Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » VW Polo (2001,6n2), feltűnően...

VW Polo (2001,6n2), feltűnően sok olajat eszik. Mi lehet a baj? (Többi lent).

Figyelt kérdés

Használtan vettem, jelenleg 104.000 km van benne. 2017 decemberében a vásárlás után 4l 5w40-es castrol ment bele, azóta máig 8.000 km-t lefutottam vele. Nívópálcát ma megnéztem, és az olajszint csak a pálca alján volt, tehát a normális tartományon kívül. Rögtön újra is töltöttem, gondolom olyan 2-3 liter olaj fogyhatott ami nem valami normális. Teljesítménybeli probléma nincs, hűtővíz nem fogyott.

Motor: 1.4 Benzin



2018. szept. 19. 18:16
1 2
 1/14 anonim válasza:
Kopott motor.
2018. szept. 19. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
Volkswagennel ? Full normalis.
2018. szept. 19. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
104.000 km-nél nem lehetne kopott a motor habár ki tudja. Szervizelés mennyibe fájhat? Mi lehet a kiváltó ok?
2018. szept. 19. 18:20
 4/14 anonim ***** válasza:

Oda tekertek az orat de a motor attol nem ujult meg. Vagy mint az oregem 6-8 eves olajcsere periodust tart, neki 2001es sdi volt de 140 ezernel mar csoda volt hogy ment. Tavaly eladtuk.

Kapott masik kocsit, szerintem ez is addig megy egy olajjal karbantartas nelkul ameddig mozog.

2018. szept. 19. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 crudy ***** válasza:
52%
Az olaj sok helyen el tud tunni. Meg kell nezni nincs e alatta folt, ha van akkor folyik. Ha nincs akkor a hengerbe jut es elegeti de akkor fustolnie kell. Hengerbe juthat felulrol (szelepszarszimering ereszt) vagy alulrol (kopott a motor). Ha szimeringezni kell akkor az kb 100-120bol meg van. Ha kopott a motor akkor huzos a dolog, nagyon. Attol h az ora 104ezret ir nem azt jelenti, hogy annyi van benne, lehet tekertek es mar 300ezer van az autoban. A kopas oka a hidegen kinzas, olajcsere mellozese. Generalozni kell ami neha dragabb mint egy bontott motor.
2018. szept. 19. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 veterán vas ***** válasza:

Az akárhanyadik gazdinál futó 17 éves VW.ben 100e km van?

Ne haragudj, de a naivitásnak is van határa......

2018. szept. 19. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

Magánszemélytől vettem, kilóméter le lett informálva egyébként, ennél messzebb nem tudtam a naivitástól elmenni. Habár azt észrevette, hogy az előző tulaj nem sokat törődött a kötelező szervizzel.

Újabb fejlemény: benéztem a kocsi aljába, és láttam, hogy a motor alja kissé olajos. Aszfaltra nem csöpög. Szerintetek?

Üzemmeleg állapotban, járó motornál lecsekkoltam a kipufugót is, de nem kormolja a füstöt.

2018. szept. 19. 22:44
 8/14 crudy ***** válasza:
Inditsd be es jarasd egy helyben. Lehet ugy mar lesz folt alatta.
2018. szept. 19. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Ha hideg indításkor van egy kis füstpamacs akkor szelepszár szimering elöregedése lesz az ok. Egy ilyen korú autónál ez teljesen normális.

A 2000-es évek elején készült 1,4 és a három hengeres 1,2-es VW motorok közül feltűnően sok motort kellett felújítani, gyűrüzni 150'000-es futás teljesítmény után.

Kuplungra, zárakra, lamda szondára is tegyél félre.

2018. szept. 20. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

Újabb fejlemények:

-Hidegindításnál csekkoltam a kipufugót és semmilyen fehér/kékes/szürke/fekete füst nem volt.

-Motor alját megvizsgáltam, ott tisztán látszik az olajfolyás, járó motornál tényleg csöpög.

Valami repedt, vagy tömítés hiba lehet?

2018. szept. 20. 19:15
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!