Hogy célszerű rögzíteni az autót?
Nem régóta vezetek. Amikor tanultam vezetni, akkor kézifékkel rögzítettük mindig.
Viszont sok embertől hallom, hogy ők inkább sebességben hagyják az autót. Egyrészt kímélik a kéziféket, másrészt télen nem fagy be nekik.
Ti hogy szoktátok az autót rögzíteni?
Én egy vagy egy viszonylag egyenes úton parkolok, vagy pedig az autó jobb oldala fenn van a patkán, a bal oldala az úton.
Elég lenne csak sebességben hagyni? Az mennyire megbízható? Nem árt a váltónak, hogy mondjuk 1 napig egyesben van hagyva?
Én most úgy csinálom, hogy üresbe rakom az autót, leállítom a motort. Aztán benyomom a kuplungot, és egyesbe rakom a sebességet. Ez így jó sorrend?
Bocsi, lehet tök egyszerű dolgot kérdezek, de amikor tanultam vezetni ilyesmiről egy szó sem esett.
Van aki a kézifékre esküszik, van aki v.melyik sebességi fokozatra, és vannak óvatos duhajok, akik egyszerre alkalmazzák mindkettőt (de lehet még járda peremének fordított kerék, faék, féltégla, és egyéb marhaságok)
Én, személy szerint a kézifékkel való parkolás mellett voksolok. Ennek a berendezésnek ez a dolga.
Ha már egyszer rögzítőfék a hivatalos neve.... ;)
Ha az autó jobb oldala a padkán áll, a másik nem, az nem biztos, hogy egészséges a futóműnek. Az autó jobb oldalát sokkal nagyobb terhelés éri ilyen esetben.
Én kéziféket használok, ha nem olyan helyen állok meg, akkor sebességbe is beteszem.
Én kézifék plusz rükverc kombót használok, mert a váltózárhoz muszály utóbbit betenni.
Kézifék soha egyik kocsiban sem fagyott még be senkinek a családban, mifelénk ez csak legenda.
Általában heti kétszer használom az autót. Így sokszor van, hogy 5 napot is áll egy helyben.
Itthon a garázsban nem húzom be a kéziféket. Sőt még sebességbe se teszem. Sík a talaj, zárt garázs, nem tud elgurulni. Váltó üresben, kézifék kioldva, legalább nem nyúlik, feszül a bovden.
Utcán, munkahelyi parkolóban, egyéb nyilvános helyen mindig a kéziféket húzom be. Más néven rögzítőfék. Ez a funkciója, erre találták ki, nem dísznek van az autóban.
Befagyni, még soha nem fagyott be. Én mondjuk minden ősszel ellenőrzöm a bovden végén lévő por- és vízvédő gumiharmonika állapotát. Ha ki van szakadva, akkor csere az egész. (Volt már rá példa.) Így nem tud befagyni és nyugodtan be is lehet húzni.
Sebességben csak akkor hagyom a váltót kézifékkel együtt, ha nagyon meredek terepen kell parkolnom. De 18 év alatt, mióta vezetek, kb egy kezemen meg tudom számolni, hányszor volt erre szükség
“másrészt, melyiket jobb kímélni, a 2000 Ft-os kézifék bowdent, vagy az autó értékének nagy részét adó hajtásláncot?”
Jajj de imádom az ilyen okostojásokat.... fejtsd mar ki légyszíves hogy miért káros a hajtásláncnak, ha sebességbed hagyod. De aztán nehogy marhaságot írj ;) köszi
Kézifék + sebesség.
Így biztosan nem gurul el.
A kéziféknek semmi baja nem lesz, attól ha behúzod. Sőt azoknak szokott berohadni, akik soha nem használják.
Lejtőn egyesbe szoktam, emelkedőn rükvercbe, így nem feszül fordítva a motor.
Én is sok embernél látom, hogy csak belöki egyesbe, aztán már száll is ki, főleg alföldi lakosoknál.
Én a hegyek között lakom, automatikusan behúzom a kéziféket, ha kiszállok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!