Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Magyarországon miért nem...

Magyarországon miért nem szeretik a külföldről behozott autókat?

Figyelt kérdés

Nálunk a családban van autókereskedő, ő évek óta szinte csak külföldről hoz be autót,

Miért is?Több oka is van.


-Magyarországon kevés a "jó autó", mivel nem elég igényes/nem elég pénzes a lakosság, emiatt egy középkategóriás limuzin/kombi már "burzsoá" kategória.

Ellenben, Nyugat-Európában egy Passat, Insignia nem nagy dolog, de még a 3-as BMW, Audi A4 is "polgári" és nem burzsuj kategória.Emiatt, nagyon sok fut ezekből arra.

Magyarországon meg ezekre van igény, viszont túl kevés az eladó példány.



-Magyartól kockázatosabb venni, mint német/holland magánszemélytől, mivel sokan spórolnak a szervizen, nem cserélik időben az alkatrészeket.

Nyugat-Európában jobban hordják szakszervizbe az emberek a kocsikat, Magyarországon a "sufni" még elég népszerű.


2018. szept. 20. 20:22
 1/9 anonim ***** válasza:
56%

Nem azzal van a gond amikor sajáthasználatra vesznek magánszemélytől külföldön.

Az hogy ki mennyire igényes nem kereset kérdése.

A pénzes sokszor pénzsóherebb, mint a középosztálybeli, lehet amig a 170 ezer nettót kereső gyári alkatrészekkel mindent rendesen javíttat, addig a 6 ezer eurót kereső pedig csak foltozza éppen.

Azzal a behozottal van gond, amit nem tudunk leinformálni, már magyar rendszámmal.

Amit nepperkedni hoztak be.

Ami kétes eredetű.

Míg egy magyar hondát letudok kérdezni cirka 3 mp alatt egy FB honda csoportban, előző tulaja jó eséllyel tud valamit, addig egy behozottról neccesebb, persze lehet.


A nepperpéldányokkal van baj.

Gyors megfoltozzák az 1000 eurós Golf ötöt, ami éppen csak indul, ~100 ezer forintból, és polírt adnak köré, még 20 ezer forintból.

A végösszeg ~450e ft-ban van, cégre véve (vagy még arra sem csak tulajdonjog, dátumozás nélkül), és 600 ezerbe árulják, 1.2 millióért szalonállapotúként.

Ezzel a baj, persze a Golfos példa erős, de hasonló elv megy sokszor.

2018. szept. 20. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
57%

Nem egyértelmű, hogy nem szeretik a külföldről behozott autókat. Sokan vannak, akiknek a nímettbű' hozott ótó az isten, azzal kapcsolatban bármilyen képtelen kamut bekajálnak (nyugdíjas pap hétvégi autója, amivel tizenöt év alatt 60.000 km-t tett meg, de azt mind autópályán), mert mint tudjuk, messziről jött ember azt mond, amit akar. Nagyon sok olyat ismerek, aki csak külföldről hajlandó autót venni, ugyanazért, amiket te leírtál. Ő legalábbis így gondolja, aztán persze nem biztos, hogy Nyugat-Európában kolbászból van a kerítés.

Viszont sokan vannak ellene az importautóknak. Az előbbi réteg hiszékenységére építve ugyanis rengeteg nepper állt rá arra, hogy külföldről minden vackot behoz, kicsit kiglancolja és drágábban adja el, mintha itthoni bontószökevény lenne. Városszéli török, szerb és egyéb nepperektől vásárolt, kettőből összetákolt, hamis szervizkönyves romokat is el tudnak adni itthon újszerűként, ráadásul a külföldről hozott autót nehezebb leinformálni. Sőt, olyat is láttam már, hogy Okos Jóska a közepesen szakadt III-as Golfot úgy hirdette nímettbű' behozottként, hogy újrafestette és a D-s vagy milyen rendszámot újra cserélte (akkor épp N-esek futottak). Nem gondolta volna, hogy bebukik vele.

2018. szept. 20. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
94%
Külföldről úgy jó az autó, ha te saját magad veszed meg Németországban, alaposan körültekintve. Ha egy magyar neppertől veszed meg, az már nem biztos, hogy jó, de még így is elkaphatsz jó vételeket.
2018. szept. 20. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
55%

"Magyarországon meg ezekre van igény"


Szerintem ez ilyen formában nem igaz. Egyre kevesebb az igény arra, hogy nyugati emberek "levetett" autóit használjuk. Egyrészt egyre többen vásárolnak új vagy alig használt autókat és ilyeneket találni itthon is lekérdezhető előélettel.


Meg ahogy írják, igazán csak akkor éri meg, ha magad jársz utána, használtan meg közel ugyanannyiért adják a németet mint a magyart, inkább állapottól, felszereltségtől függően.


Sufnizás is inkább a régi autókra igaz, a modern technika már nem az a garázsban megszerelem fajta.

2018. szept. 20. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Azzal van a gond amikor a 15-20 éves szart az osztrák bontóban megveszi fingért, cserél benne egy olajat itt meg millióért adja..
2018. szept. 21. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 D. Brasco ***** válasza:
Igen,mert mint tudjuk tőlünk nyugatra ha megéhezel az utcan csak le kell törni egy darabot a keritesből hiszen az is kolbászból van,es az autókat is 2 naponta viszik szakszervizbe,es amugy is csak arra hasznaljak őket vak 70éves ügyvédek hogy vasarnap elguruljanak vele a templomig meg vissza,illetve higy hetente háromszor lemossák az alpesi levegőn..........
2018. szept. 21. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Külföldről azért hozzák az autókat mert olcsók. Fogadok hogy az autókereskedő rokonod is megveszi a lepattant autókat majd azokat hozza be és adja el majdnem dupla áron. Úgyhogy ezek nem éppen azok a nyugati polgár által lelkiismeretesen karbantartott példányok.

A nagyon jó állapotú és lelkiismeretesen karbantartott autókat a nyugati polgárok se szeretik olcsón odaadni tetszőleges keleti embereknek. Egy ilyen drágább de szép állapotú autót nem fog megvenni az a kereskedő mert akkor nem tudna rajta keresni.

2018. szept. 21. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 _Jessy_ ***** válasza:
Azért, mert a kereskedők 90%-a visszatekeri az órát. És még lehet, hogy keveset is mondtam. A baj pedig nem feltétlenül azzal van, hogy egy autóban van 400 ezer km, hanem azzal, hogy csak 150-et látsz belőle és aszerint kezeled a dolgokat. És mire rájössz, hogy tévedtél, addigra úgy hazavágod, hogy pl. nem a 400 ezer km-hez dukáló 200-300 ezret vered el javításra, hanem annak az ötszörösét.
2018. szept. 21. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
#8 Teljesen jól leírta. Annyit tennék hozzá hogy egy prémiumra 200-300 ezer helyett könnyen rá lehet költeni 600-900 ezret is ilyen esetekben. Kettőstömegű és ECU és turbo (amelyikben van) és még pár dolog és munkadíjjal együtt már félmillió felett van.
2018. szept. 21. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!