Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezek az új kis köbcentis...

Ezek az új kis köbcentis turbómotorok vannak olyan dinamikusak, mint egy ugyanannyi lóerővel rendelkező szívóbenzines?

Figyelt kérdés

Azért vagyok kíváncsi, mert ezeknek a turbós kismotoroknak van bőven nyomatéka.


Az új Octaviák motorpalettájánál például:

Az 1.4 turbóbenzines 140 lóerő és 250 NM nyomaték, mint egy dízelmotor, sőt még több.

Viszont, a szívó 1.6-os 115 lóerő és 155 NM.


De, mi a helyzet az ennél kisebbekkel, főleg a háromhengeres blokkokkal?

Mondjuk egy 110 lóerős 1.0 vagy 1.2-es turbómotor megy olyan jól, mint a sima 1.6?

Ugyanis, az Octaviába már 1000 köbcentist is beletesznek.


Ezeknél is ugyanaz van, mint a dízeleknél?

A nyomaték érződik, hiába nincs annyi lóereje, mint egy benzinesnek.



2016. júl. 22. 21:23
 1/8 anonim ***** válasza:
60%

Nem mindegy? Egy ilyen kis motor csak kis ideig képes ekkora teljesítményt elviselni. Idő előtt, ha gallyra nem is megy, de minden baja lesz és csak nyűg lesz annak a hülyének, aki bevette a maszlagot, hogy milyen jó vétel egy ilyen. A fogyasztás miatt nem kell b**zni a fillért, mert a javításon el is veszted, amit megspórolsz a fogyasztáson.


Sokkal jobb vétel egy nagyobb motor, közel azonos, vagy valamivel kisebb teljesítménnyel, alacsonyabb hatásfokkal. Az örök élet, meg egy nap. A régi idők emberei még tudták ezt.

2016. júl. 22. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Más a karakterük. A kis turbósaknak már alacsony fordulaton megvan a kellő nyomaték, míg a nagyobb szívóknál folyamatosan növekszik a fordulatszámmal.

Ugyanolyan Le mellett a turbós hátbavágóan hirtelen megindul, amíg a szívó csak szépen fokozatosan felgyorsul.

2016. júl. 22. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 gomzoli ***** válasza:
85%

Vezettem pár napig egy 1 literes kis ecoboost motoros Ford Fiestát. Nagyon kellemesen vezethető volt, meglepően jól gyorsult, kis gázzal és alacsony fordulaton is (3 ezer fölé nem pörgettem, mert vadonat új volt) igen jól húzott. Érzésre simán felért az ereje egy szívó 1,4-es 1,5-ös motorhoz. Ez a "gyengébbik" verzió volt, ha jól emlékszem éppcsak 100-105 lóerővel. Ugyanez létezik 125 Le-vel is, arról simán el tudom képzelni, hogy minden tekintetben odaver egy 1,6 szívómotornak.

A tartósságában azonban én is igen szkeptikus lennék.

2016. júl. 22. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

az I. válaszolóval szószerint egyetértek. Kemény megfogalmazás, de a lényeget hozza.


ez van. ezt hívják műszaki evolúciónak..aztán vagy sikerül, vagy nem..


pár év kell még, hogy kiderüljön a közúti használatban, mit is bírnak ezek az új csodák..

a legjobb teszt a vásárlók hada.

(a szerviz statisztikát kellene látni, de azt naná, hogy levédik)

2016. júl. 23. 04:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
egy motornál minél nagyobb az 1 literre eső lóerók száma annál nagyobb eséj van a meghibásodásra ezért van hogy a 6-7 literes 200 lóerős amerikai v8 asok soha nem mennek tönkre (legalábbis ritkán) egyébként és egyébként tud olyan dinamikus az ford fiestaban az ezres turbó ojan mint az álom.
2016. júl. 30. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 gomzoli ***** válasza:
Az írásod első részét értem, és igazat is adok, de a második része az HEEEE??? Vagy a tartalma, vagy a nyelvtani része túl nagy kihívás az értelmi képességeimnek.
2016. júl. 31. 00:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Én próbáltam ilyen kisköbcentis turbós autókat, de kössz nem, maradok a 2.4-es 5 hengeres dízelnél. Városban meg tökéletes az 1.6-os szivó benzines, nem száguldozásra kell, fogyasztása meg nem érdekel, hogy 5 liter vagy 10 liter, nem ver földhöz, hosszú távú pályázásra meg csak is dízel.
2016. szept. 28. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Igen teljesen más karakter a két motor. A turbósnak van egy bizonyos tartománya, amire hangolva lett és ott tudja leadni a legnagyobb teljesítményét. Általában a nyomaték alacsony fordulaton már megvan ezért kényelmesebb városban egy ilyet vezetni, viszont ha ez alól a fordulat alól próbálod indítani érezni, hogy semmi ereje, magas fordulatszámon ugyanígy egy idő után elfogy az erő. Szívónál folyamatosan épül fel a teljesítmény, hosszabbak a fokozatok. Ha hosszú távra akarsz autót kis költségek mellett, akkor egy nagyobb szívó motor. Ha élvezkedni akarsz, akkor vehetsz turbósat, de csalóka a dolog, nem feltétlenül megy jobban, mint egy szívó, csak úgy érzed mert abban a tartományban, ahol ereje van ott nagyot tol, gyorsan kiforog. Én biztos soha az életben nem fogok venni ilyen kis benzines turbóst, sok a gond velük, sok a hibalehetőség, és ha nyomod neki akkor bizony sokat kérnek enni. Szívó benzin 1.6-tól fölfelé a tuti, ahogy az első is írta örök élet + egy nap.
2016. szept. 28. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!