Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Amikor megjelentek a 110-115...

Amikor megjelentek a 110-115 lóerős 1.6 szívóbenzines autók, akkor belőlük miért felejtették ki a 6. sebességet?

Figyelt kérdés

Nekem is egy ilyenem van.(Octavia, 1.6)

Munkába járáskor napi szinten megyek autóúton, sok a kamion, bizony kell előzni.



Olyan, mintha ezeket az autókat csak városi használatra tervezték volna.Az autópályát nem szeretik, a fogyasztásuk is inkább növekedik pályázáskor.

120-130 km/-nál 5. sebességben már egészségtelenül magas fordulaton megy, bőg a motor, az utastérbe is hallani, szinte könyörög, hogy tegyük 6. sebességbe, csak a kedves konstruktőrök "elfelejtették" beletervezni.


2018. szept. 12. 18:41
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
91%

"szinte könyörög, hogy tegyük 6. sebességbe," Majd könyörög hogy rakd vissza 5.-be mert sokkal nagyobb gázpedálállás mellett tud csak menni 6.-ban.

Illetve aki pályázni vesz autót, nem alap motorral fogja ezt megtenni.

2018. szept. 12. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Semmi baja nem lesz magas fordulattól.
2018. szept. 12. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Pörög 3000-3500-at 130nál, pont jó fordulat neki. Valamint a légellenállás sokkal inkább növeli a fogyasztást.
2018. szept. 12. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 D. Brasco ***** válasza:
100%
Nyilván az a sok száz több diplomás mérnök meg volt olyan hülye,hogy kifelejtették a 6. Fokozatot a váltóból.....még isteni szerencse higy itt vagy te aki felismerte ezt a hibát
2018. szept. 12. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
54%

Mert totál értelmetlen....


A benzines autók pörögnek, szeretnek pörögni, az a 3500-4000 fordulat semmiség nekik!

Meg szerintem amúgy sem tudná tartani a 130-as tempót 6.-ban egy ilyen gyenge motorral szerelt autó a légellenállás miatt.

2018. szept. 12. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
88%

Arra nem gondoltál még, hogy nem a sok hülye "feledékeny" mérnök nem tud váltót méretezni?

A szívó benzines motor karakterisztikája már csak ilyen. Relatív nyomatékszegény és magas fordulaton adja le a teljesítménymaximumot. Ehhez illesztik a váltót.

A fogyasztás a légellenállás miatt nő, nem azért mert nincs a váltóban 20 fokozat. A te motorod 2000-es fordulaton sacc/kb lead 40-50 lóerőt. Gondolod azzal olyan nagy élvezet előzni, vagy 130-cal nekimenni akár egy enyhe emelkedőnek? Megsúgom, hogy padlógázon talán még lassulna is. Ellenben a motor kapná a terhelést, úgy erőlködne közben hogy olyan túlfogyasztásod lenne, hogy csak na!

2018. szept. 12. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
77%

Az egészségtelenül magas az konkrétan milyen fordulatszámot jelent? 3000-3500 bőven jó, ha 6.-a tennéd, akkor leesne saccra olyan 2000 alá a fordulatszám, ahol a motornak semmi ereje nem lenne. Ezt értsd úgy, hogy 130 km/h-nál már maga a légellenállás is problémát jelentene, amitől még jobban belassul az autó, még jobban leesik a fordulatszám, hacsak nem nyomod neki padlóval, de gondolom nem egy benzintemetőt szeretnél a segged alá.


Felmerül a kérdés, hogy jó, akkor miért nem "úgy" választják meg az áttételezést? Hát azért, mert semmi értelme nem lenne. Ez annak idején így alakult ki. A sebességtartományok 5 fokozatra vannak osztva, ennyi pont elég, hogy a szabályos tartományokban optimális legyen az erőátvitel és az üzemanyagfogyasztás is.

2018. szept. 12. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

Miért nem vettél olyat amibe van?

enyém is 1.6 os és sokat pályázok, habár az 6 sebességes és turbós

2018. szept. 12. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
83%

Nem hülyék tervezték.

A sebesség négyzetével arányosan növekszik a légellenállás. 130 km/h-nál kb. 20-30 kW kell a sebesség tartásához sík úton szél nélkül.

Itt van az autód teljesítménygörbéje (a piros):

[link]

Látszik, hogy a fülednek kedves 2000-2500-as fordulaton ~30 kW-t tud a motor teljesen nyitott fojtószelep állásnál (azaz padlógáznál).

Tehát látszik, hogy nem nagyon tudna gyorsulni, sőt egy kisebb emelkedőn vagy szembeszélnél már lassulna. Ismétlem: padlógáz mellett.


Szóval nem véletlenül vannak így méretezve.

2018. szept. 12. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
83%

A benzines motorok magasabb fordulaton dolgoznak, vagyis inkább a nyomatékot magasabb fordulaton adják le, mint a dizelek. Pont azért raknak dizelekbe 6. sebességet, mert 2000-2500 között jár hatékonyan. De ugyan úgy a teher gépjárműveknél.

Amúgy nyugodtan taposd neki, menni fog az, nem kell sajnálni.

2018. szept. 12. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!