Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyivel lenne rosszabb a...

Mennyivel lenne rosszabb a mai korszerűbb autók teljesítménye, ha a szelepvezérlésük OHV lenne?

Figyelt kérdés
Amellett, hogy maradna a hengerenként 4 szelep, esetleg turbófeltöltő.
2018. szept. 7. 19:36
 1/6 anonim ***** válasza:
0%
szerintem,erősebb gyorsabb lenne
2018. szept. 7. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Vannak ma is OHV motorok, a nagy amerikai V8-ak között bőven akad még. Egy V8-as blokk belső ágán kényelmesen elférnek, ellenben egy pici sor4-nél már helyproblémák akadnának.


A szíjas (D)OHCnál szerintem sokkal kevesebb energiát visz el a vezérlés, mint az OHVnál.

2018. szept. 7. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 Vortrex ***** válasza:

Ennek nem teljesítménybeli oka van, hanem gyártástechnológiai.

Egy 4 hengeres alul vezérelt blokkot úgy kell kialakítani, hogy a 8 szelep 8 tolórúdja helyet kapjon, ezért azokkal együtt kell a blokkot kiönteni. De a probléma sokkal prózaibb, nagy fordulaton azok a karcsú hosszú rudak kihajolnának (egy kis kihajlás is számottevően csökkentené az élettartamát), ezért azt a 8 hosszú furatot nagy pontossággal kell kialakítani, hogy ne tudjon lötyögni benne, ami elég drága gyártási költség.

Traktornál használják, mert ott kicsi a fordulatszám, nem kell akkora precizitás, kevesebb alkatrész, olcsóbb konstrukció.

V8-as motoroknál szintén, mert oda már több vezérműtengely kellene, és mégis csak olcsóbb 16 furat, mint 2 vagy 4 tengely.

De a személyautóba olcsóbb egy bordásszíjon esetleg láncon átvinni a hajtást, megvétel után úgyis a tulaj cserélni majd.

2018. szept. 7. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Vortrex ***** válasza:

Még annyi a gondolatmenethez, hogy ugye azt nem írtam, de a tolórudakat is le kell gyártani: jó minőségű acélból, nemesítve, felület edzve, pontos tűréssel, 8-szor.

A traktornál hülyeség, hogy kevesebb az alkatrész, pont hogy több, viszont soha nem kell cserélni, alacsony üzemi fordulatszám, örök élet.

2018. szept. 7. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 Vortrex ***** válasza:
100%

Megint én,

Az OHV motorok csak hengerenként csak 2 szelepesek lehetnek, annál több nem fér el. De a teljesítményben ennek nem volna szerepe, mert cserébe kis lökethosszú nagy átérőjű hengereket használnak, ahova nagy szeleptányérok férnek, ezért a áramlási keresztmetszet nem változik számottevően.


Viszont nem lehet velük változó szelepvezérlést megvalósítani, és ettől csökken a hatásfokuk. A teljesítmény az egy relatív dolog, mert szinten tartható egy felül vezérelt motoréval, csak többet fog fogyasztani.


Kicsit elszórva, amiért elnézést kérek, de a legtöbb számottevő szempont elhangzott. Egyébként ez egy nagyon szép téma volt

2018. szept. 7. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 tothp ***** válasza:

Előzőkhöz: A tolórudak mind ciklikus mozgású tömegek. minden szelep nyitásnál-zárásnál fel kell őket gyorsítani, majd újra lelassítani.

pont a fentiek miatt a motor kiegyensúlyozása is bonyolultabb.

2018. szept. 8. 04:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!