Bmw e36 325TDS akksi mitől merül?
Nem áll le a motor,levett sarunál,ha gyenge a töltés,de még arra elég,hogy az elektronikát épp ellátja,hogy a motor működjön,de az aksit már nem tudja kielégítően tölteni.
Egy multiméterrel kilehet mérni.
14,4V lehet a max fesz,de nem több még pörgetve sem,mert ez felett kinyírja az aksit az 100%.Az elektromos fogyasztókat bekapcsolva,rész terhelésen pedig nem mehet min 13,3V alá,mert ez alatt már nem lesz kielégítő a töltés az aksi számára.
Egy 100%-osan feltöltött aksi feszültsége 12,75v,12,5V az 75% 12,3 v-nál 50%.12,1 környékén 25% a töltöttsége,11,8v környékén meg már teljesen lemerültnek számít.Ha12,5 V alá süllyed tartósan az aksi feszültsége és nincs ez pótolva minél hamarabb az már károsítja.A lámpa vibrációja is arra utal hogy valahol valami nem ok.Rá kellene mérni a töltésre több fordulat tartományban is ,de nem leszabályozásig.Egy dízelben is már rengeteg elektronika működik egyszerre a világítással és nélküle is ,ami üzem közben szívja az aksit.
Álló motornál,gyújtás nélkül az egyik levett saru és az aksi közt is rá kellene mérni az áramerősségre multiméterrel,hogy mekkora az áramerősség amit kivesz az aksiból ekkor, és utána pedig gyújtáson is,de álló motornál.Ez az áramerősség max kb nem lehet több 0.1-0.2 A.
Ha levett aksinál terheled a generátort azzal simán ki is ütheted egy pillanat alatt valamelyik egyenirányító diódát benne.
Vagy ha nincs meg így sem a hiba,akkor egy autóvillamosság szerelő segíthet rajtad.
Generator cserenel, generatornal merek 13.80-13.90 ah
Akksinal 12.60 nem tudom milehet a gond
Ha járó motornál méred az aksin a 12.6v-ot elektromos fogyasztók nélkül,de a generátoron 13.8 és itt is kb min 14,2voltot nagyon megközelítőt kellene mérni és az aksinál is,de miután felkapcsolod a lámpát és az vibrál én azt gyanítom,hogy valahol a vezetéken nagy az ellenállás,kontakt hibás,de a feszszabályozó,vagy a generátor is hibás ez mellett.
Ha minden ok lenne,akkor a feszültség esés nem lenne több 0,2 voltnál az aksi és a generátor közt.A 13,8-9v is egy picit gyenge generátorra,vagy fesszabályozóra utal,de az aksit nem tölti az biztos.
A kontakt hiba valahol az is biztos.
Ma nekiláthatsz WD40-el a kezedben széthúzgálni a csatikat,ha ez nem vezet eredményre,akkor szerelő.
Nem kéne rajta hagyni a lámpát leállításnál :)
(vicc)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!