Régebbi suzuki ignis (2003-2008) megvétele,5-10 évre tervezve, realitás?
Öreg swiftem tervezem lecserélni, és az ignis az az autó amin gondolkodom.
Mivel max 600-700 ezrem van rá, így valjuk be, nagy igényeim nem lehetnek.
És mivel olyan autó kell aminek alacsony a fentartási költsége, és évekig kiszolgál(az öreg swift is ilyen egyébként)ezért az ignisek lehetnek a nekem való autók.
Látok igniseket 400 ezer és 1 millió közötti áron,
Vajon az 1 milliósok túl vannak árazva vagy azok tényleg érnek annyit?
Meg az a fő kérdés hogy milyen árban gondolkodjak?
Olyan kell ami normális állapotban van, és évekig nem lesz baja?
Mi lehet az a min ár amiért jó ignist lehet venni?
Inkább a felső kategóriában nézelődj, lekérdezhetően kevés kilométerrel. Lehetőleg tulajdonostól, az elsőtől. Az jó, ha a tulaj meg tudja mutatni a szervizszámlákat, mert 1) törödött vele, 2) nem a sarki számlanélküli fusimisi barkácsolta.
Hahu helyett első körben inkább a joautok.hu-n nézz szét, bár itt akadnak viccesen túlárazott példányok is.
A legfiatalabb példány is már 10 éves, túl a 100000 kilométeren, jó ha már túlesett az ennél a típusnál kötelező váltófelújításon. Mindegyikben megadja magát a nyelestengely csapágy, ha nem orvosolják időben, nagyobb baja is lehet.
Nézesd át szakemberrel, a futómű ne lógjon, féltengelycsuklók ne legyenek kopottak (ezeket azért szereti 40-50 ezrenként elfogyasztani). Ha a motor időben megkapott mindent, nagy baja nem lehet. 200e km környékén azért számíthatsz egy hengerfejtömítés cserére.
A fenntartásával nem lesz sok bajod, nem túl drága hozzá az alkatrész, olaj- és szűrőcserét el tudod intézni otthon. Mérsékelt használattal (évi ~10e km) kb. 50 Ft / km költséggel számolhatsz (saját évekre visszamenő tapasztalat, a KGFB-n át a gumiktól az olajcseréig minden benne van)
Wagon r rosszabbul tartja az árát. A technika ugyan az mint az ignác, de wagonból fiatalabbat kapsz ugyan azért a pénzért.
Ignis/Wagon r: kalkulálj bele egy abs kocka felújítást (60-80E Ft), nyelestengely csapágy cserét (80-90E Ft) és akkor nem ér nagy megrázkódtatás.
Szia. Az ignisnek 2 drága hibája lehet. A egyik katalizátor és lamdaszomda (oxigén érzékelő) , a másik a motor . Kicsi sárga lámpa világít a műszerfalon, az max 100000 ft. Ha meg nézed a hűtővizet a hűtőben, (nem a kiegyenlítőben) és nincs tele, az jó eséllyel hengerfej repedés, amit motor cserével lehet orvosolni, Ami úgy 250000 ft. a többi alkatrésből van után gyártott, vagy fel újított.Ha csak a megbízhatóság a lényeg , a vagon r is jó választás lehet .
Én az ignisem kb. 400000 ft ér tudnám el adni , mert szarul néz ki , viszont a váltója 2 éves kb. 30e km. a motorja ami cserés volt , kb 100000 km van benne. Amúgy 14 éves autó.
Ha még valamire kíváncsi vagy kérdezz bátran, akár privátban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!