Tudtok megbízható autó típusokat, amelyekre alig kell költeni?
Lovaskocsi.
Viccet félretéve: 15.000km 300.000Ft-ból mindennel együtt?! Hát ez így nehéz lesz. Ha az adóra, biztosításra (A00-ban) és egy olajcserére csak 60.000Ft-ot számolok, az azt jelenti, hogy a mostani üzemanyag árakkal számolva max 4 liter/100km-es fogyasztás fér bele. Ezt egy relatív olcsó, idős autóból kellene kihozni, amihez az is kell, hogy még csak egy akkut se kelljen benne cserélni.
Kívánom, hogy legyen szerencséd ilyet találni!
Olvasd el a kérdést!
"...félmilliónál ne legyen több a vételár..."
Fél millióból nem kapsz új Vitarát.
Már a tankolás sem jön ki ennyiből, átlag 7 literrel számolva a 15.000 km alatt 400 ft-os benzinárral 420.000 forint körül lenne.
Biztosítás(balesetiadóval) negyedévente 20-30 ezer ft között, ami éves szinten 80-120 ezer forint.
Benzinnel beleszámolva ez évente több mint félmillió forint, és még alkatrészre 1 forintot sem költöttél.
De először jó lenne tudni hogy hol, és milyen felhasználásra lesz.
Rengeteg kis 2-3 km-es út egész nap?
Vagy hétvégente 400km-es utak látogatóba?
Hiába ajánlunk neked egy kisautót kisebb motorral, ha te arra akarod használni hogy autópályázz napi 50 km-t, lehetőleg 130-as tempóban, akkor nem biztos hogy egy kisautó lenne a megfelelő megoldás, amelyik már köhög olyan tempóban, ellenben városban ideális.
Amúgy általánosságban elmondható, hogy ilyen értékben nem típust, hanem állapotot kell nézni.
Minél egyszerűbb konstrukciót, szívómotorral, olyan autót aminek nincs szétrohadva a karosszériája, és motorikusan is rendben van.
Bármilyen márkával lehet nyerni, de bármilyennel bukni is.
Én például egy 2001-es, lenézett olaszt vettem 170 ezerért, és 100 ezer ft ráköltésével egy teljesen megbízható autót kaptam, ami azóta is elvisz bárhova, pedig mindenki bizonygatta hogy olaszt ne.(persze van olyan is aki befürdött az olaszokkal, mint ahogy a németekkel, japánokkal stb..)
De hogy konkrét típusokat is ajánljak: Skoda Octavia, Fabia, Nissan Almera, és hasonló Nissanok, Mitsubishi Colt, Lancer.
Akár egy kettes, faceliftes Puntót is mondanék, amikből már egész korrektet lehet kapni 300 ezerért, de az nem japán vagy német.
Nem fog kijönni.
15000 km, számoljunk egy nagyon jó 5,5l/100km fogyasztású autót, 825 liter benzin ára már 330 000 Ft
Évi egy szerviz (olaj, szűrő, levegőszűrő, utastéri pollenszűrő) 20 000 Ft.
Kötelező felelősségbiztosítás, a más egyéb meghibásodások javítása (fél milláért tizensok éves autót kapsz, ami azért már rendszeresen kér ezt azt: futómű, fék, stb).
Nekem kicsit több mint a fele kilométerrel jön ki többre mint 300/év.
Neked, mint kezdő vezetőnek a köteleződ sem annyi lesz, mint nekem (30 éves jogsi, B6).
Több évi fillérszexuáló exceltábla irogatás után azt mondom, hogy a teljes költség mindig kb. a benzinköltség kétszeresére jött ki. Te sem fogsz kijönni évi 6-700 000 alá ha tényleg 15000-t autózol. És ebben csak a szokásos dolgok (gumiabroncs, fékbetét, gömbfej, lengéscsillapító) lesznek benne, nem szarta össze magát a klíma, nem lett hengerfejes a motorod.
Ja, ennyiért csak a Suzuki van. Ha nem tetszik, lehet járni vonattal. Az éves MÁV-bérlet olcsóbb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!