Hogy kell elindulni egy dizeles autoval, peugeot206?
elmondom a verziomat es javitsatok ki ha rossz.
kuplunk be , egyes , kulcs , kezifek le es indulas
1. nem vagyok nő
2. Egy jó hideg téli reggelen tedd üresbe a váltót, nyomd be a kuplungot és indísd be a motort. Ugorj le a kuplungról. Tudod mi fog történni? Elkezd kúszni az autó. Bizony. Üres váltóállásban. Tudod miért? Mert annyira le van dermedve a váltóban az olaj, hogy átvisz egy kis nyomatékot a kerekekre. Namost ez a dermedt olaj baromira visszafogja a váltó bemenő tengelyét, amit -ha nem nyomod be a kuplungot- akkor az önindítónak kell forgatnia. Na ezért nyomunk kuplungot okostojás.
Ne akard ellopni apuék kocsiját!
Amúgy meg kezedben a kulcs, beülsz, kuplung ki, ÜRESBE RAKOD!, kuplungot elengeded, ON állásba rakod, megvárod, hogy az izzító visszajelzője elaludjon, indítózól, ha beröffen elengeded a kulcsot, kuplungot lenyomod, pöccintesz egy 1-est, üzemi féket benyomod, avagy ha emelkedőn vagy akkor kéziféket tartva gáztnyomsz, kuplungot lassan engeded, és kiereszted a kézit.
Megállás: Kuplung ki -akár be is rakhatod üresbe- fék benyom. Talán sikerülni fog!
És előtte kérdezd meg apucid, hogy elviheted-e egy körre a kocsit.
"De azzal feleslegesen terheli a kuplungot! Pont, mint amikor a pirosnál vársz! Akkor is üresbe kell rakni!"
Hát ne haragudj, de kuplungot ígyis-úgyis nyomsz indításhoz, ezt már kiveséztük. Akkor meg tökmindegy, hogy a váltó milyen állásban van. Mellesleg tegyük fel hogy elfogadható az érvelésed a kuplung terheléséről (de nem az!), ebben az esetben te komolyan azt gondolod, hogy azzal a 2 másodperc kuplung nem nyomással váltod meg a világot?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!