Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volkswagen Passat 2003, AVF...

Volkswagen Passat 2003, AVF motorkód 130LE PDTDI,6 sebességes váltóval,210 ezer kilométerel egy orvosi ló. Rángat. Mi lehet a hiba? Kuplung, kettőstömegű lendkerék, váltó, féltengely, motortartó bak, fékek?

Figyelt kérdés

1. Elinduláskor nagyon rángat. Nem a motor az oka, az erőátvitelben van valami bibi. Olyan, mintha nagyon gyorsan és durván engedném fel és nyomnám vissza a kuplungot, másodpercenként 4-6 szor. Néha azt hiszem, ki fog szakadni a motor. Van amikor ezt kulturáltabban csinálja, és csak egy hullámzó érzés van, ahogy egyenetlenül adja át az erőt. Mintha egy nagy rugóra lenne rákötve az egész kocsi, és a vonóerő egy szinuszos görbe mentén alakulna. Ezeket csak akkor csinálja, ha csúsztatom a kuplungot elinduláskor, és a motor fordulatszáma 1100 és 1500 között van, de ekkor is csak az esetek 50 százalékában. Van, hogy csak alig érezhetően, de van, hogy nagyon durván. Ha nagyon óvatosan indulok 1000 fordulat alatt vagy 1600 fölé pörgetem, akkor soha. Ha a saját emelőjével megemelem az egyik első kereket, akkor 2-3 napig egyáltalán nem rángat. De ettől függetlenül is vannak fél napok, amikor minden rendben van, olyan puhán indul, mint a vaj. A kuplungpedál felengedésekor szinte soha sem finoman kezd összezárni, mint régen, hanem olyan, mintha hirtelen engedném fel, és ránt egy kicsit, mint amikor a motorkerékpárokat egyesbe rakják lámpánál. Után viszont már jól adagolható. Tehát olyannak tűnik számomra, mintha hirtelen zárna össze, és ezután a motor egy rugószerű valamin lötyögne. Amíg a kocsi nagyon lassan gurul a dugóban, és szeretnék gyorsítani, finoman felengedem a kuplungpedált, akkor is olyan durván adja át a hajtást.1.

2. 50 ezer km óta van egy változó hangerejű, pulzáló búgó hangja 70-90km/h között, kb 4Hz-es frekvenciával 90km/h-nál. Pár ezer km óta viszont olyan hangja van 40-80 km/h-ig, mintha féltengelyes lenne. Kopogó hang egyenesben halkan, de hallhatóan. Ha durvább vagy vizes aszfalton megyek, nem is hallani, de sima aszfalton nagyon. Ha a kormányt jobbra fordítom minimálisan (megmértem: 13 fokkal) vagy jobban, akkor teljesen elhallgat. Ugyanez a helyzet, ha balra jobban elfordítom, mint 45 fok. De egyenesben mindig kopog, zakatol, még a gázpedálon nyugvó lábbal is érezni. Egyenesben is csak akkor érezni, ha motorfékkel megyek, üresben gurulok, tartom a tempót vagy minimálisan gyorsítok. Ha intenzívebben gyorsítok, akkor elhallgat. 100km/h felett nem is érezni egyáltalán ezeket.

3. A fékerő is egyenetlen, lüktető. Érezni, hogy az autó lassulása nem egyenletes, ahogy lassítok, a frekvencia csökken.


Javítások:

1. Cseréltek rajta kuplungot, azt mondták, attól rángat, hogy biztos teljesen el van kopva. Nem segített. A kettőstömegűt megvizsgálták, rendben találták, sohasem koppan, ha benyomom finoman a kuplungot, nem vibrál a pedál. A bal első lengőkar nagyon lötyögött előre-hátra az egyik vizsgán, kicserélték. Egy ideig mintha jobb lett volna. Gondolom kiverődött a gumi a rángatós indulásoktól. Kicserélték a fékfolyadékot, hátha az a gond a hidraulikus kuplungnál. Tiszta volt, nem segített. Motortartó bakokat megnézték, rendben találták.

2. Szerelő azt mondta, biztos régi már a gumi és szálszakadásos. Kicseréltem, minden maradt a régiben. Szerelő szerint, ha féltengelyes lenne, kitekert kormánynál recsegne-ropogna. Semmi ilyesmi nincs. Azért szétszedettem, cseréljék ki legalább a gumiharangokat, de nem volt semmi baja. Másik szerelő szerint cseréljem ki a váltót 400 ezerért.

3. Szerelő szerint a féktárcsa nem lehet hullámos, mert akkor a pedálon érezném a lüktetést, de semmit sem érezni.

Nem egy szerelőtől származnak a vélemények.

Mindent nem akarok kicserélni egyszerre, az összes futóműalkatrészt, a féket, a váltót, motortartó bakot, kuplungot, kettőstömegűt... Abban szeretnék segítséget kérni, milyen irányba induljak el. Szerelők értelmes dolgokat mondtak? Gondolom összefüggnek ezek a dolgok, mert ahogy visszaolvastam, aszerint ezen az autón minden pulzál, vibrál és lötyög. De kb. így is érzem. Bármilyen tanácsot meghallgatok, kivéve, hogy adjam el. Előre is köszönöm szépen a segítséget.



2018. szept. 13. 19:55
 1/7 A kérdező kommentje:
Megmérték a féktárcsa vatagságát, ha jól emklékszem 24,5mm volt. Azt hiszem 23 és 25mm között lehet, a vastagság 0,03mm-en belül mozgott. Betétek egyenletesen kopottak, tárcsa nem volt elszíneződve.
2018. szept. 13. 20:04
 2/7 anonim ***** válasza:
Motor/váltótartó bak illetve PD elem kábel. (esetleg EGR és az azon lévő csőnek a lekormolódása okozhatja a rángatást)
2018. szept. 13. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Nem akarlak elkeseríteni, de nem volt az az autó totálkárra törve?
2018. szept. 13. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

#1

Tartóbakokra gyanyakszom én is, PD kábel, meg EGR szelep szerintem nem lehet, mert erő az van benne minden fordulaton. Direkt kértem az egyik szerelőt, hogy cseréljen ki minden tartóbakot, de lebeszélt, mert megvizsgálta őket, és rendben találta. Még annyit, hogy a kerékcsapágyakat is megnézettem, de arra is azt mondták, hogy jók. Már ha tényleg megnézték és értett hozzá.

#2 Nem keserítesz el, de biztos nem volt totálkárra törve. 0 km-esen vettem 2003-ban, és tényleg 210ezer km van benne.


Még annyit, hogy a kerékcsapágyakat is megnézettem, de arra is azt mondták, hogy jók. Már ha tényleg megnézték.


És azt is elfelejtettem írni, hogy ha 130ról fékezek, 110ig annyira ráz és vibrál az egész kocsi, hogy majd szétesik. Ha nagyon finoman, vagy nagyon erősen fékezek, akkor semmit sem érezni, csak annál a lassulásnál, ami kellemes lenne.

2018. szept. 13. 22:05
 5/7 anonim ***** válasza:
Szerintem mostmár a futómű körül kellene nézelődni, gyanús, hogy fékezésnél is előjön a jelenség. Meg aztán ha már szerelőnél járok, beméretném a befecskendezőket, mert annak a hibája is tud érdekes dolgokat művelni.
2018. szept. 13. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Sziasztok!


Azóta kicserélték a motor- és váltótartó bakokat, a billenésgátlót, az összes lengőkart az első futóműben, szétszedték a féltengelycsuklókat, mindent letisztítottak, bezsírozták, összerakták. Kicserélték a váltóolajat is.

Az egyetlen eredmény, hogy 130ról való fékezésénél nem rezonál az egész kaszni. Sajnos a rángatós indulás megmaradt, meg a pulzáló búgó hang, ami a kormány elfordításátől függően erősödik vagy elhallgat, de egyenesben mindig van.

Ezen kívül előjött még egy hibajelenség azonnal ahogy elhoztam a szerelőtől: naponta többször is egész gyenge fékezésénél is akár, de beindul a blokkolásgátló. Megvan a recsegő hang, meg a pedál rezgése is. Akkor jelentkezik ez, mikor már majdnem megáll az autó. Ez mi lehet? Valami érzékelőt rosszul raktak vissza a féltengely szétszedése után?


Minden ötletet szívesen várok.

Előre is köszönöm

2018. nov. 19. 22:27
 7/7 anonim válasza:

Sziasztok!


Nagy valoszinuseggel a vezermuszij rosszul, vagy reszben rosszul van felhelyezve, es ezert szaggat indulaskor, ugyanezt tapasztaltam egy ford galaxy 1.9 tdi-nel (auy motorkod), vezermuszij csere utan kimaradt, es ugyanugy tapasztaltam egy b5.5 os AVF passatnal, de a passatnal egy ido utan megszunt.

U.i.: nem tudom ha meg aktualis-e a kerdes :)

2019. okt. 7. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!