ford Fiesta ST: tök jó kis autónak tűnik. Ennél már kijött a sperr hiánya, mindenhol csak tolja az orrát. Elcserélném egy ilyenre az Audim, de pályára szerintem lehet ennél jobbat is találni.

Audi S3: egyik kollégám autója. Szintnén 2.0-s TFSI motorral. A quattro hajtást elvileg sokan dicsérik, én pont az ellenkezőjét tudnám elmondani róla. Ugyan az az érzet mint a Fiestánál, eltolja az orrát ha rálépek a gázra, olyan mintha a hátsó kerekekre nem is jutna erő. Amúgy futóműben közel sem megfelelő, túl puha.

Mazda MX5: első generációs. Eddig a legjobb, de vannak negatívumai mint például a kormányzás ami nem igazán közvetlen. Nincs az az érzésem mint a régi szervo nélküli autókban, nem igazán érezni a kormánnyal az utat.

Porsche 911: 2002-es gyártmány. Először egész jónak tűnt, pontosan lehetett vele menni, de úgy 20 perc után nagyon unalmassá vált, jellegtelen az egész autó. Jó időt lehetne vele menni az biztos, de mint írtam nem ez a cél, hosszú távon meg biztosan nem tudnám élvezni.


Több olyan széria autót nem vezettem, amit érdemes lenne megemlíteni, viszont átalakítottból van:

BMW e36 M3: motorja eredeti volt, futóművén picit változtattak valamint minden ki volt dobva belőle ami nem kell bele (ülések, kárpit, audió rendszer stb.) MX5-nél lényegesen jobb. A kormányzás pontatlansága ebben is meg van sajnos.

Alfa Romeo GTV: régi, 1975-ös volt ha jól emlékszem. Rali autónak lett megcsinálva, de elvileg nem kellett nagyon sokat változtatni rajta. Egy kört tudtam menni vele a Hungaroringen, hát valami elképesztően ment. Teljesítménye nem volt igazán nagy, de a kormányzása és a futóműve pont olyan mint amit mindig is kerestem. Nem alul-kormányzott, tök jól lehet játszani a hátuljával is. Pedig nem is pályázásra lett építve, vagyis még lehetett volna rajta javítani.


Szóval valami olyasmi kellene mint az Alfa, de azzal az a baj, hogy közúton használni nem lehet. Létezik akár újonnan, akár használtan ilyesmi autó?



2018. szept. 23. 10:56
 1/7 anonim ***** válasza:
Trabant turbo.
2018. szept. 23. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Olyat hol lehet venni? Eredetileg tudtommal nem volt turbós belőle, vagy igen? Átalakított nem játszik, itthon egy olyat legálisan használni szinte lehetetlen.
2018. szept. 23. 18:42
 3/7 veterán vas ***** válasza:

Sok marhaságot írtál, de ha szórakoztat, akkor csak csináld.

Még mindig jobb ha billentyűket nyomkodod, mintha autóval kimerészkednél a forgalomba. ;)

2018. szept. 24. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 bamboochatheone ***** válasza:
Amit keresel az a Toyota GT86.
2018. okt. 5. 03:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

#3: Milyen marhaságokra gondolsz? A saját véleményemet osztottam meg, nem látom hol van benne a hiba.


#4: Pontosan melyik GT86-ra gondolsz? Mert én csak egyről tudok, a 2012-es típusról, és az meg autós tesztek alapján elég messze van attól amit keresek. MX5-öt jobb élményautónak szokták mondani nála, de mint írtam nálam még az sem számít jónak. (Pár hónapja még úgy volt hogy MX5-t fogok vásárolni, de aztán lehetőségem nyílt az említett BMW és Alfa kipróbálására, azóta meg már nem is tűnik jónak az MX5, sajnos.)

2018. okt. 5. 13:14
 6/7 bamboochatheone ***** válasza:
2018. okt. 5. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszi a linket. Már olvastam valamikor, de akkor mihamarabb ki fogom próbálni. Csak félek a kormányától, szervós, magyarán szinte biztos hogy utólagos átalakítást igényel.
2018. okt. 5. 22:44

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!