Amikor megjelentek a 110-115 lóerős 1.6 szívóbenzines autók, akkor belőlük miért felejtették ki a 6. sebességet?
Nekem is egy ilyenem van.(Octavia, 1.6)
Munkába járáskor napi szinten megyek autóúton, sok a kamion, bizony kell előzni.
Olyan, mintha ezeket az autókat csak városi használatra tervezték volna.Az autópályát nem szeretik, a fogyasztásuk is inkább növekedik pályázáskor.
120-130 km/-nál 5. sebességben már egészségtelenül magas fordulaton megy, bőg a motor, az utastérbe is hallani, szinte könyörög, hogy tegyük 6. sebességbe, csak a kedves konstruktőrök "elfelejtették" beletervezni.
"szinte könyörög, hogy tegyük 6. sebességbe," Majd könyörög hogy rakd vissza 5.-be mert sokkal nagyobb gázpedálállás mellett tud csak menni 6.-ban.
Illetve aki pályázni vesz autót, nem alap motorral fogja ezt megtenni.
Mert totál értelmetlen....
A benzines autók pörögnek, szeretnek pörögni, az a 3500-4000 fordulat semmiség nekik!
Meg szerintem amúgy sem tudná tartani a 130-as tempót 6.-ban egy ilyen gyenge motorral szerelt autó a légellenállás miatt.
Arra nem gondoltál még, hogy nem a sok hülye "feledékeny" mérnök nem tud váltót méretezni?
A szívó benzines motor karakterisztikája már csak ilyen. Relatív nyomatékszegény és magas fordulaton adja le a teljesítménymaximumot. Ehhez illesztik a váltót.
A fogyasztás a légellenállás miatt nő, nem azért mert nincs a váltóban 20 fokozat. A te motorod 2000-es fordulaton sacc/kb lead 40-50 lóerőt. Gondolod azzal olyan nagy élvezet előzni, vagy 130-cal nekimenni akár egy enyhe emelkedőnek? Megsúgom, hogy padlógázon talán még lassulna is. Ellenben a motor kapná a terhelést, úgy erőlködne közben hogy olyan túlfogyasztásod lenne, hogy csak na!
Az egészségtelenül magas az konkrétan milyen fordulatszámot jelent? 3000-3500 bőven jó, ha 6.-a tennéd, akkor leesne saccra olyan 2000 alá a fordulatszám, ahol a motornak semmi ereje nem lenne. Ezt értsd úgy, hogy 130 km/h-nál már maga a légellenállás is problémát jelentene, amitől még jobban belassul az autó, még jobban leesik a fordulatszám, hacsak nem nyomod neki padlóval, de gondolom nem egy benzintemetőt szeretnél a segged alá.
Felmerül a kérdés, hogy jó, akkor miért nem "úgy" választják meg az áttételezést? Hát azért, mert semmi értelme nem lenne. Ez annak idején így alakult ki. A sebességtartományok 5 fokozatra vannak osztva, ennyi pont elég, hogy a szabályos tartományokban optimális legyen az erőátvitel és az üzemanyagfogyasztás is.
Miért nem vettél olyat amibe van?
enyém is 1.6 os és sokat pályázok, habár az 6 sebességes és turbós
Nem hülyék tervezték.
A sebesség négyzetével arányosan növekszik a légellenállás. 130 km/h-nál kb. 20-30 kW kell a sebesség tartásához sík úton szél nélkül.
Itt van az autód teljesítménygörbéje (a piros):
Látszik, hogy a fülednek kedves 2000-2500-as fordulaton ~30 kW-t tud a motor teljesen nyitott fojtószelep állásnál (azaz padlógáznál).
Tehát látszik, hogy nem nagyon tudna gyorsulni, sőt egy kisebb emelkedőn vagy szembeszélnél már lassulna. Ismétlem: padlógáz mellett.
Szóval nem véletlenül vannak így méretezve.
A benzines motorok magasabb fordulaton dolgoznak, vagyis inkább a nyomatékot magasabb fordulaton adják le, mint a dizelek. Pont azért raknak dizelekbe 6. sebességet, mert 2000-2500 között jár hatékonyan. De ugyan úgy a teher gépjárműveknél.
Amúgy nyugodtan taposd neki, menni fog az, nem kell sajnálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!