BMW E36 320i vagy 325Tds?
Hát ez a 25TDS sem az, amit ma sokan megszoktak a modern turbódízelektől, hanem egy döglusta motor, nagyon profi kell legyél, hogy egy driftet kihozz vele. Egy bizonyos ponton tol egy nagyot, aztán se előtte, se utána semmi ereje, ezzel nem lehet driftelni. Ja és 10 padlógáz neki, és hengerfejes lesz, ilyen a TDS.
20i az tökéletes, egyenletesen adja le az erejét, és ha alacsony fordulaton gyenge is, de ha pörgeted, legalább megy. Driftre egy 25i kell minimum, de a 20i-vel is lehet bohóckodni, ha ügyes vagy, csontszáraz aszfalton is lehet vele rendesen driftelni.
20,25,28,30i mind 10liter minimum, ha sok a város meg csapatod minimum 15liter!
Amennyit beletankolsz minimum 2x annyi lesz a tobbi költség!
Havi 20at tankolsz tobbbire havi 40 es mentel havi 60bol 300-400km t.
Elso kocsinak a 20i is tud meglepetést okozni.
Az a 20i az egyik legjobb benzinmotor a BMW-től. Csak kár, hogy olyanok kezébe kerülnek ezek az autók, akik "bohóckodni" akarnak velük. Drifteléshez nem csak béemvé kell ám, hanem rengeteg tudás is, ami a legtöbb embernek nincs meg, és fennakadnak az első villanyoszlopon.
Ha egy ilyen autó esetén a fogyasztás érdekel, akkor nem ilyeneket kell nézegetni, a városi közlekedés hosszútávon meg kinyírja a nagy teljesítményű motort, mert nem arra van kitalálva.
...Leginkább városban lenne használva...
...bohóckodni(drift, füstölés)...
Egy jó ötlet még mielőtt...! (Egy pálya a driftelésre és máris nem lesz belőle baleset meg sokszázezres bírság)!
Csak mert sokan elfelejtik: a drifthez nem csak motor kell!! A lényegesebb inkább a jó fékrendszer/futómű/felfüggesztés kombó!
Egyébként a 20i egy jó választás első autónak! (Én egy csippes E30 18i-vel "csapattam" először)!
Néhány gondolat a teljesség igénye nélkül:
A dízel nem kifejezetten a sportosságról szól. A turbólyuk megkeserítheti az ember életét, a pörgetést pedig nem szereti. A dízel egyszerűen nem a csapatásról szól.
Szívó benzinesnek egyenletesebb a teljesítmény leadása, bimmer 6 hengeresek szeretik és bírják is a magas fordulatszámot, lényeg a jó minőségű olaj és a meleg motor. Ráadásul szép is a hangjuk.
Városban kérdés rövid vagy hosszabb utak? Ha rövid, akkor szintén benzines javasolt, gyakori hideg motorral való járásra a dízel érzékenyebb.
Csak a benzinesről van tapasztalatom, de szinte borítékolom, hogy a dízellel több a nyűg, gondolj csak a turbófeltöltőre, vagy a befecskendezőre.
Vélhetően azonban nem a motorral lesz a több gondod, hanem a rozsdával. E36-nak sajnos nem túl masszív az ilyen jellegű védelme.
Én helyedben nézegetném az E46-ot is ha a büdzsébe belefér, nem sokkal drágább és kevésbé hajlamos a rozsdára.
Az E36 már lassan kult autónak számít, a jó állapotúak drágák, sokszor többe kerülnek mint egy E46. Ami olcsó, az pedig legtöbbször ipari hulladék, a gatyád rámegy mire rendbe rakod, a lakatolás nem két fillér (ha rendesen csinálják).
Benzines 6 hengeres, különösen városban, pláne rövid utakon zabál mint állat, 12-14 liter simán és még nem is tapostad neki.
Én 6-7 km-eken használok egy 323-ast, télen 14 liter az átlag és nem nyúzom. (bár lehet, hogy a lambda-szondát meg kellene nézni, tavasszal első dolgom lesz)
Első autónak, bohóckodni én mindenképpen a 320i-t javaslom. Kisebb a meghibásodás valószínűsége, mesés a hangja, elég a kraft a csapatásra is, DE!!! sperr difi nélkül az egész nem ér egy lyukas garast sem!
E46 nal csak m3 kapott sperrt.
Sperr nélkül is jo.
#7-nek:
E36-ból is csak az M3-nak járt gyárilag sperr ismereteim szerint.
Elméletileg bármelyik típus sperr-esíthető, csak egy hozzá értő szerelő kell és sperr dió, vagy komplett difi.
Sperr nélkül driftelni, vagy fánkozni kínkeserves, autónak és gazdájának egyaránt, szerintem az alábbi videó önmagáért beszél:
https://www.youtube.com/watch?v=0FQHW3q9v1s
És ha sperr nélkül próbálkozik az ember az inkább röhejes:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!