Magyarországon miért vannak sokan ennyire ellene a turbóbenzines motoroknak?
Én nemrég vettem autót, kimondottan ilyet kerestem.
Mi is a baj a turbóval?
A dízelből közel 20 éve nem készül turbó nélküli.
A szívóbenzineket már akkor temetni kellett volna, amikor a szívódízelt,a szívóbenzineknek nagyon rossz a hatékonyságuk,egyszerűen pazarlás turbó nélkül legyártani őket.
A nép többnyire az 1,4-1,6 szívókat motorokat vette, na ezek kb semmire sem jók.
-Városban kortyolnak, magas a fogyasztásuk, egy 1.6 városban 9 litert is becuppant.
-Autópályán magas fordulaton üvöltenek és ott sem csökken a fogyasztásuk.
-Erőtlenek, még egy alsó-középkategóriás kombit is kihívás nekik mozgatni, bizony még egy 1.6-os-nak is, ,hogy mozduljon ki kell nyomni a szemét.
Vajon véletlen,hogy az alsó-közép (Octavia,Mégane..stb) illetve a középkategória járműveinek többsége dízelmotorral került eladásra anno?
Egy turbós viszont autópályán is a fülnek kellemes, alacsony fordulatszám tartományban "dorombol",nem üvölt, de mellette húz is.
A fogyasztása alacsonyabb, nem sokkal, de alacsonyabb, mint egy ugyanakkora szívónak.Vezetni sokkal kényelmesebb őket.





Mert csóróság van.
Sokan attól rosszul lesznek, ha 10 évente 100.000Ft-ot kell költeni az autóra. A másik, ahogyan itt is tapasztalom, a legtöbben használt kocsikat adnak-vesznek. Sokszor olvasok itt is olyat, hogy ha valami baja van a kocsinak, akkor nem a megjavítás a megoldás, hanem a sunnyogva továbbadás. Így egy turbós autó, sokadik gazdától, sok km-rel nagyobb lutri, több a hibalehetőég, mint egy feék-egyszerű őskövület szívónál.
Jómagam egyébként dupla feltöltővel rendelkező autóval bírok. Használtan nem biztos, hogy mertem volna ilyet venni. Így első tulaj vagyok.





Semmi gond nincs a turbóval addig, amíg meg nem hibásodik.
Ezért idegenkednek tőle sokan, de előbb-utóbb benzinesből is csak turbóval szereltek jönnek le a gyártósorokról, az általad is felsorolt előnyök miatt (hatékonyabb, takarékosabb).
A turbó benzines motorokról ma még elég kevés a tapasztalat, nincs adat arról, mennyit is bírnak valójában ezek a motorok, a probléma nem a néhány éves autóknál, hanem a tizenéveseknél várható - és milyen autókat vásárol az átlag magyar?





Mert ami van az tönkre mehet, ellentétbe azzal ami nincs :D
116-ért újították fel a turbót (egy repedés is van benne,de szerencsére kiderült,hogy amúgy nincs vele baj,így nem kell új...felújított nem volt ,csak gyári 260-ért), turbócsövet is kellett cserélni, összesen 1 opció volt ami a gyári,39000-ért. Most 160-ért veszek bele nagynyomású szivattyút,mert naná,hogy nem az ac pumpa szaródik,mert az sokkal olcsóbb.
Ezekkel már legalább egy ideig nem lesz gond :D
További extra a befecskendezők,meg a kettős tömegű... 8 éves 200ezer már bele lett verve,szóval ahogy azt illik már készültem ilyen finomságokra. A másik autónk turbós dízel,nem igazán gondolkodtam sokat azon,hogy az 1.1-es tanulós erőgépem turbósra lesz cserélve és marad az a felállás,hogy az egyik dízel a másik benzin.
Én tehát belekalkuláltam a dolgokat előre,így nincs gond...de turbó ide vagy oda és egy páldával élve: mennyi értelme annak,hogy egy fiatal suttyó megvesz egy olcsó kaki bmw-t,hogy hú,de menő manó lesz abba a 2-3 körbe amit megy vele miután 3000-ért tankolt, aztán ha valami tönkre megy akkor kb ott rohad szét az autó.
Sokan elvannak turbó nélkül (nem is lét kérdés) és annyival kevesebb meghibásodás,kiadás.
Nincs ezzel baj,sőt...vannak akiknek ha fizetnének se kellene turbós.
Ez a turbós vagy nem turbós olyan mint a benzin vagy dízel





Mert nincs pénz. A turbó pedig eleve megdrágítja az új autót, használtnál meg nagy és drága rizikó, hogy elhasal, mikor a német pap csak vasárnapi misén használt 80e km-t futott ( értsd: török vendégmunkások által 500e km-t kínzott, szervízt új kora óta nem látott) autóját megvásárolja a boldog magyar vevő.
Az 1.4-1.6 szívókat pedig azért vásárolták nagy tömegben, mert az volt a belépő szint és azt tudták megfizetni.










"A nép többnyire az 1,4-1,6 szívókat motorokat vette, na ezek kb semmire sem jók"
Érdekes, nekem jók, nem mindenki ilyen élményautós hülyegyerek, akinek csak akkor van merevedése, ha min 200 lóerős szarban tud feszíteni.
Nekem a kis 1.4-es ketyerém lazán odaver jópár nagy böhöm vackot, és.....országúton elvan akár néha 4 literrel is.





Mert egy turbó motor kényes, tehát nem csak annyi hogy valamikor 2-3-5évente lecseréled az olajat meg néha tankolsz bele 2000-ért.
Viszont most a modern túlelektronikázott turbó benzinről van szó vagy régi egyszerű 2.4t vagy 1.8t motorokról?
Kedves 7,
nyilván, főleg modern turbómotorokról van szó.
Kedves 6,
Igen, odaver?1,4 szívóbenzin?
Maximum, akkor,ha nem autó, hanem motorkerékpár.
Az enyémben nem sokkal nagyobb motor, 1,6 viszont 180 lóerős.
Előtte szívó, 1.6 Golf Variantom volt.
Óriási a különbség a szívós és a tutbós között, az utóbbi javára.
Akkor tetszett meg a turbós technika, amikor céges turbódízel autót használtam rövid ideig.










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!