Ezek az új kis köbcentis turbómotorok vannak olyan dinamikusak, mint egy ugyanannyi lóerővel rendelkező szívóbenzines?
Azért vagyok kíváncsi, mert ezeknek a turbós kismotoroknak van bőven nyomatéka.
Az új Octaviák motorpalettájánál például:
Az 1.4 turbóbenzines 140 lóerő és 250 NM nyomaték, mint egy dízelmotor, sőt még több.
Viszont, a szívó 1.6-os 115 lóerő és 155 NM.
De, mi a helyzet az ennél kisebbekkel, főleg a háromhengeres blokkokkal?
Mondjuk egy 110 lóerős 1.0 vagy 1.2-es turbómotor megy olyan jól, mint a sima 1.6?
Ugyanis, az Octaviába már 1000 köbcentist is beletesznek.
Ezeknél is ugyanaz van, mint a dízeleknél?
A nyomaték érződik, hiába nincs annyi lóereje, mint egy benzinesnek.
Nem mindegy? Egy ilyen kis motor csak kis ideig képes ekkora teljesítményt elviselni. Idő előtt, ha gallyra nem is megy, de minden baja lesz és csak nyűg lesz annak a hülyének, aki bevette a maszlagot, hogy milyen jó vétel egy ilyen. A fogyasztás miatt nem kell b**zni a fillért, mert a javításon el is veszted, amit megspórolsz a fogyasztáson.
Sokkal jobb vétel egy nagyobb motor, közel azonos, vagy valamivel kisebb teljesítménnyel, alacsonyabb hatásfokkal. Az örök élet, meg egy nap. A régi idők emberei még tudták ezt.
Más a karakterük. A kis turbósaknak már alacsony fordulaton megvan a kellő nyomaték, míg a nagyobb szívóknál folyamatosan növekszik a fordulatszámmal.
Ugyanolyan Le mellett a turbós hátbavágóan hirtelen megindul, amíg a szívó csak szépen fokozatosan felgyorsul.
Vezettem pár napig egy 1 literes kis ecoboost motoros Ford Fiestát. Nagyon kellemesen vezethető volt, meglepően jól gyorsult, kis gázzal és alacsony fordulaton is (3 ezer fölé nem pörgettem, mert vadonat új volt) igen jól húzott. Érzésre simán felért az ereje egy szívó 1,4-es 1,5-ös motorhoz. Ez a "gyengébbik" verzió volt, ha jól emlékszem éppcsak 100-105 lóerővel. Ugyanez létezik 125 Le-vel is, arról simán el tudom képzelni, hogy minden tekintetben odaver egy 1,6 szívómotornak.
A tartósságában azonban én is igen szkeptikus lennék.
az I. válaszolóval szószerint egyetértek. Kemény megfogalmazás, de a lényeget hozza.
ez van. ezt hívják műszaki evolúciónak..aztán vagy sikerül, vagy nem..
pár év kell még, hogy kiderüljön a közúti használatban, mit is bírnak ezek az új csodák..
a legjobb teszt a vásárlók hada.
(a szerviz statisztikát kellene látni, de azt naná, hogy levédik)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!